• Svar på tråden Vi 89:or som planerar barn! DEL 2
  • emmmm

    Hellu! Vad tråkigt, men hoppas på bättre lycka nästa gång :)
    Men ge inte upp, det går!!


    ZandraClaesson skrev 2009-05-15 12:02:17 följande:
    shoooo. (; blev neg idag. Vet att hormonerna kan gå upp o ner i början. Ska testa mig på måndag igen. Vågar inte hoppas för mkt efter sist. :/
  • emmmm

    Thaleya: Så sambon din går med på att skaffa bebis nu om du är gravid? Kul isf, nej jag skulle inte behandla den först innan jag visste helt klart.

    valkyrie: Välkommen in i gänget :D Ska kolla in din press osv. Men du får gärna berätta lite om dej och vad ni gör osv.. :p

  • emmmm

    Okej, å men då har han ju gått tebax 2 månader, för ni skulle väl starta i sep egentligen? :)
    Okej, jo säger som dom andra, bäst att ta det säkra före det osäkra.
    Ingen mens ännu?


    Thaleya skrev 2009-05-16 16:26:17 följande:
    Ja han är med på det, han tycker dock att vi ska vänta med att försöka tills i Juli i alla fall. Men händer det innan så blir han glad. Jag vet att det inte är bra att gå med urinvägs infektion en jag hade inga många symptom och hon sa att ag skulle behandla mer för säkerhets skull så jag väntar tills jag vet helt säkert, vill inte ta några risker.
  • emmmm

    Haha sorry jag såg att du skrvit redan att den inte kommit än, för typ 15min sen.. :p

  • emmmm

    Självklart håller jag också tummarna för dig ZandraClaesson. :)
    Själv så skulle jag haft min mens runt den 11:e. Men har ej kommit någon..
    Men jag tror inte att jag är gravid för den strular rätt ofta, och det är inge roligt. Men skulle jag va gravid så ska vi gå hela vägen ut :)

    Ha en bra helj allihopa! Själv så ska jag jobba inatt och imorrn blir det grillparty hos ett par vänner, skoj! :)

  • emmmm

    Mensen har ännu inte kommit.. Då är den alltså försenad drygt 16dagar.. Men tyckte jag hade ägglossning i slutet på förra veckan. Men jag vet inte, det visar sig :)

  • emmmm

    Vad kul att det kommer flera nya in här :D Ni är så välkomna så!

  • emmmm

    Hello brudar! Vad mycket ni har skrivit sen jag var här sist, haha känner mej lite utanför nästan. :P

    Jag tycker att vi kör igång med en BIM lista.. :)

    emmmm: BIM+23

  • emmmm

    Ja det är helt sjukt. Nej jag ska vänta ett tag till, jag hoppas så mycket på ett +. Men vi får se, det vill aldrig som jag vill så mensen kommer väl komma vilken dag som helst.
    Snart är det dags för dig att köra igång Thaleya :)


    Thaleya skrev 2009-06-03 22:41:57 följande:
    Men va? är du BIM+23, har du testat dig?! :)
  • emmmm

    Hehe oj, det är lugnt kom med detaljer du, alla vi kommer endå uppleva det förr eller senare :)
    Vad kul att det är så nära nu då! Hoppas allt går super bra. :)

    Linda 89 skrev 2009-06-03 20:59:50 följande:


    Nej jag känner inga tecken överhuvudtaget, eller ja en hel del tryck neråt och så får man springa en massa på toaletten för att göra nummer 2. Ursäkta detaljerna :P.Men alla säger att man är nära om man måste göra det många gånger . Så hoppas på att den kommer snart .
  • emmmm

    Vilken bra smak du har, själv vill jag att mina ungar ska heta William och Fanny :) Ja men precis det blir säkerligen andra namn sen när bebis kommer. :P


    längtar89 skrev 2009-06-04 11:24:00 följande:
    Ja vissa kanske skulle tycka det är löjligt men jag tycker att det är kul att planera :D Kille: William, det var killen som kom på det :D Tjej: Fanny eller Evelina har inte bestämt mej riktigt än, det är jag som får välja tjejnamn :PMen sen kanske det inte blir de namnen när man väl blir med barn och bebis kommer ut. Hihi :)
  • emmmm

    Nja inte joel, men moa är hur fint som helst.
    Men jag kopplar jämt namnen med andra vuxna som heter likadant. :P
    Jolina är riktigt fint det också, tycker jag.


    längtar89 skrev 2009-06-04 16:02:15 följande:
    Haha, vilket sammanträffande! :) Men det är de namnen vi har nu iaf eller jag tycker att Joel och Moa är fina namn också :D
  • emmmm

