Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Odd Molly tråd för oss inbitna

Vet någon hur en Tenfold Knit kofta är i storleken? Jag är så osäker på om jag ska ta stl 3 eller 4. :P Andra Odd Molly kläder har jag allt mellan 2 och 4 i så det är ju skitsvårt att veta. :/

• Anna Paulita
    Anna Paulita skrev 2009-07-30 20:23:53 följande:
    Vet någon hur en Tenfold Knit kofta är i storleken? Jag är så osäker på om jag ska ta stl 3 eller 4. :P Andra Odd Molly kläder har jag allt mellan 2 och 4 i så det är ju skitsvårt att veta. :/
    Jag är typ en stl 40 men kommer i 38 ibland också, men ibland måste jag ha 42, allt hänger ju på hur storleken är i sig.
  • Anna Paulita
    SooJuicy skrev 2009-08-03 22:47:10 följande:
    Vad tror ni om detta , kopior eller? www.tradera.com/category/category.aspx...
    Jag är verkligen ingen expert eller lika biten som ni andra i tråden, men varför misstänker du att det är kopior?
  • Anna Paulita
    SooJuicy skrev 2009-08-03 22:54:37 följande:
    För att säljaren säljer ett ex och sålt andra thailansskopior av andra varor, och inga egna bilder på om plaggen, så blev lite tveksam då
    Ja, det är klart....det tänkte jag inte ens på. Jag visste inte ens att det fanns Odd Molly kopior...
  • Anna Paulita

Ni som har koll på kommande kollektioner...verkar det som om det kommer komma något liknande som Tenfold knitjacket i framtiden? Skulle så gärna vilja ha en men fegar lite gällande att beställa på nätet då jag är högst osäker på min storlek. :/

• Anna Paulita

Åh herregud vad mycket fint....har hittat massor jag vill ha...

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/65_69_45_front_9_3.jpg

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/112_24_49_front_39_3.jpg

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/205_39_1_front_40_5.jpg

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/207_35_34_front_40_3.jpg

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/242_506_29_front_16_6.jpg

oddmolly.com/content/collections/fall09/closeup/355_56_45_front_7_4.jpg

• Anna Paulita

Rean som börjar i morgon....är det 30% eller 50%. vet någon? Och är det öht någon ide´att åka dit om man behöver stl 3 eller 4?

• Anna Paulita
    50%, hos bambi finns lite info om vad som finns på rean.
    Bambi? Vem är det?
  • Anna Paulita
    50%, hos bambi finns lite info om vad som finns på rean.
    Bambi? Vem är det?
  • Anna Paulita
    Duntoffla skrev 2009-08-05 13:43:28 följande:
    Någon som varit i OM-butiken än? Är det en "öppen" rea?
    Jag var där. Helt klart en öppen rea.
  • Anna Paulita

Jag fyndade en Makeout dress med ljusrosa "kjol"(tror jag att de heter) för halva priset. Hoppas nu så klart att sommaren håller kvar riktigt länge så jag kan nyttja den ordentligt. :) Om mina skattepengar kommer innan rean är slut (dvs när inget är kvar) ska jag köpa en tunika jag såg också.

• Anna Paulita
    One skrev 2009-08-05 16:05:39 följande:
    Jag har en blå/vit makeout dress- visserligen köpt till ordinarie pris, men det ångrar jag inte- och grattis till en underbar klänning. Vissa känner sig gravida i dem, men inte jag. Tyckte först att den var lite väl kort, men med en underkjol under så känns det inte så. En underkjol är förresten ett måste om du ska ha den en blåsig dag...kjolen "lyfter" i bästa Marylin Monroe-stil
    Jag är supernöjd och ska inviga den i kväll.. :) Jag har ett par röda lackträskor med remmar som kommer passa super till den. :)

Jag trodde att jag skulle känna mig gravid i den men faktiskt inte ett dugg.

*L* Jo, jag fattar att en underkjol kan behövas, den är rätt vid.
  • Anna Paulita
    Lillpinglan skrev 2009-08-05 16:25:25 följande:
    Hej!Har köpt två Light Cotton Embroidered (tror jag den heter... en tunika... nr 327) i två olika färger av två olika säljare på Tradera.De står som "nya" i annonsen men tagsen är liksom lite slitna i kanterna? Hur kan de bli det, eller ska de vara så? Det ser ju inte ut som att man kan ta bort tagsen, använda plagget och sen sätta tillbaka tagsen och kalla dem nya, eftersom tagsen sitter i nån slags "kedja"?Och är detta plagg nåt som är utsatt för kopiering?
    Är det en kulkedja tagsen sitter i? Då kan man absolut ta bort dem, använda plaggen och sätta på tagsen igen. Men att tagsen är slitna behöver ju inte innebära att plagget i sig är använt dock. Kollade just på mina egna tags till klänningen jag köpte i Odd Molly butiken i sthlm och de tagsen är lite kantstötta.
  • Anna Paulita
    One skrev 2009-08-05 17:02:26 följande:
    Hörrni, synade precis min Angelina dress, det har ju varit mindre varmt ett tag och jag har faktiskt inte använt den förrän nu. Så idag tvättade jag den enligt tvättråden. Och sömmen där plagget är ihopsytt med spetsarna längst ned på kjolen har blivit jätteful! Det är ju som en vikt fåll där och den har "dragit sig". Jag syr som sagt en del själv, och så blir det bara om man dragit i tyget på ett felaktigt sätt när man syr sömmen.Tror ni man kan reklamera den? Jag har ju bara använt den två ggr. Och sådana här "fel" syns inte förrän man tvättat plaggen. Har köpt den på ajabajakids.Vad tror ni? Ska jag prata med dem?
    Jag hade helt klart försökt med en reklamation. Om de inte vill reklamera den hade jag vänt mig till OM´s huvudkontor.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna