• randig

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej, jag hoppar i den här tråden jag också! Älskar Odd Molly och använder kläderna nästan dagligen! Är sugen på lite fler sommarkläder, men det känns ju lite trist att köpa det nu när sommaren inte ens kommit. Får leta lite efter fina höst kläder på rea istället. Har ni några bra tips på butiker som rear just nu?

• randig

Håller helt med om armarna, inte alls snyggt om de blir för korta! Men jag är inte så lång och jag tror den kan bli ok. Då du kollade på den, var den väldigt vid i modellen. Blir ibland lite rädd för att ha för mycket vidd i kläderna och nästan se gravid ut! :)

• randig

Åhhh jag lyckades förut idag norpa åt mig en sån fin jacka på tradera för köp nu pris 1000:- , ibland lönar det sig att kolla nyss upplagda auktioner! Så nu hoppas jag den lever upp till mina förväntningar och att den kommer fram till mig ordentligt! Skrev ju igår om mina planer på en Tootsie Coat i purple, det här är den andra varianten med skärp i midjan. Hoppas såååå på att den kommer sitta bra!

Glad glad!

• randig
    Bina skrev 2009-06-16 21:28:58 följande:
    OJ - det var ett bra pris! GRATTIS!
    Tack, ja visst var det! Hoppas, hoppas att den är lika fin i verkligheten bara! Den blir nog urmysig till hösten också!

Nån som vet nån mer butik som rear? Tycker inte det finns så mycket i stl 0 eller 1, i alla fall inga som fallit mig i smaken/ eller plånboken än så länge.
  • randig

Har nån av er OM jeans? Hur är dom i så fall i storlekarna?

• randig

Fast jag tror att ibland lånar *läs snor* folk andras bilder på autioner för att dom inte orkar eller har möjlighet till att fixa fram egna bilder till plagg som dom vill sälja.

Så var det för mig då jag haft en auktion på en OM-kofta och jag hade såklart fotat av den själv. Efter ett par dagar låg den bilden ute på en annan auktion också. Jag kan tala om att jag blev tvärarg och mailade och fick bort bilden!

Så man kan ju hoppas att det är ett ärligt person som har koftan i sin ägo i alla fall! Eller fått tillåtelse att använda bilden, för det förekommer ju också.

• randig

Föresten hur är underklänningarna i storlek? Har hört att endel är små?

• randig
    Siabellon skrev 2009-06-18 23:04:48 följande:
    granntjejen frågar mig jämt: är det där OCKSÅ oddmolly? för det mesta gillar hon kläderna men det var hon som kallade mig kvinnliga svaret på Hugh hefner.......när jag hade terryroben på mig. har hon smak?NOT!Bina: omlottisen du suktade efter som jag har, vad heter den igen? jag ska precis göra ett inlägg med den men kommer inte ihåg namnet,annars har jag beställt en comma top i chalk i dag fr Folkart men med min vanliga otur är den säkert slut.....
    Ha ha ha, jag som suktar efter trerryroben! Vilken skön kommentar!
  • randig
    Bina skrev 2009-06-18 22:52:41 följande:
    Underklänningen som hör till Pilgrimklänningarna känns normal... däremot vill jag minnas att Spoilerklänningen och linnet är trånga.
    Är det samma underklänning på denna www.tradera.com/Odd-Molly-Red-Silk-Dress-med-Under--auktion_94169317
    som på Pilgrimsklänningarna tro? Skulle vilja ropa in denna, men vet inte om jag vågar.... (inte min auktion så klart!)
  • randig

Åhhh den är verkligen ursnygg! Jag är ingen blå person alls, men den kan jag verkligen tänka mig ändå! Tur att det är helt fel storlek så slipper jag ens fundera på den!

Tog en liten promenad nyss med barn och hund och passade på att inviga min fina Waistline coat Purple som kom hem häromdan. Jag är sååå nöjd!

• randig

Åhhh, jag är så shoppingsugen! Har nog kollat i alla butiker på nätet ca 5 gånger om dan de senaste dagarna, men har lite svårt att bestämma mig! Funderar på den där turkosa Helena loves Terry klänningen.... Ahhhhh!

Nån som har den? Är dom små i storlekarna, fanns bara stl 0 kvar?

• randig

Tror faktiskt inte det är så stor risk för kopior på tradera, det är nog ganska uppförstorat. Den största risken är nog att man ropar in plagg från säljare som inte äger plagget. Kolla om dom sålt tidigare och i så fall omdömmen, och köp inte om dom inte har egna bilder. (hjälper ju såklart inte om dom snott bilderna från nån annan som tagit dom själv) Har faktiskt köpt vissa av plaggen som bla Bambi varnat om i sin blogg och jämfört med dom i butik och från andra kollektioner där bara färgen är olika - finns inget som kan få mig att tro att det är kopior!

• randig
    freemind skrev 2009-06-29 19:34:56 följande:
    Det finns sidor där man kan köpa # 6A velvet hood och # 100 poplin smock "love" blouse för 195,20 kr och #11A velvet pants 140,55 kr så nog handlar det om fejk alltid!
    Jo jag har sett dom sidorna, men om man kollar var Odd Molly tillverkar vissa kläder i kina så är det i samma stad som dessa kläder säljs. Så jag har svårt att tro att man har en fabrik som syr upp fakes och en med riktiga!? Min svägerska har bott i kina och har berättat att det är vanligt att dom som jobbar typ som arbetsledare har som förmån att få göra extra kläder och sälja själv. Eller att kläderna har små skönhetsfel och ska slängas och att då de anställda får dessa kläder.
  • randig

Vill bara tillägga att jag inte alls kan gå i god för att det är så här, mer bara belysa att det kanske inte är så farligt med fakes som många tror! Man kan ju hoppas på det i alla fall! :)

• randig

Klart ingen vill betala överpris! Men tror fortfarande inte att alla "misstänkta" plagg är kopior! Det vore ju rätt konstigt om dom är kopior eftersom dom säljs från den stad där dom äkta tillverkas! Mer troligt att de har skönhetsfel eller liknande och sorterats bort!

Jag försvarar inte alls dom som säljer fakes, om dom nu finns. Klart säkrast att köpa direkt i butik, om man vill vara 100 % säker! Men jag har lättare att acceptera att det förekommer OM kläder på tex tradera som ev har små skönhetsfel än att dom är fake. Eller att den som spider ut dom har jobbat några extra timmar i fabriken och säljer dom vidare privat (och att dom i så fall är äkta utan skönhetsfel).

Bara lite tankar... :)

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna