Högt undertryck och svullna händer o fötter - HF?
Jag är gravid i v. 35 och var hos BM i tisdags. Jag hade då ett högt undertryck - 88. Övertrycket var väl runt 140.
Jag är gravid i v. 35 och var hos BM i tisdags. Jag hade då ett högt undertryck - 88. Övertrycket var väl runt 140.
ja svulla händer och fötter hör ihop med det stigande undertrycket.
Jag ahde ringt bm och berättat om din oro.
Har precis varit på koll för ungefär samma symptom men jag har en gruvlig huvudvärk som håller i sig trots maxdos alvedon och dexofen...
De tog ctg och en massa prover sen fick jag åka hem med en läkartid på måndag och förmaningar att ringa förlossningen om huvudvärken blir värre (big chans det är fem mil dit).
Men jag är i v 39 så jag tycker de kan plocka ut bebisen istllet för at utreda allting;)
Håller tummarna att det inte r något allvarligt med dig.
Tack för ditt svar.
Hmm ringa förlossningen kanske det blev jag tillsagd att göra...
De är ju dem som är ansvariga vid akuta grejer/funderingar...
Ja ringa förlossningen ska ma göra om man kännr sig orolig, de har ju liksom alltid jour.
jag har haft "gränsvärden för havandeskapsförgiftning" vid alla mina graviditeter (fjärde barnet) så det är väl det de vill ha koll på...
Tycker att de kan sätta igång förlossningen så lovar jag att aldrig mer visa mig hos dem;)
jag hade HF med mitt första (är nu gravid med andra,men bara i v 17 så vet inte hur det går denna gången)
det som jag tyckte va lite lurigt med min HF va att jag inte riktigt kände av den så som yrsel,svullen ser stjärnor m.m utan jag hade högt blodtryck(undertryck,som är det vesäntliga i detta) det sista så låg minn undertryck på 115 ( och äggvita +3-vilket är det högsta man kan ha) å då blev jag igångsatt(v39+2) då först så kunde jag ana lite stjänflimmer framför ögonen,kanske lite allmänt trött men det hör ju säkert till i slutet av en grav...så jag tycker att ni ska vara observanta å ringa till förlossningen om BM har stängt å kolla upp det alltid bättre en gång för mycket...
lycka till med era kommande små liv!!!
Ringde förlossningen och fick komma in.
Jag hade oxà problem med högt under- och övertryck i slutet av graviditeten. Skickades till förlossningen för att diskutera hur vi skulle gà vidare. Hade 104 i undertryck. Jag blev jätteuppstressad inför risken med HF. Allt var dock bra och när förlossningen väl kom hade jag ett lägre blodtryck än under hela graviditeten.
Jag hade oxà väldigt svullna fötter....
Skönt att du inte heller har HF. Skönt att dom tar det pà allvar även om man själv blir uppstressad!