Inlägg från: Mamma till N o N |Visa alla inlägg
  • Mamma till N o N

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej!

Helt ny i tråden men har "tjuvläst" ett tag! Älskar OM och har en Tenfold Knit -08 mörkblå och hade en tunika (grå med orange kommer inte ihåg numret) som jag tyvärr fick returnera då det orange färgade av sig..... Men nu är det dags för en ny tunika =)

Vad tror ni om denna? Är den verkligen äkta till det priset?
    www.tradera.com/Ny-Odd-Molly-Makeout-dress-stl-3-Green-OBS-KORT-AUKTION--auktion_96480126

Kanske denna länk funnits tidigare men jag postar ändå! Det finns otroligt mycket fint i höstkollektionen!!
    butikcha.dk/catalog/index.php

Hör gärna av er om någon har Grandmas Coat st 3 i blått!! ;)

• Mamma till N o N

Hej!

Ok! Jag visste inte det =(

Fortsätter att kika runt på tradera men en "vanlig" butik känns säkrare! =)

• Mamma till N o N

Jaha..... Då har jag köpt en fake tunika på Tradera. Är sååååååå ledsen......

Det fattas korsstygn och den är helt annorlunda i sömmarna mot den äkta 390:an.... Ska försöka ta lite bilder som jag kan lägga in på min sida om en liten stund.

Till er som har en äkta 390 4 Continent x-stitch, hur ser mynten på ärmarna ut? Mina har fjärilar och "Love you" med blommor.....

• Mamma till N o N
    malinoski skrev 2009-08-11 20:13:02 följande:
    Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:04:07 följande:
    Nu hänger jag inte med, har inte den här säljaren heller några varor eller vad har du råkat ut för??
    Jodå, tunikan kom idag med sömmarna är fel, lapparna sitter snett och är sydda med fel tråd bl.a
  • Mamma till N o N

Nu har jag lagt upp bilder på tunikan i mitt bildgalleri!
    Titta gärna in och se efter......

"pepparkakan" har du köpt av samma säljare??

• Mamma till N o N

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/gallery/phpfx2oz2.jpg

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/gallery/phpii0s4j.jpg

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/gallery/phpbjn3be.jpg

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/gallery/php1y5tuf.jpg

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/gallery/phpqwdu7n.jpg

Vet inte varför det inte funkar...
    Kolla på bilden där man ser överdelen på tunikan, där fattas det stygn på vänster sida + att dom inte sitter i samma höjd på båda sidor
    Sen är etiketten längst ner fel, den har blå streckad kant och är sedan sydd med vit tråd....

• Mamma till N o N

Nu fick jag svar på mitt mail till säljaren!

""Hej!!

Tråkigt att du inte är nöjd.
    Givetvis så får du skicka tillbaka tunika.
    Jag sätter in pengarna imorgon.""

Väntar med spänning på om pengarna kommer in imorgon!
    När hon skriver så här är det ju uppenbart att hon säljer oäkta. Annars skulle hon ju kräva bevis eller likn.

• Mamma till N o N
    Mabimao skrev 2009-08-11 21:30:01 följande:
    Mamma till N o N skrev 2009-08-11 21:26:22 följande:
    Vad sa hon ang att du tror det är en kopia? Svarade hon inte på det alls?
    Nä... Jag har kopierat mailet rakt av..... Hon verkar onekligen lite skum.

På min kofta har jag inte en sådan etikett och den är köpt på Pondus (garanterat äkta alltså ;))
  • Mamma till N o N
    Mabimao skrev 2009-08-11 21:40:33 följande:
    Mamma till N o N skrev 2009-08-11 21:34:26 följande:
    Men vad skrev du i ditt mail till henne? Frågade du ang kopia?Min har också streckat blått och sedan sytt men vit söm. Garanterat äkta!
    Jag skrev att jag var besviken och att jag ville ha tillbaka mina pengar. Har ju trots allt betalt 897 kr inkl rek. frakt....
    Kolla bara på bilden på övre delen på tunikan, det fattas ju stygn det ser jättekonstigt ut....
    Hon ifrågasatte ingenting utan svarade bara att hon sätter in pengarna imorgon.
  • Mamma till N o N

Hej

Jag behöver lite råd ;)

Jag har fastnat för två olika tunikor, T88 smock och T88 buttondown.Har inte råd att köpa båda och undrar nu om någon kan hjälpa mig?? Hur är dom i storlekarna? Vilken är mest användningsbar?? Hösten är fylld med födelsedagar och årsdagar så då kanske buttondown är bäst? {#lang_emotions_undecided}

/M

• Mamma till N o N

Nu har jag valt! En T88 buttondown i blossom! Tittade på den vita också men jag och vitt är ingen bra kombination..... 

Jag köpte den på www.redheofsweden.se dom hade en hel del fina kläder och även i st 4 {#lang_emotions_smile}

• Mamma till N o N

Nu gjorde jag visst ett impulsköp...{#lang_emotions_tongue_out}

En Light cotton embroided s/s dark blue och en Rib jersey Blue från www.country-dreams.se

Oj så det kan bli! ;)

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna