Inlägg från: Smultronbullen |Visa alla inlägg
  • Smultronbullen

Odd Molly tråd för oss inbitna

Jag har köpt en grandmas coat från Country Dreams i april. Jag har bara använt den en gång och nu är dekorsömmen, det vita, sönder på två ställen under armen, det är även som ett hål i det stickade... De säger att jag kan lämna den till en sömmerska och sedan skicka kvittot men jag vet inte. För så mycket pengar vill jag ha en hel vara med god kvalitet. Problemet är att färgen är slut i rätt storlek överallt. Några råd?

Mvh smultronbullen

• Smultronbullen
    Pokergirl skrev 2009-06-08 22:11:18 följande:
    Jag skulle nog reklamera den då det låter som ett måndagsexemplar. Vilken färg och strl är du ute efter?
    Almost black storlek 2. Ja, jag skcikar nog tillbaka de, det känns lite jobbigt bara att ligga ute med så mycket pengar medans den går genom posten :)
  • Smultronbullen
    Pokergirl skrev 2009-06-08 22:24:25 följande:
    Den finns här i Umeå, om du vill få den skickad till dig. Fanns iallafall förra veckan på Dixi, kan kika imorgon om den finns kvar om du vill.
    Jätteschysst verkligen men hon vägrar ta tillbaka den utan jag måste gå till en sömmerska, enligt henne det enda alternativet. Otroligt tråkig och otrevlig ton, extremt kortstaviga mail. Jag tänker inte handla där mer.

Jag kan alltså inte köpa någon ny så länge jag har den gamla. Så himla irriterande! Hon kunde erbjudit en annan färg eller en rabatt eller vad som helst för att visa lite service. Hon avslutade sitt sista mail med "Vill du inte ha koftan eller??????". Kul inställning.
  • Smultronbullen

Ni som har stenkoll, odd molly lamy dress, den långa, är den smal i modellen? Jag testade ett linne med knyt i midjan strl 2 häromdagen, är ganska liten upptill men lite rundare om magen och stuss. Vad tror ni proffs? Har grandmas coat i strl 2, den är absolut inte tight, även en jacka med broderade fjärilar i strl 2... Oj, oj, svårt det här :)

• Smultronbullen
    Tequila skrev 2009-06-16 07:41:06 följande:
    Hej! Jag är ny här, men är också inbiten OM-fantast. Smultronbullen: Jag äger själv en lamy dress, den långa, som jag tycker är underbar i passformen. Jag är genomgående stl 3 (ganska lång) och har stl 3 även i klänningen!
    Ok, tack för svar :) Beställde en tvåa, mailade med butiken och hon föreslog strl ett eftersom den var rätt rymlig men det tyckte jag lät väldigt litet. Vi får se när den kommer helt enkelt!
  • Smultronbullen

Jag är lite nyfiken på vad ni gillar för kläder utöver Odd Molly, måste väl finnas något mer märke ;) Har ni samma stil på allt eller blandar friskt?

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna