• Liten familj

Hjälp! Vi ska på bröllop imorgon! Blommor?

Vi ska på bröllop imorgon. Vi har aldrig varit på bröllop tidigare, vi jag behöver lite tips och råd...
    -Är det obligatoriskt att köpa blommor utöver presenten?
    -Vad skriver man i kortet? Finns det någon liten klassisk rad att skriva???

Tacksam för snabbt svar...

• Svar på tråden Hjälp! Vi ska på bröllop imorgon! Blommor?
  • Julienne

Vi har aldrig tagit med oss blommor till ett bröllop och jag kan inte erinra mig om att jag sett andra gäster göra det heller... Så nej, det behövs inte men det var ju ändå en fin tanke och vill man så finns det ju ingen "regel" som säger att man inte får.

Kan inga klassiska rader men där kan man ju dikta ihop nån fin tanke om kärlek och evighet så är man "good to go"

• Nyfiken gul

Det är inget måste med blommor men jag som är gift kan ju säga att jag fick mängder med blommor när vi gifte oss både krukväxter och buketter. Så visst kan ni ge det om ni vill.
    Om man ger ett presentkort anses det som en god ton att även ge en blomma.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Kinya

Blommor är inte obligatoriskt att ta med sig till bröllop. Man ska bara ta med sig en present och ett glatt humör!

• Bevabus

Nej då, klä bara upp er fint, ta med en present om ni vill och ha det trevligt Ni kan ju hålla tal om ni vill säga något till brudparet men då måste ni prata med värdarna innan så de vet om det och kan planera in det under middagen/fikat.

• NorrVimpel

Blommor brukar man inte ta med sig då det kan ställa till problem för brudparet. (Ordna vas, frakta hem, de kanske åker på bröllopsresa direkt efter...)

• Kinne79

Fick inte en enda blomma när jag gifte mig för 2 veckor sedan och det är jag glad för, har ändå huset fullt med blommor fortfarande tack vare alla dekorationer.

• moonweb

Vi fick inga blommor och har aldrig sett att något annat brudpar fått blommor heller, men det där är kanske olika beroende på traditioner på orten eller i kulturen.

En present eller presentkort (utan blomma) är vad man brukar ge här.

• korfu08

Behöver inte köpa blommor, lev lyckliga i alla dagar och att brudparet får ett rikt och lyckligt liv av kärlek i hop, både i medgång och motgång eller nåt sånt.

Svar på tråden Hjälp! Vi ska på bröllop imorgon! Blommor?