• Morty

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej! {#lang_emotions_sunny}

Jag fick tag på en Grandmas Coat i storlek 2 via annons och var överlycklig så klart. Fick hem den och den är alltså grymt lång i ärmarna. *jag ser ju inte klok ut* Är det så 'normalt'? Eller de är rymliga i storleken? Den är helt OK i övrigt. Jag har en lovlier knit i storlek 2 och den är perfekt i ärmlängd. Blev ju så ledsen när den inte passade. Näe, den får jag nog flytta härifrån. (obs ingen annons!) Tror ni det kan funka med en 1:a istället....äh enklast är väl att försöka leta rätt på en i en affär och prova. Verkar vara svårt då de flesta sålt slut. Grandmas coat kommer bara till våren, eller?

Har kikat in i era bloggar och ni är så fina allihop! {#lang_emotions_flower}

Plutten & Pluttan
  • Morty
    Ullis 10 skrev 2009-07-20 15:22:30 följande:
    De är långa i armarna o då har jag inte korta direkt..
    OK, tack! Har du gått ner i storlek för att få ärmarna lite kortare? Jag kan ju inte göra något som det är nu, känner mig som en piingvin nästan. Eller så är det inte meningen att jag ska ha en.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    alias skrev 2009-07-20 15:26:35 följande:
    Ja, de är långa i ärmarna, men det ska ju vara ett uppvik också. Du kan ju förlänga det uppviket lite, eller dubbla det (om det inte blir för knöligt).Jag gillar när ärmarna är långa, men det är klart att coaten ska ju inte se urvuxen ut ...
    Aha, det visst jag inte. Tack för infon! Ja det värsta är ju när ärmarna är för korta men här såg jag inte en fingertopparna.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    karrokj skrev 2009-07-20 15:34:57 följande:
    De är stora i storlekarna, jag köpte först en 2:a men den var jättestor. Ärmarna var långa och den kändes stor över ryggen. Eftersom den är så tung också så kändes den inte alls bra. Jag fick tag på en 1:a och den är perfekt, behöver inte vika upp ärmarna och sitter bra överallt. Har sett på vissa sidor att det står att de är rymliga...
    Ska hem och testa med uppvik. Annars får jag nog ta och införskaffa en 1:a
    Man lär sig något nytt hela tiden.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-07-20 17:07:42 följande:
    Får jag komma in på din sida?
    Absolut! Jag trodde du var tillagd sen innan... {#lang_emotions_embarassed}.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-07-22 10:47:25 följande:
    God förmiddag!Vilket trist väder idag! Vi ska försöka komma iväg och plocka lite svamp samt tvätta bilen På fredag åker vi söderut i drygt en vecka. Najs!La in mitt senaste fynd i BT!
    Kanon fin du är i båda kombosarna!! Passar perfa med jeansleggings till! Jag har köpt jeansleggings i både blått och svart på MQ som jag burkar ha till lite allt möjligt. De finns även i vitt nu. Det är verkligen ett kanon plagg som kan användas året runt. Perfa när man har stövlar.

Lycka till med svampplockningen! Tvätta bilen är tyvärr ett onödigt ont ibland.....så himla trist.
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 10:59:27 följande:
    Plocka svamt. Trevligt. Vi har förvånansvärt nog fortfarande ok väder men eftersom jag går på semester i eftermiddag kommer det börja spöregna då.Kör solgul OM idag. Bild i blogg
     Härligt soligt gul! Hoppas solen fortsätter lysa under din semester. {#lang_emotions_sunny}
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-07-22 11:35:43 följande:
    Tack! Jag kanske ska spana på svarta jeansleggings. Har ett par blå från Gina Tricot men de är mer i vanligt tyg. Dessa från HM är lite mer denimtyg.Nu blev det så att jag skickade ut sambon och sonen i skogen att plocka svamp medan jag städar. Faktiskt självvalt men då kan jag surfa lite mellan varven också Lite skönt med egentid även om det är städning
    Håller med. Perfekt och stanna upp och varvaner lite med surfning. Man får inte ta ut sig på semestern......
    Vad blev det för storlek i Lovlier knit?

Jag väntar på att butiken här i hålan ska få in lite nya OM plagg. *så segt att vänta*
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-07-22 11:43:30 följande:
    jag tog nummer 2 annars hade den nog inte passat över axlarna.Har din butik stort utbud annars av OM?
    Jag är rätt ny på OM. Har kikat lääänge och provat. Men tyvärr inte haft lyckan att hitta något som satt fint. Antingen för stort eller för litet. Så är det när man inte springer i affärerna titt som tätt och just den storleken man behöver är slut. Har en butik i en by i närheten där jag varit och kikat då men så upptäckte jag för ett tag sedan att här på 'mitt' affärscentra fanns minsann också OM. Så jag får väl se till att vara där när de får in kläderna. Hoppas att jag få tag på något i rätt storlek denna gången.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Fridac skrev 2009-07-22 18:13:31 följande:
    Duntoffla- tror du att de skickar?
    Absolut! De gjorde det till mig. De tar 100:-. De skickar det så man måste hämta ut det. Tryggt och bra!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Stargirl skrev 2009-07-22 17:57:53 följande:
    Jag har köpt hårspray idag....i brist på stålar bild finns i min blogg hahahhaa
    Coolt!
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna