Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej i tråden, är ny här, har precis blivit biten. I Örebrotrakten finns en mysig butik som säljer Odd Molly, den heter Smultrongården. Har varit där på två besök och kommit hem med ett par plagg båda gångerna. Roligt att det finns en tråd här på Familjeliv med shoppingställen, tips, ideér och inspiration!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    Puffig Pingla skrev 2009-07-09 09:27:34 följande:
    Skrutteruttan - vad snyggt det var med Private Dress och Bloomers ihop. Katten oxå! Nu fick jag köpsug igen.Och vad söt du var
    Men åh, tack, vad du är rar {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    Både på "Heaven" och "Tjugotre" här i Örebro så skulle nyheterna komma månadsskiftet juli/augusti...Brukar webbutikerna få innan, ni som är erfarna Odd Molly-köpare?
  • Skrutteruttan
    Åh, nu kunde jag inte låta bli, köpte en Taradiddle Dree, röd....och en Lovelier knit dark blue på rea från Tintin style....hade en Native shirt länge i varukorgen, men fick grymt dåligt samvete och tog bort den...Puh, alltså kläderna är underbara men passar verkligen inte min plånbok {#lang_emotions_money_mouth}. Koftan har jag kikat på ett tag och bestämde mig när jag såg bild i bambibloggen, fin till jeanskjol....

Säg säg säg att jag gjort ett bra köp {#lang_emotions_embarassed}
  • Skrutteruttan
    Åh jag är lite nervös för min klänning jag köpte igår, den röda taradiddle..Jag köpte en 1 på den...ligger på gränsen mellan 0 och 1 på några av mina blusar...Tänk om den här blir för liten trots att jag valde en 1....orka skicka tillbaka och krångla...
  • Skrutteruttan
    Audrey Will skrev 2009-07-11 19:45:06 följande:
    Jag är en liten smula orolig över min Taradiddle också. Är nog egentligen bara en 2:a, men brukar ofta ta 3:a för jag vill ha det lite oversize. Taradiddlen ska man ju dock inte ha oversize, så jag hoppas och tror min 3:a ska funka! Vet du när du kommer få din? Var beställde du ifrån nu igen?
    Från Tintin...har ingen aning om när den kommer....hoppas på veckan...
  • Skrutteruttan
    Audrey Will skrev 2009-07-14 16:41:17 följande:
    Hemma med min nya bebis - Taradiddlen! Den är verkligen enormt vacker, helt klart det vackraste OM-plagg jag äger. Utan tvekan den minsta 3:a jag någonsin provat, uppskattar den som en perfekt 38:a, och det är ju litet för en 3:a! Den är som klippt och skuren för mig, tack gode gud jag inte tog en 2:a, hade aldrig gått.Det enda som oroar mig en smula är att dragkedjan i sidan är trög som fan. Fastnar hela tiden och man får lirka försiktigt.Powder är ju helt klart mörkare i verkligheten än på pressbilderna där den ser så blek ut. Den är som milt gammelrosa. PPP - ja just det, din kamera är ju på rymmen, synd!! Ska bli kul att höra vad du tycker om Full embroided du beställde, den ser asmysig ut!Stargirl - Wow vad fin du är i din Superpleated, superfräscht!!
    Jag vågade inte dra upp dragkedjan när klänningen var på, min man lirkade och lirkade men till slut bestämde jag mig för att inte använda den...drar hela klänningen över huvudet istället...

Idag kom mina kläder från tintinstyle..bilder i bildtråden...Vad tycker ni?
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-07-14 18:41:35 följande:
    Hur fint som helst!! Den blå randiga lovlier knit är så fiiiin! Det andra oxå. Hur fint som helst. Man kan inte sluta när man väl bilvit biten av odd molly flugan
    Alltså, nu vill jag ha massor...den fina chocolate-klänningen (har inte lärt mig namnen än....) i bambis blogg...och förstås den där nya blusen för 2200 som så många pratar om...i almost black...måste råna en bank {#lang_emotions_surprised}
  • Skrutteruttan
    Jag menar Indy och Native {#lang_emotions_smile}

Använder du bara Odd Molly? Jag pendlar så förbaskat i vikt så jag har ingen lust att köpa nederdelar...överdelar är lättare tycker jag...
  • Skrutteruttan
    Tack för alla rara komplimanger!!!!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna