Inlägg från: maruttan |Visa alla inlägg
  • maruttan
    Bina skrev 2009-07-02 10:31:49 följande:
    ------------ den som säljs i den auktionen är INTE den på bilden.. bilden är min från min nyligen avslutade auktion stl4. ------------ Normal skulle jag säga om storleken.
    Vadå så det är inte en sån tunika som säljs?

Jag är en 44:a i vanliga fall, kan man har en 3:a då?
  • maruttan

Har varit inne på Bambi´s blogg och blev helt kär i den lila Angora mix long cardigan som hon har på bild i sin blogg. Finns den fortfarande att få tag i någonstans?

• maruttan
    Bina skrev 2009-07-11 22:27:45 följande:
    Nej den har inte kommit ännu så det finns gott hopp för dig att knipa en
    Åh toppen! Ni märker att jag inte är någon expert va!
    Fick däremot hem en 4 continent x-stich tunika häromdagen i mörkblått och blev KÄR!!
  • maruttan

Hoppar in här med en fråga! Hur är lovelier kniten i stl? Har hittat en i stl 3 och jag är en 42/44 på överkroppen, tror ni den skulle funka på mig?

• maruttan
    Stargirl skrev 2009-07-19 10:38:17 följande:
    Jag tycker att du måste prova den. Det är svårt att säga då den är rätt kort och har man stor byst blir den ju ännu kortare.
    Hmmm har hittat den på blocket så prova blir nog svårt! Bysten är inget problem men jag bekymrar mig mer för armarna då jag är rätt bred över axlarna och har tjocka armar...
  • maruttan

Bina: Vad har du för storlek på din lovely knit? Tror att du och jag är rätt lika i storlek.

• maruttan
    Bina skrev 2009-07-20 07:58:57 följande:
    4
    Tack! Då ska jag börja leta efter en 4:a. Någon som har någon aning var det kan finnas en? Spelar ingen större roll vilken färg men helst en rosa.
  • maruttan
    Bina skrev 2009-07-20 09:03:15 följande:
    Det är Lovely knit du vill ha? Annars säljer Mathilde (Hamngatan & Biblioteksgatan i Stockholm) Lovelier knit blå till 50% rabatt.. de hade massor och de är så söta att de skickar om man ber om det.
    Eftersom jag är en nybliven OM-anhängare så har jag ju inte koll på skillnaden på dessa 2 men efter lite googlande så har jag kommit fram till att det är en Lovely knit jag vill ha. Jag vill ha en rosa Lovely knit, ull eller bomull spelar ingen roll, i stl 4. Vet inte om någon av er läser tidningen Mama men för några nummer sen så var det ett reportage om en tjej som hette Johanna ( tror jag?) vars dotter Leia dog av en bakterie och i det reportaget så var det en bild på henne i en supersnygg Lovely Knit. Tror det var en i ull och den var SÅ snygg!!
  • maruttan
    Stargirl skrev 2009-07-20 22:14:46 följande:
    Den var i bomull. Jag är rätt säker på att just den färgen inte gjorts i ull (rätta mig om jag har fel).
    Nej du har säkert rätt! Jag är ju bara en nybörjare på detta! Men på bilden ( i tidningen) så ser det ut som om att den var i ull. Men den rosa finns alltså inte i ull utan bara i bomull?
  • maruttan

Bina: Får vem som helst vara med på din molly-swap?

• maruttan
    Bina skrev 2009-07-25 08:17:39 följande:
    "vem som helst" så till vida att jag känner mig bekväm med mailkonversationen är du sugen?
    Ha ha! Ok! Ja jag är lite sugen på en liten swap...min 4 continent x-stich mot en lovely knit.
  • maruttan
    Bina skrev 2009-07-25 09:04:16 följande:
    in your dreams honey... Nej men helt seriöst - jag har sålt min 4 continent för att den satt så konstigt på mig. Så tyvärr
    Hmmm nej det är så jag också känner lite....den är ju jättefin men det är 4 stycken som frågat mig senaste veckan om jag är gravid....inte kul
  • maruttan
    Stargirl skrev 2009-07-25 10:19:17 följande:
    Jag har en 4 continent på mig idag. minmolly.bloggagratis.se/ bild finnes i bloggen. Jag känner mig inte gravid i den som jag gör i en make out dress Funderar faktiskt på att sälja den men nu när dte finns mängder med kopior på den känns det sådär
    Fast i den kortare varianten är den ju helt ok! Du var ju skitsnygg i den! Men jag har den längre tunika modellen och då står det ju liksom ut hela vägen... Hmmm fast idag så fick jag frågan om jag hade gått NER i vikt när jag hade den på mig så den kanske får stanna!
    Nu ska jag leta efter en Lovely knit på rea!!
  • maruttan
    Bina skrev 2009-07-26 20:28:08 följande:
    Jag vet att hon har butik... (hon vann en auktion av mig häromdagen och passade på att göra reklam i sitt mail)
    Ah ok. Då känns det ju ok! Vet ju dock inte om jag kan kränga på mig en 3:a... Får nog fortsätta spana efter en 4:a-
  • maruttan
    Pokergirl skrev 2009-08-03 21:43:48 följande:
    Klänningen heter berry dress, vet inte om den finns kvar någonstans, har för mig att jag bara sett den i rött, men du kan ju alltid kolla tradera.
    Såg 2 stycken på Tradera idag.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna