Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Godmorgon!

Efter att ha följt er tråd ett tag och insett att jag är en av er, dvs passionerat förälskad och totalt beroende av Odd Molly, har jag idag reggat på mig. Hoppas jag får vara med!

Är OM-beroende sedan drygt ett och ett halvt år, då jag inhandlade en röd Smallville Cardigan. Det blev början till ett ständigt spanande, jagande och nattligt frenetiskt surfande på dvs shoppingssajter - och till många stunder där jag med enn fånigt leende på läpparna hängt in ytterligare ett nytt (oftast) väldoftande plagg med den underbara loggan.

Har shoppat (och sålt) en del på tradera också, men har blivit lite skraj efter att ha sett hur det dyker upp fler och fler kopior. Har själv gått på en nit, tror jag, och håller mig därför lite avvaktande.

Jag väntar just nu, precis som alla er andra, på höstkollektionen. Har bockat av ett par ex jag bara MÅSTE ha. Så nu är jag inne var femte minut och ser om någon webbshopp uppdaterat ännu, men icke ...

Ska till Mathildes idag, läste att det är 50% rea och det KAN ju finnas något jag inte kan leva utan trots att jag varit där en gång i veckan under våren ...

Kram

• NewYorker

Hemma igen efter dagens shoppingrunda ... var på Mathildes i PK-huset först, 50% på allt.
    Det fanns en hel del kvar, jag provade mig igenom Dudette Dress, Confetti Tunic, Berry dress, sidenkjolen (den långa med vådor i olika färgställningar), Fields of Lace och lite annat ... Men det var trångt och varmt och min lilla dotter var SÅDÄR nöjd med mina aktiviteter och ömsom ålade ömsom klättrade runt bland dofttvålar och antika plåtlådor och glasarrangemang ...

När hon till slut hängde raklång över en gunghäst i tvåtusenkronorsklassen insåg jag mig besegrad och gick därifrån, tomhänt.

Grämde mig sedan hela dagen, men hamnade som en av händelse hos Maritza på Söder och se vad jag kom hem med!!!
    En Full Embroidered Lace Dress med underklänning och en Superpleated Blouse i powder (båda på rean). Så nöjd är jag!!!

Kastade mig över datorn och hoppades hoppades att höstkollektionen släppts någonstans, men ack nej ... Kanske tur det, plånboken kvider och plasten på kontokortet börjar lukta bränt.

Men - det är ju så dåligt väder, man måste väl få ha liiiite kul på semestern!!!
    Eller hur?!

Kramkram

• NewYorker

Kajsan - om den finns och de inte vill skicka kan jag köpa den åt dig. Jag ska till stan imorgon igen och tänkte ta en lite lugnare (dvs barnfri) provomgång då.

• NewYorker

Jag har ju sökt efter en 327 i stl 3, blå, ganska länge.

Idag dök det upp en på T, med bra Köp Nu pris. Skulle precis klicka hem när det dyker upp en till, med samma bild, samma säljare, i stl 2.

Är jag skadat misstänksam? Hon har ju 5,0 i omdömespoäng, det borde ju vara safe?Kanske hon shoppat upp sig på rea för att lägga ut?

• NewYorker
    Solskensmamman06 skrev 2009-07-08 22:02:09 följande:
    Nu är det inte många timmar kvar tills att den nya kollektionen släpps! Har surfat runt på lite bloggar ikväll, och man får ju många bildtips på läckra toppar. Undrar när Ajabaja mfl kommer att släppa webshopparna?
    Va? Timmar? Är det på fredag, eller?
    Marengs.com brukar vara snabbast, men det blir ju så ruskigt dyrt att handla därifrån nu när svenska kronan är så svag ... plus att de tar ca 150 kr i frakt, tror jag - danska ...

Ang "min" blå 327a, jag fick så jag teg. Någon annan snöt den framför näsan på mig.
    Rätt åt mig,
  • NewYorker

Vad är det med Odd Molly som gör att man hela tiden blir besatt av nya modeller?

Jag har aldrig reflekterat över Confetti Dress, tycker den är lite too much eller, tja - fin men inte min stil.

Men idag åt jag lunch med en kompis som hade precis en sån, cerise - och hon var totalt supersnygg, jag kunde inte sluta ge henne komplimanger för klänningen. Hon hade den alltså som en klänning, med bara bruna ben - ursnyggt.

Sprang till Mathilde och provade en, men den gjorde sig inte alls på mig som på henne, såklart - men nu sitter jag här o suktar iallafall.

Någon här inne som har en? Vad tycker ni? Användbar? Pls recensera - jag som borde låsa in plånbok o kort och kasta bort nyckel har fått ett nytt "måste ha" objekt.

Min kompis hade den alltså i cerise, jag provade den röda, men tror kanske att den beige är mer "diskret" o min stil ...

Hjälp!

• NewYorker

Gör inte såhär mot mig ... nu bara måste jag ... Confetti Tunic bara hänger där, i långa rader, och skriker på mig ...

• NewYorker
    Bina skrev 2009-07-09 00:00:24 följande:
    hemska tanke
    Nej, usch, låtom oss icke drabbas av det. Let´s shop until we drop.

Jag brukar tänka såhär, det finns j ufaktiskt många MYCKET VÄRRE saker man kan drabbas av än Odd Molly-besatthet? Det är ju ganska ... lindrigt?
    Dvs, man är ju ganska, iallafall ganska, normal trots att man fullständigt överspendererar och är KÄR i sina kläder?! Eller?
  • NewYorker

Morrn!

Trodde någon webbutik tjuvstartat, men icke ... Får väl sova lite till då!

Kajsan - Maritza hade Berry i powder igår, jag kollade dock inte storlek.

***Återvänder till sängen****

Zzzzzzz ....

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna