Inlägg från: annatje77 |Visa alla inlägg
  • annatje77

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej på er alla,

Detta forum är helt nytt för mig.

Undrar om ni kan hjälpa mig med en sak,ni som kan Odd Molly ;)

Brukar ha medium dvs 40 ibland 42 i toppar. Beställde en private embroided dress i storlek 2 på rean......såg att det motsvarar 38..Mycket förvirrande med deras storlekar.
    Hur är den i storlek, ngn som vet?
    Har för mig jag läst någonstans att den var rymlig så då borde det gå, men som sagt vad tror ni?

MVH
    Anna

• annatje77

Vilken tur, jag har A kupa ;)
    Tur i detta sammanhanget i alla fall.
    Får se om det fungerar annars säljer jag den..synd för den är så underbar...
    Tack för svaret ;)

• annatje77

Åh va dryyyyygt. Hade beställt hatehate t-shirten i blush storlek 2 från Sid & Sally så får jag den i storlek 1....grrrr.
    Visst går den på, men den blir ju kort till mig som är lång. Blir att returnera. Jättetrist extraarbete. Ville ju så gärna ha den ju :(

• annatje77

Hej på er ;)
    Köpte Smalville bloomers hos Estiliodesign (Smultrongården) via telefon. Fantatsiskt trevlig personal och smidigt. Fick uppge kortnummer osv..

En fråga, hur är Smalville Bloomers i storleken? Fick rådet att gå ner en storlek då de töjer sig oc ju ska sitta tight. Jag är 40/42 nedtill och tog en 2:a. Hoppas dessa passar, annars får jag la sälja dem....

Ha en fin lördag.

• annatje77

Ni oddmolly kunniga ;) Visste någon av er hur Smalville Bloomers är i storleken? Köpte st 2, en stl mindre än jag brukar. Har st 40/42. Var det helt fel? :( Har hört att de töjer sig massor...

• annatje77

Pointelle linnena 215. Hur är de i storlekarna...
    Jag har ett i st 3, men har upplevt det som lite stort efter ett tags användande. Slog till på två stycken i storlek 2. Är de ryslig mycket kortare tror ni? Är lång, 1,76....Kanske blir för små...dessa eviga I-lands problem ;)

• annatje77
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 13:23:10 följande:
    Jag går alltid ner en storlek på dem. Är 1.72, har 4:or i vanliga fall men kör 3 på pointelle.
    Tusen tack för din hjälp ;)
    Jag är ibland 2, ibland 3 (upptill). Tur jag gick ner en storlek då ;)
    Bara att hoppas att inte hela magen syns....eller att de sitter för hårt vid armhålorna.
  • annatje77

Denna tråd är fullständigt livsfarlig att besöka. Har handlat på tok för många mollys sedan jag blev medlem här ;)
    Avvaktar nu leverans från shirtstory.eu......

• annatje77

Hej på er ;)

Är det någon av er som vet var man kan hitta en GRÅ bubbles tunic, den längre varianten i storlek 2? Så vacker med sitt orange broderi...
    Åhhh, även klänningen med korslagda band vad den nu heter är ju underbar......

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna