Inlägg från: HardcoreHunny |Visa alla inlägg
  • HardcoreHunny

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej!

Kanske någon av er alla Odd Molly inbitna kan hjälpa mig lite akut angående storleken på LOVELY KNIT, ST 4, hur är de?!

Jag är 170cm/74kg/80-85C blir en 4 förstor?!
    Någon som vet?!

Härlig tråd btw!!  C ya!

• HardcoreHunny
    Frusna flickan skrev 2009-08-09 19:57:37 följande:
    Du har ungefär samma sffror som jag som för tillfället väger 73 kg tll mina 168 cm och har 80 c-d. Jag kan inte ha 4 på lovely knit, jag har stl 3 liksom på det mesta men kan även ha 2 på vissa. Det beror ju helt på hur man är över axlar och så. Jag tycker att 4:an blir pösig och stor vid axlar och överarmar plus att ärmarna blr ännu längre än de redan är.
    Jätte tack för ditt super snabba svar!!
    Klurigt det blev asså.....har ju kärat ner mig en som bara finns kvar i storlek 4...
    kämpigt!
    Helt underbart lila med rosa band & rosetter! Sååå underbar!!
    Antar att man inte får efterlysa i denna tråden men all kan la räkna ut vad det e jag söker....
  • HardcoreHunny

Hur ser man om en Lovely Knit är en kopia?!!

Köpte en igår på tradera, innan jag satt mig in i denna tråden, så jag var helt ovetande om att det florerade kopior på just de.

Har mailat säljaren och påpekat att jag nu känner till att det säljs just kopior av Lovely Knit, samt gett henne en fair chans att erkänna att det är en kopia så vi kan lösa det innan jag får varan.
    Samt påpekat att jag kommer kolla den mot en garanterat äkta och att jag kommer göra en polisanmänlan om det i efterhand visar sig att det är en kopia då jag får koftan.
    Hon säger att den är 100% äkta, köpt ifrån en amerikansk sida, som har bra priser, hon skickade mig även en länk, så jag har kollat & det stämmer iaf att de har bra priser. www.Deepfling.com

Hon har bemött mig trevligt, så jag önskar inte på någotvis hänga ut henne, men här har ni en länk till henne på tradera. Någon som handlat av henne tidigare?!

http://www.tradera.com/Mytradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=943321

• HardcoreHunny

Min tanke är ju att hon köpt dem billigt för hon vet att hon kan gör pengar på dem på tradera, inte helt olikt mig själv...jag gör likadant med barnkläder! Men som sagt, hur ser man skillnad på kopia/orginal?! Å då hon har många olika modeller så kan man ju iaf hoppas på att det inte är kopior, utan fynd som hon tjänar en slant på!

• HardcoreHunny
    Stargirl skrev 2009-08-10 16:30:46 följande:
    Om ngn säljer BARA plagg som bevisligen kopierats som Makeout dress, Velour byxa + jacka, Lovely knit, Summer of 2007 tunic så är plaggen med stor sannolikhet kopior. Men om man har lite ovanliga plagg ur gamla kollektioner som inte har kopierats så är man på den säkra sidan. Samt om en säljare säljer sina egna beggade plagg och inte köper för att sälja.
    Tack för ditt svar!
    Känns liiite lugnare iaf!
    Nu e det bara att vänta & se!
    *hoppas den passar!
    *hoppas den e äkta!
    *hoppas den kommer på posten i morgon!
  • HardcoreHunny
    SooJuicy skrev 2009-08-10 16:39:06 följande:
    Jag har handlat av henne och har varit äkta odd molly. Förrutom tagsen satt det även prislapp från usa kvar fastknippsat
    Nice!!!
  • HardcoreHunny

Kan man få be er länka till en lapp med "rätt" typsnitt?!!

• HardcoreHunny

Jaså!! Som nyblivien OM fantast så får det ju absolut bli en tripp till Halmstad i morgon!

• HardcoreHunny

Bor man i en småstad så gör man.....utbudet här e knapert & tyvär min ekonomi oxå....iaf för att frossa i märkeskläder till fullpris..

• HardcoreHunny
    Mabimao skrev 2009-08-10 22:46:41 följande:
    Vad har du för storlek och vad vill du ha, så du inte åker i onödan......
    Jag har typ 3-4 skulle jag gissa.... 170/74/80-85C.
    Onödan e då ingen risk...antar att barnkädesbutikerna har lite rea kvar oxå!
    Men stort tack för frågan!
  • HardcoreHunny
    Mabimao skrev 2009-08-10 23:06:04 följande:
    Nope.....ingen OM. Fyndade 2 sjalar och linnen dock. Jättefina linnen på HM. Ribbade med söt brodyr (runt halslinning och armar) Köpte tre (alla de färger som fanns, lila, powder och svart) kostade 79 kr styck!!!!!!!!! Blir toppen under OM koftor i höst & vinter.
    Ååååå!!! Perfekta linnen!!
    Shit dina små tips kommer ruinera mig! Hihihihi.... :D
  • HardcoreHunny

Idag kom min efterlängtade Lovely Knit , underbart mjuk bomull, härligt djup i den lila färgen & såklart döta rosa band!{#lang_emotions_sunny} Så långt allting toppen, men nu börjar jag tvivla på om den e lagom lr förstor...helt klart förstor med bara linne under, men ganska så lagom med tunn bomullströja under...
    Så stora velandet handlar om ifall jag ska behålla, å mysa i den, lr om jag ska sätt ut den direkt på tradera & hoppas på att snubbla över en i strl 3.
    Depp & glädje påsamma gång...{#lang_emotions_surprised}

• HardcoreHunny

Någon som vet var jag kan finna en Lovely Knit ifrån våren-09, färg lila med rosa knyt, i strl 3?!!!
    Ny som begagnad, bara den e i fint skick!{#lang_emotions_sunny}
    Har ju en nyköpt i srl 4 som e förstor för mig...{#lang_emotions_cry}

• HardcoreHunny
    alias skrev 2009-08-14 12:57:58 följande:
    Jag har för mig att någon efterlyste en lila Lovely Knit i tl 4. Den finns hos fashion-secrets.com (i alla storlekar).
    Ååå!! Underbart, stort TACK!!! Men ngn som handlat där ifrån?! Funkat bra?!
  • HardcoreHunny
    HardcoreHunny skrev 2009-08-14 16:23:25 följande:
    Ååå!! Underbart, stort TACK!!! Men ngn som handlat där ifrån?! Funkat bra?!
    Tyvär så är de slutsålda, men det får man inte veta fören man lägger de i korgen...
  • HardcoreHunny
    Frusna flickan skrev 2009-08-14 16:36:39 följande:
    Aj vad trist......... I alla stl?
    tja, kollade bara 2 & 3, har ju en i 4:a som jag tänkte försöka kränga till mamma lr syster i morgon...de e både längre & bredare än mig! Hoppas de nappar annars får den åka ut på tradera...
  • HardcoreHunny
    Frusna flickan skrev 2009-08-14 16:35:52 följande:
    Det funkade bra för mig förra året. Det tog några dagar (kanske 8) och sedan kom paketet med UPS.
    Hade du ngt lovely knit i bomull?! Verkade ju som vi hade typ samma mått...så vilken strl har du isf?!
  • HardcoreHunny
    Frusna flickan skrev 2009-08-14 21:31:19 följande:
    Jag har stl 3 och skulle varken kunna ha större el mindre. Men om man ska välja då hade jag hellre haft e 2:a än en fyra trots trångt över bysten.
    Skulle helt klart lyssnat på dig ifrån början....men men ville ju så gärna ha den & var så säker på att OM var så små i strolekarna att jag inte ens provat ett OM plagg IRL då jag varit helt övertygad om att jag skulle var förstor för alla modellerna...*deppdepp*
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna