• Ezder

Barnvagnspromenad, hur orkar man??

Igår tog jag med mig barnvagnen på promenad, eftersom jag skulle handla. Gick inte raka vägen till affären, utan min vanliga promenadrunda, lite skog, lite fårhage, lite stock och sten och rötter men ändå breda stigar, väldigt framkomligt till fots.

Och det var förjävligt.

Vagnseländet hakade upp sig på varenda rot, skakade och skramlade på grusvägarna, försökte rulla iväg åt fel håll... Förstörde min promenad totalt. Tid tog det också.

Självklart finns det bättre vagnar än min. Men ändå... Jag kan inte låta bli att undra... Varför utsätter man sig för det? Varför väljer man att knata omkring med en åbäkig barnvagn?

Ok om man håller sig på asfalt, men... Jag har sett barnvagnar i skogen också. Och i folksamlingar. Och då undrar jag varför man vill ha det så...

Ursäkta om tonen är otrevlig. Jag dömer ingen (varför skulle jag göra det?), men jag är arg på vagnseländet och jag förstår verkligen inte varför folk vill använda dem i tid och otid...

• Svar på tråden Barnvagnspromenad, hur orkar man??
  • Eisa

Hahaha, jag tycker det är very lämpligt med vagn jag.

• lövet2

För vår del har vi sett till att ha en rejäl gammal 80-talsvagn med stooora hjul. Lätt att ta sig fram, till och med i nysnö. Så barnvagnspromenader har inte inneburit några problem här!

Tell her I love her!
  • ladysoul77

Håller delvis med.. Det finns inget härligt med en promenad med barnvagn. Tungt och opraktiskt. Vi hade en tung pjäs till barnvagn då dottern föddes. Den ville jag slänga ner för Västerbron till slut. Köpte en Bugaboo sen (ful som stryk, men fantastisk) Då blev det lite bättre. Jag kan däremot rekommendera att cykla med barnet när det har åldern inne! DET är härligt!!

• Ezder
    ladysoul77 skrev 2009-05-15 12:56:13 följande:
    Håller delvis med.. Det finns inget härligt med en promenad med barnvagn. Tungt och opraktiskt. Vi hade en tung pjäs till barnvagn då dottern föddes. Den ville jag slänga ner för Västerbron till slut. Köpte en Bugaboo sen (ful som stryk, men fantastisk) Då blev det lite bättre. Jag kan däremot rekommendera att cykla med barnet när det har åldern inne! DET är härligt!!
    Ja, det kan jag tänka mig att det är härligt att cykla med dem... Ska börja med det snart.

Och missförstå mig rätt, det är inte som att vi sitter inne hela dagarna för att jag ogillar barnvagnspromenader. Vi brukar vara ute ett par timmar varje dag, iaf. Fast oftast utan vagnen.
  • mamma  mia

jo... de är ju så praktiska och man kan lasta på en massa grejer på dem när man är och handlar.... och fikakorg...
    Jag är en såndär knäpp person som släpade runt med barnvagnen i skogen och över berg och varsomhelst för att SLIPPA gå på asfalt... o min dotter gillade inte bärsele nåt vidare. Sen när hon blev tillräckligt stor för bärstol på ryggen bytte jag mot det ibland, men det var tyngre än att släpa runt vagnen.
    Fast numer får hon gå själv!

• Ezder

mamma mia skrev 2009-05-15 12:59:15 följande:

jo... de är ju så praktiska och man kan lasta på en massa grejer på dem när man är och handlar.... och fikakorg... Jag är en såndär knäpp person som släpade runt med barnvagnen i skogen och över berg och varsomhelst för att SLIPPA gå på asfalt... o min dotter gillade inte bärsele nåt vidare. Sen när hon blev tillräckligt stor för bärstol på ryggen bytte jag mot det ibland, men det var tyngre än att släpa runt vagnen. Fast numer får hon gå själv!
    Jo, jag använder den också om jag ska handla mycket... Men inte annars.

Håller med om att bärstol verkar tungt. Barnets tyngdpunkt hamnar så långt ifrån bärarens kropp...
  • BeccaStina

vi har en stor 4 hjulig vagn för skogs promenader m.m. och sen har vi en liten smidig 3 hjuling till staden och asfalt :)

• ebben

måste man i skogen över stock o sten på promanaderna?????
    Varför GÖRA det svårt o besvärligt??
    Går ju att gå på "gator",trottoarer,finare eljusspår utan att vara över stock o sten!! Varför är man så dum o går där?
    Skithärligt att gå med vagn,på vanliga platta ställen!
    skulle aldrig ha bärsjal/sele,DET är bökigt o svårto tungt!

• Ezder

Tja... Jag tycker om stock och sten... Det är vackert där. Och med sjalen är det ju inget problem, så varför inte? Och skärgården, och fjäll och berg, och snö och svampställen... Nä, jag tycker det verkat tråkigt att hålla sig till gator och platta ställen.

Tänkte bara inte på att det var jobbigt underlag på något sätt, och gick alltså där trots att vagnen var med.

• ebben

Tja,alla gör ju som de vill! Inget du behöver vara arg över alls-strunta i din vagn då,om du inte vill ha den.
    Inga problem??

Svar på tråden Barnvagnspromenad, hur orkar man??