Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej!
    Är ny här på forumet, men har följt bambis blogg ett längre tag. Sedan har mitt Molly-intresse tagit mig till flera andra Molly-bloggar som jag lagt som favoriter. Själv har jag ingen egen blogg. Det är verkligen kul att se att så många delar detta intresse. Ingen annan verkar förstå tjusningen med dessa plagg och därför känns det kul att joina fan-cluben.
    Apropå ingenting, är det någon som vet någon butik där det hänger en övergiven fields of lace (helst vit) i strl 0 och bara väntar på ett trevligt hem?

• Sara Mia

Tack för tipsen. jag förstår att det blir svårt att hitta en FoL nu, men jag ringer både Mathilde + Wink imorgon så får vi se. Ifall jag har tur blir det en triss-lott också..
    Elma jag hör av mig om de har några. annars dyker det säkert upp någon på tradera längre fram. Vet någon om även Wink skickar.?Jag bor nämligen i Gävle

• Sara Mia

Även chalk storlek 0 kan jag tänka mig, fast helst den vita

• Sara Mia

Jag måste nog ha en 0 eftersom alla verkar få gå ner en storlek på denna om dne ska sitta någorlunda och få plats under en Molly-kofta. Tack för tipsen så länge. Jag letar även runt lite mer internationellt på nätet, men det verkar svårt även där. Hittade däremot en australiensisk butik med lite rea på äldre kollektioner tex. de fina fårskinnsjackorna. Men tyvärr är ju även rea lite saftigt för dem. Men titta kostar ju inget. www.fifiluxe.com Obs! att priserna är i australiensiska dollar. Frakten har jag inte koll på just nu.

• Sara Mia

Dagens FoL-fakta. Svårt att få tag på strl 0. i White el. chalk. Jag har ringt Mathilde, båda butikerna, Wink och Pure & Simple så nu får jag bida min tid och hoppas att någon annan tröttnar och lägger ut den på Tradera. Hoppas du läser detta Elma.

Gjorde däremot ett impulsköp på rea (nu igen!) och slog till på en cherry-top 983 i chalk från Ajabaja. Den var som jag misstänkte mycket snyggare i verkligheten. Mönstret är liksom "paisley-aktigt" med marinblå, klarröda och ljusblå färger. Perfekt till OM jeanskjolen, jeans eller shorts. Den är mycket anpassningsbar eftersom man drar åt ett sidenband under bysten efter tycke, smak och storlek. Innan är den ganska bred och vid. Men med det vinröda bandet knutet i en fin rosett blir den hur söt som helst. sedan toppas alltihop med samma sorts vinröda siden band i en liten rosett på vardera axeln.

• Sara Mia

Vill bara tillägga ang. cherry topp att den inte är mönsterpassad. Det står också på ajabajas hemsida. Där ser den så perfekt ut med en fjäril mitt fram, men det är det inte på min. Den har "flugit iväg" och satt sig på ett annat ställe. Men å andra sidan rynkar sig blusen rätt bra när man drar åt så den skulle nog inte synas så bra som på bilden. I vilket fall som helst så tycker jag att den är fin ändå känner att detta blir en ny liten sommar-favvo....

• Sara Mia

Fy vad den här tråden är farlig. Nyss klickade jag också hem en vit/blå Bubbles tunic från shirtstory. Lite nervöst var det allt med det tyska språket. Men jag tänkte att om ni andra vågat så vågar väl jag också. Google översätt är kanon! Så imorgon åker jag till fjälls och kopplar av och sedan hoppas jag att det ligger ett paket och väntar när jag kommer hem.

• Sara Mia

Hej där ute!
    Är nu hemkommen från en fjällvecka. Mollysarna har fått vila i hemma-garderoben. Känns skönt att vara tillbaka i civilisationen igen. När jag kom hem hade mitt paket från www.shirtstory.eu. anlänt. Hade klickat hem en blå/vit Bubbles tunic innan jag åkte. Efter tips om att den var stor tog jag strl. 0. Och nog var den stor alltid. Jag brukar ha strl 1, men detta var nog det största OM-plagg jag provat. Så nu känner jag mig lite besviken och vet inte om jag ska behålla den. Den känns minst som strl 2. Jag måste prova en gång till med jeans och stövlar, men annars lutar det åt att T får ta hand om denna "ubersnygga" tunika. SNYFT! Däremot har jag hittat en Biarrits summer top i white hos Idyll interiör för 50% så den borde väl i alla fall bli bra hoppas jag. Skulle vilja ha något nytt till en Cinderella-kryssning i helgen. Ja, ni hörde rätt. Jag ska till Cinderella. Hoppas bara inte någon TV-inspelning pågår. Ja, jag behöver säkert inte skämmas direkt, men ändå.....
    Tack Bina för mailet om träffen. Är just nu lite osäker på om jag ska bo kvar på kvällen. Hur gör ni andra som inte bor i storstan?

• Sara Mia

Nu har jag provat min nya Bubbles tunic igen. Den sitter faktiskt riktigt bra över axlar och boobs. Det är vidden för övrigt jag funderar över. Har någon en sådan och kan tala om hur den ska vara. Det är kanske bara jag som inte är van vid rymliga tunikor. Jag har liksom snöat in på lovely knit och andra lite "tajtare" OM-plagg så det kanske bara är ovanan. Vad tror expertisen där ute?

• Sara Mia

Mabimao: Tack för tipset. Jag lånade sonen som fotograf och nu finns några bilder i bildgalleriet. Tyck nu till på ett ärligt sätt! Snälla..

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna