• Fridac

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej i tråden!
    Jag är helt ny på detta område :o) Men har kommit på att jag nog bara måste ha en crochet grandmas (tror jag den hette??) Är det ett plagg som återkommer varje säsong eller? Och är det någon som vet när höstkollektionen släpps?

• Fridac

villemina- ja! det är en sån jag menar! Ursnygg. Dock har jag inte hittat någon svart sån i någon svensk nätbutik. Jag kom in på ajabajakids, men de har ingen alls. Nackdelen är väl att det just blir ett ytterplagg som ni skriver, kanske man skulle satsa på en kortare kofta istället, den med som omlottknyt. Sjukt snygg den med.
    I min lokala butik igår hade de rätt mycket kvar av både den långa koftan och den kortare varianten med knyt i sidan...
    När fanns den röda grandmas? Någon som vet? Den föll jag starkt för.

• Fridac

Godmorgon i tråden! När kommer höstkollektionen att släppas i butik? NU hoppas jag på rea på vår lokala affär med om, för de hade ganska mycket kvar (säger en oerfaren bör tilläggas) så jag kanske är ute och cyklar där... Och så till en kanske dum fråga, men något jag har funderat på är hur ni tvättar era kläder? Och då tänker jag främst på koftor, vågar ni köra dem i maskininen?

• Fridac

Jag läste bark i tråden om någons blogg där det fanns köpes/säljes, är det någon som vill länka adressen?

• Fridac

Förlåt för att jag kommer in i er tråd med alla dessa frågor. Jag har som snöat in på att jag måste ha en sån där "lång, grovstickad kofta från om" om ni vet vilken jag menar? Nu till frågan- Var i min lokala butik och testade den idag, men tyckte den satt som "pösigt", ni som har den, hur tight ska den egetntligen sitta för att sitta snyggt? (min sambo var smakråd= inget bra smakråd) Jag testade stl 0, och jag är jättejätteliten. Dock tyckte jag koftan som var midjekort med omlott knyt (fanns i blå, rosa, grön i nåt rutigt? mönster) i stl 0 satt perfekt/gränsen mot förliten. Men hursom, superfin och kanske större användningsområde?

• Fridac
    Puffig Pingla skrev 2009-06-24 20:42:55 följande:
    Inga förlåt här - kläm dig in i tråden bara. Behövs fler Molly-lovers på FL Den långa koftan antar jag du syftar på crochet grandmas coat . Den ska sitta förhållandevis tight tycker jag. Men det är även snyggt att tex ha en jeansjacka under i början på våren och då behöver den ha lite vidd. Jag har den som vårkappa och långkofta på ljumma sommarkvällar.Den andra misstänker jag är lovely knit. Den finns i bomull och ull. Den i bomull töjer sig ganska mycket. Jag brukar ha min tex ist för kavaj på jobbet (och en massa till vardags.
    Tack för ditt trevliga svar :o)
    Det stämmer bra med vilka plagg jag menade. Jag fyller år ganska snart och på min önskelista står något av dessa plaggen, (min sambo verkar onormalt nyfiken på dessa plagg, stl och färger) så kanske kanske att jag kommer få en odd molly kofta i present :o)
    Grandmas coat:en som jag testade satt sisådär, jag kunde lätt dra in den typ 30 cm i midjan för att få den tight, och då kanske den inte sitter så snyggt med andra ord?
    Det kan verkligen vara problem åt båda hållen :o(
    Nu är jag ju så ny här, men jag tycker minsann att ni med massa fint i garderoben ska lägga in det i bildtråden ;o) Och då gärna bilder på er med grandmas coat och lovely knit ;o)
  • Fridac

Pokergirl- Bor du i umeå? Har dixi stort utbud av odd molly? (Söker främst lovely knit i bomull) och kanske på rea??

• Fridac

Pokergirl- Jag bor också i umeå, men visste faktiskt inte att de sålde om. Å andra sidan är jag aldrig inne i butiken heller :o)
    Vet du hur mycket de kostade på rea?

• Fridac
    Duntoffla skrev 2009-07-22 17:11:16 följande:
    Japp! 50% och det fanns kvar i flera storlekar om du är intresserad. På bägge Mathilde butikerna. NK hade 30% på lite klänningar och sånt.
    Ursäkta att jag helt hoppar in ;o) Vet du ifall det fanns blåa kvar? stl 1 eller 2?? (Min mamma blev helt galen i min och ville ha en likadan, men jag knyckte tydligen den sista här i umeå för 50% tror jag)
    Mvh
  • Fridac

Kan någon vänlig ge mig telefonnummer till Mathilde? eller länka adress? Googlade och fann något som hette magasin mathilde tror jag, är det rätt affär? (biblioteksgatan tror jag den låg på)

• Fridac
    Bina skrev 2009-07-23 08:40:43 följande:
    Mathilde, Hamngatan 10-14, 08-20 73 80Mathilde, Biblioteksgatan 12, 08-6119810
    Tack snälla!

Jag ska köpa en lovely knit till min mor i present, men jag är lite osäker på storlek. Hon är kort, 160 cm och är rätt "normal" i kroppstorlek, men hon har rätt mycket mage och byst. Tror ni att stl 1 är för liten då?
  • Fridac

Nu har jag ringt till mathilde, och lovely knit är helt slut :o(
    Är det någon som sett den blå med rosa band på rea stl 2 någonstans??

• Fridac

Hej!
    Testar igen att fråga- Är på jakt efter en lovely knit till min mor i blått med rosa band stl 2 (och då helst på rea såklart)
    Är det någon affär ni vet av som har kvar sådana?

Hon blev så himla kär i min nämligen och då skulle det passa så bra att kunna ge henne en sån i present då hon ger mig en massa jämt (men dock vägrar jag köpa en sån till henne på fullpris, he he)

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna