One skrev 2009-06-29 21:48:22 följande:
Det är mycket fake/kopior som säljs på Tradera! Och de är sämre! Jag ropade hem en tunic 2007 i chalk förut, var lite misstänksam men valde att chansa: den är rynkig, dåligt sydd, sned i broderier plus att den inte stämmer i storleken. Säljare säljer fortfarande den och en annan blus. Har kontaktat Tradera och funderar allvarligt på att åtminstone anmäla säljaren, för det känns fel att man ska kunna sälja skräp under rubriken för ett märke. Eftersom jag ville ha den så köpte jag den sedan från en "riktig" butik, också för att jämföra. Och det är skillnad!! Mycket stor sådan. Om det nu är andra sortering eller anställdas att sälja struntar jag i: de ska inte saluföras som "odd molly". Då ska det stå att det är kopior, andra sortering eller liknande för annars är det ju bedrägeri!Numera är jag väldigt noga när jag tittar på plagg på Tradera...Förstår inte hur man kan försvara att det säljs plagg på Tradera som utger sig för att vara odd molly original , men så uppenbart inte är det. Det finns säkert de som har kontakter osv men en hel del är ute efter snabba pengar.
Jag håller med dig, jag förstår inte hur man kan sitta och försvara dessa säljare. Då får man ju skriva ut i klartext vad det är man säljer och inte göra sken av att det är originalkläder. Om det är anställda som säljer så kan man ju fråga sig hur mycket de får för plaggen och hur mycket säljaren sedan får ut i vinst. Tradera är urusla på att hålla efter fakevaror. Väskor som helt uppenbart inte är äkta har sålts så länge jag minns och ingen gör något åt det. Jag har haft någon väska ute på auktion och fått frågan om den är äkta, varför fråga när man inte får sälja kopior? Sen tycker jag det är dåligt av Odd Molly att de inte vill medverka till att få klarhet i vilka skillnader det finns mellan original och kopior, det hade underlättat för alla som vill köpa på auktionssiterna. Se
kjeck.se/molly.shtml
Jag vill i alla fall ha äkta varor.