    Nej jag tänker faktiskt inte plussa detta år, det var bestämt att vi skulle köra igång nu. men jag har tänkt lite och jag vill att vi ska vänta ett år till :)
    Haha jaa ut lär den ju alltid komma, men vad kul.
    Jag vill också va gravid och se sparkar och känna sparkar och allt det som det innebär. Ouf, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)


    minjalin skrev 2009-07-05 10:44:24 följande:
    Inga som tänker plussa snart? :pHär går allt sin gilla gång. 4 månader kvar till BF idag och magen växer. Nu syns sparkarna på utsidan också :D och den sparkar ända uppe vid revbenen ibland ^^ Är så nyfiken vem som gömmer sig där inne. Börjar dock bli lite nervös för förlossningen eftersom min sambos mamma berättade att alla hennes fyra söner vägde runt 4,5 kg (hon är jätteliten och åt striktvegetriskt) och min sambos brors fru är också jätteliten men hennes dotter vägde runt 4 kg. Min bror vägde strax över 4 kg, min syster 3,8 och jag 3,5. Tänk om jag får en jättebebis. Kanske finns i min sambos gener tänkte jag eftersom hans brorsdotter också blev stor fast mamman är så liten och föddes liten (likaså hennes syskon) Jaja, ut kommer den väl alltid... haha
  • emmmm

    Jo men alltså jag vill ha ett barn, så himla mycket. Men det är så mycket nu med hus, hund och allting. Så vi känner att vi lär vänta ett år till. Det är tråkigt!
    Ja jag kan tänka mig det, jag vill också :) När har du bf?


    minjalin skrev 2009-07-05 20:28:23 följande:
    Vilken tur att du kom på att du vill vänta innan du blev gravid :) Det måste ju verkligen kännas rätt. Hoppas att allt går bra sen då när ni väl sätter igång ;)Jo det är väldigt mysigt att känna bebisens rörelser. Nu när den rör sig så mycket så känns det så mycket mer verkligt så nu längtar jag ännu mer efter det lilla livet ^^
  • emmmm

    Jo det är ju det. Nej vi har bott i huset i ca ett halvår nu, men det är massor att göra. Okej, men vad kul :) åh jag blir så sugen! Jag ser bebismagar överallt, jag menar verkligen ÖVERALLT! Det är helt sjukt, alla går med barnvagn och det är bara bebis i huvudet på mig hela tiden.. puh! :)


    minjalin skrev 2009-07-06 17:30:14 följande:
    Jo det är jobbigt om det är för mycket runt omkring. Är ju en stor omställning redan som det är :) Har ni precis skaffat hus eller håller ni på att leta? Jag har BF den 5:e november så 4 månader kvar nu :)
  • emmmm

    Absolut jag tror verkligen att det är babyboom detta år!!

    Fast jag tror som du Teeeeess att det är nog bara för att man är mer uppmärksam, för man vill ha barn/är gravid eller något. För man tänker inte på barn på samma sätt när man inte vill ha några. Nu blir det liksom att man nästan söker efter att se en baby, barnvagn eller något.. Men endå tror jag det är massor detta år som skaffar barn, det är säkert 10-15st jag är bekant, släkt, kompis osv med som är gravida nu. :)
    Jaa jag förstår dig, men du har snart din med. Tiden går fort :)

  • emmmm

    Teeeeess, det vore kul och intressant att höra om vad du har inhandlat till babyn om du nu vill berätta? :)

  • emmmm

    Jag vill också!! Dock ska vi vänta, men händer det så händer det. Tänker inte göra abort eller något. Skulle aldrig göra det överhuvudtaget!
    Varför blir du tokig för att mensen inte kommit? :p


    SEM skrev 2009-07-14 12:08:43 följande:
    hallåå:D Hur går det för alla? : )Här hemma hos mig har vi sex och mår bra ; ) dock har mensen inte kommit. Vilket gör mig väldigt tokig! Men jag slappnar av och njuter ändå. Det tar när det tar. Sen när hösten kommer och efter all semester, ska jag besöka barnmorskan : )
  • emmmm

    Okej men jag kan förstå dig på ett vis. Men jag skulle endå inte kunna låta bli att köpa. Jag känner redan nu att jag vill plocka på mig massor med kläder och det och tänka "men bara detta plagg" men jag vill inte börja göra det, för gör man det så kommer man iaf ha hela garderoben full om en månad eller något, hehe. Men du har ju iaf köpt de "viktiga" sakerna, så det är ju bra : ) Sen vad bra idé att ha sakerna hos olika släktingar, om man nu vill va på den säkra sidan.. Och vill verkligen veta att det går bra med baby osv.. : )


    Teeeeess skrev 2009-07-15 14:28:40 följande:
    Vi har faktiskt inte inhandlat så väldigt mycket. Jag är ganska "skrockfull" när det gäller sådant men en del av mig vet att det är bäst att ha allting klart till bebis kommer, så jag ska försöka någorlunda i alla fall men väntar lite.Vi har köpt en vagn och några små enstaka plagg, sen har andra familjemedlemmar köpt kläder och så med men vi har valt att dem ska ha det (mest för att vi håller på att flytta o så nu) och spjälsängen som vi får av min storasyster står fortfarande hos henne och vi hämtar nog inte hem den förän i Oktober. Sen är det en massa annat vi fått av min syster och av min svägerska, men väljer att inte ta hem det ännu Dock så köpte jag en handsydd mössa igår på Kiviks marknad (Skånes största) med Nalle Puh-motiv. Den var så söt att jag inte kunde låta bli
Svar på tråden Vi 89:or som planerar barn! DEL 2