• efva

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej jag är ny på denna sida. Underbart att hitta ett sånt här forum där man ohämmat får prata om Odd Molly. Man kan ofta få lite tråkiga kommentarer från andra om man vill prata om just detta märke. Många tror att man är Odd Molly fantast pga man vill visa att man har råd eller någon annan märklig anledning och inte för att man helt enkelt är förälskad i kläderna.

• efva

Jag funderade på en sak, för några dagar sedan hade Butik Cha preorder på några utav plaggen från höstkollektionen. Det är borttaget nu. Vet någon här anledningen till det? Jag läste förra året att de svenska nätbutikerna inte fick ta förskottsbeställningar, kan detsamma gälla de danska nu?

• efva

Hej!

Jag var på rea i morse på Iisa här i Malmö. De öppnade klockan åtta och jag var ca 5 minuter tidig och när jag kom stod ett antal kvinnor i blandade åldrar och väntade. Nästan alla var iklädda Odd Molly och det kändes rätt pinsamt (även jag hade Odd Molly och det har jag inte varje dag kanske därför jag kände mig så pinsam). 30% på det mesta av Odd Mollys kläder. Jag köpte en Kyoto cotton cardigan i blush och en imagination sweater i pink. Dessutom en kofta från See by Chloe. Sen var jag redo att gå till jobbet.

• efva

Även Kii skriver att de inte har bytes och ångerrätt på rean. Men mig lurar de inte tyvärr är det kanske andra som blir vilseledda. Dålig stil tycker jag.

• efva
    Smultronbullen skrev 2009-06-27 18:57:01 följande:
    Jag är lite nyfiken på vad ni gillar för kläder utöver Odd Molly, måste väl finnas något mer märke ;) Har ni samma stil på allt eller blandar friskt?
    Jag tycker främst om svenska märken som Dagmar, Nakkna, Rodebjer och även de danska by Malene Birger mm
  • efva
    Puffig Pingla skrev 2009-06-27 21:16:19 följande:
    Mycket Hunky Dory och Day oxå. Jag hade gärna haft mycket annat att blanda med men eftersom jag ligger i den övre storleksskalan så finns det inte så mycket att lira med tyvärr.
    Jag ligger också i den övre storleksskalan och tycker också att det är trist att man har begränsat urval. Ännu tristare tycker jag det är när webbutiker inte tar in de största storlekarna öht. J
  • efva
    One skrev 2009-06-29 13:50:44 följande:
    Ni som har sån koll: någon som vet om det finns någon affär som har multi kulti -väskan på rea, i grönt? Har tvärförälskat mig i den men den känns lite väl dyr...för en väska!Är glad att jag har en äkta makeout dress och inte köpte min på Tradera. Det är så trist med alla kopior...plus att det gör det så fruktansvärt svårt att handla där, hur vet man att plagget är äkta? Det kan ju vara någon som köpt det på Tradera och sedan lägger ut det och känner man ju inte igen fusksäljaren.....Det blev förresten en turkos Helena loves terry dress. Gillar turkos, så länge det inte är neonturkos och bara skriker om det,och bronsemönster lät snyggt. Plus min 7-åring valde den (han har faktiskt ganska så bra koll på det där med färger...lite kul faktiskt) och desto mer jag tittade på dem så kände jag bara att den var rätt! Så nu väntar jag på den....Idag struttar jag runt i min andra variant i mid blue. Så skönt!Men som sagt- någon som vet vart multi kulti väskan kan finnas på rea, om den finns på rea överhuvudtaget?
    Jag brukar bli misstänksam när någon säljer många nya kläder i olika storlekar (ofta i de mindre storlekarna) och om säljaren har förhållandevis få omdömen. De kan ju ha positiva omdömen fast de säljer kopior för många upptäcker inte detta förrän man börja använda/tvätta kläderna om ens då. Priserna brukar vara förhållandevis låga också.
  • efva
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:22:15 följande:
    Oj! Ja, det var ju inte meningen att beskylla någon för fejk om det nu inte är det! Tyckte bara att den såg lite... annorlunda ut, men jag kan givetvis ha fel. Om du nu är helt säker på att den kom från Gucce?Du vet att du alltid kan anmäla bilder till tradera som folk har lånat av dig utan att fråga? Skriv till traderas support och länka till din blogg!
    Det är så de gör som säljer fakekläder, stjäl bilder från andra så ser det mer äkta ut. Man ska kolla på bildernas bakgrund, om de är olika så är de troligen stulna.
  • efva

Jag är lite sugen att sälja min Berry dress men det verkar som om man får ganska dåligt betalt för dem. Jag har ingen lust att sälja den för en spottstyver när jag inte använt den och betalat 3600 för den. Lite tokigt att man inte använder den men jag tycker den för lång och det går ju knappast att korta den.

• efva
    One skrev 2009-06-29 21:48:22 följande:
    Det är mycket fake/kopior som säljs på Tradera! Och de är sämre! Jag ropade hem en tunic 2007 i chalk förut, var lite misstänksam men valde att chansa: den är rynkig, dåligt sydd, sned i broderier plus att den inte stämmer i storleken. Säljare säljer fortfarande den och en annan blus. Har kontaktat Tradera och funderar allvarligt på att åtminstone anmäla säljaren, för det känns fel att man ska kunna sälja skräp under rubriken för ett märke. Eftersom jag ville ha den så köpte jag den sedan från en "riktig" butik, också för att jämföra. Och det är skillnad!! Mycket stor sådan. Om det nu är andra sortering eller anställdas att sälja struntar jag i: de ska inte saluföras som "odd molly". Då ska det stå att det är kopior, andra sortering eller liknande för annars är det ju bedrägeri!Numera är jag väldigt noga när jag tittar på plagg på Tradera...Förstår inte hur man kan försvara att det säljs plagg på Tradera som utger sig för att vara odd molly original , men så uppenbart inte är det. Det finns säkert de som har kontakter osv men en hel del är ute efter snabba pengar.
    Jag håller med dig, jag förstår inte hur man kan sitta och försvara dessa säljare. Då får man ju skriva ut i klartext vad det är man säljer och inte göra sken av att det är originalkläder. Om det är anställda som säljer så kan man ju fråga sig hur mycket de får för plaggen och hur mycket säljaren sedan får ut i vinst. Tradera är urusla på att hålla efter fakevaror. Väskor som helt uppenbart inte är äkta har sålts så länge jag minns och ingen gör något åt det. Jag har haft någon väska ute på auktion och fått frågan om den är äkta, varför fråga när man inte får sälja kopior? Sen tycker jag det är dåligt av Odd Molly att de inte vill medverka till att få klarhet i vilka skillnader det finns mellan original och kopior, det hade underlättat för alla som vill köpa på auktionssiterna. Se kjeck.se/molly.shtml
    Jag vill i alla fall ha äkta varor.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna