Inlägg från: Mariajac |Visa alla inlägg
  • Mariajac

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej! Här är en som alltid läser men aldrig skriver! :)

Fick precis ett mail från Green Apple (amerikansk nätbutik) sär det stod att Helena Christensen ska designa sängkläder för Odd Molly!

Visste jag ingenting om, men det låter ju onekligen intressant! :)

• Mariajac

Vill bara varna för ytterligare ett Odd Molly-plagg som håller på att dyka upp i mängder på Tradera, men som tyvärr är billiga kopior från Kina!

Det gäller klänning #912, Makeout Dress i alla tre färger (blå, rosa, lime).

Supertrist att det ska vara så här, så se upp!!!

• Mariajac

Man kanske kunde göra en lista på vilka modeller som är kända för att kopieras, tror faktiskt inte att det är mer än ca 10 plagg, så man kan vara uppmärksam!

Dessa vet jag, (fyll gärna på!):

* Turkos och rosa velour, både jacka och byxor
    * Tenfold knit #506, rosa och blå
    * Summer of 2007 tunic #400, chalk
    * Poplin smock "Love" blus #100, vit
    * Makeout dress #912, blå, rosa, och lime

• Mariajac

Nej, som tur är har jag inte det! Det var min syster som berättade det, hon hade läst det på något forum tror jag.

Å jag kollade runt lite på tradera, och där såg man ju genast att flera "fusksäljare" hade dem listade.

• Mariajac
    villemina skrev 2009-06-29 14:50:19 följande:
    Jag fyller på med Everyday long cardigan som jag vet kopieras flitigt. Trist!!
    Ah, just det! Har också sett det, i blått och grått.
  • Mariajac
    freemind skrev 2009-06-29 15:09:53 följande:
    Den säljaren har stulit MITT foto på MIN dress från MIN blogg!Min är 100% orginal inköpt på Gucce.Kolla här mollyist.blogspot.com/search/label/Kl%C3%A4nn...Inlägget ODD MOLLY 35. Hon har bara beskurit mitt foto lite.
    Oj! Ja, det var ju inte meningen att beskylla någon för fejk om det nu inte är det! Tyckte bara att den såg lite... annorlunda ut, men jag kan givetvis ha fel. Om du nu är helt säker på att den kom från Gucce?

Du vet att du alltid kan anmäla bilder till tradera som folk har lånat av dig utan att fråga? Skriv till traderas support och länka till din blogg!
  • Mariajac
    freemind skrev 2009-06-29 15:32:06 följande:
    Jepp... jag köpte den av tjejerna som hade Gucce när de sålde ut sitt lager på Tradera. Bildstölden är anmäld till Tradera.Menar du att ärmarna ser konstiga ut för att rutmönstret ligger rakt och inte på snedden som på OM produktbild?
    Ja precis, precis som Bina skriver så ser den ju annorlunda ut mot Odd Mollys hemisida.
  • Mariajac
    freemind skrev 2009-06-29 15:41:36 följande:
    Om man kollar på den gröna på OM hemsida och förstorar upp ärmarna så ligger de också på tvären och jämför med den här www.getmyfashion.com/item/724/odd-mollydär tyget är rakt som på min.Blev så full i skratt när jag såg ditt första inlägg och tänkte att det där ser ut precis som min badrumsdörr där jag brukar fota mina plagg :)
    Jag fick bara upp bilden på den gröna? Den har ju ett helt annat rutmönster än den rosa.

Egentligen spelar det ju absolut ingen roll, klänningen är jättefin men man vill ju gärna hitta tydliga skillnader mellan originalet och kopian så man vet vad man ska kolla efter!
  • Mariajac

Sorry, läste inte ordentligt... såg nu att det var den gröna du refererade till. Det blir inte riktigt lika tydligt när det är smårutigt som det är på den blå och gröna.

• Mariajac

Kom på ytterligare ett plagg som kopierats:

Lovely knit! Vet inte exakt färgställning, men det är någon som har mörkt mönster, typ svart/mörkgrå/mörkblå eller liknande.

Någon som vet mer exakt?

• Mariajac

Men är det ingen mer än jag som inte vill betala överpris för kopior? Om jag skulle köpa en kopia så vill jag gärna veta det, och betala därefter.

Och jag gillar inte att det finns folk som profiterar på att lura folk, vilket faktiskt är fallet. Och man kan ju tänka sig vad vinstmarginalen är på Odd Molly-plagg som kostar ganska mycket.

• Mariajac
    randig skrev 2009-06-29 20:49:51 följande:
    Klart ingen vill betala överpris! Men tror fortfarande inte att alla "misstänkta" plagg är kopior! Det vore ju rätt konstigt om dom är kopior eftersom dom säljs från den stad där dom äkta tillverkas! Mer troligt att de har skönhetsfel eller liknande och sorterats bort!Jag försvarar inte alls dom som säljer fakes, om dom nu finns. Klart säkrast att köpa direkt i butik, om man vill vara 100 % säker! Men jag har lättare att acceptera att det förekommer OM kläder på tex tradera som ev har små skönhetsfel än att dom är fake. Eller att den som spider ut dom har jobbat några extra timmar i fabriken och säljer dom vidare privat (och att dom i så fall är äkta utan skönhetsfel).Bara lite tankar... :)
    Ja, så vill man ju gärna tro att det är såklart.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna