Inlägg från: triathlet |Visa alla inlägg
  • triathlet

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej!

Nu har jag smygläst ett tag och måste säga att jag blir ju inte mindre besatt av alla plagg...
    Tänkte dela med mig av ett par sidor som inte finns i sidans huvud eller som jag hittat omnämnt i chatten:
    www.lisen.dk/ där inhandlade jag min kära Grandma´s Coat i Almost black. Supertrevligt bemötande (mailade bara - är värdelös på danska...) och snabb leverans.
    www.fashionjeans.com.au/store/ har jag inte handlat från själv. Hittade dit i mitt på gränsen till besatta letande efter en 515 cashmere cardigan som givetvis bara fanns i 0. Där finns en hel del plagg från äldre kollektioner.
    Hoppas någon kan ha nytta av infon!
    Själv längtar jag nu tills jakten på en Pow jacket kan börja! MÅSTE ha!

• triathlet

Någon som har en föraning om vad denna kommer att kosta? Ungefär?
    www.marengs.com/smock-p-1142.html
    Den är ju lite lik poplin smock "love" blouse, någon som minns vad ni gav för den?
    Behöver nog ha både en vit och en grå...

• triathlet

Oj, mer fråga...
    Vet någon hur galleri long shirt är i storleken?
    Det kommer att bli en dyr månad.

• triathlet

Tack snälla för svar!
    Då är det överhängande risk för båda färgerna.
    Är de normala i storlekarna?

• triathlet

Håller med! Den nya är galet snygg! Därav är jag lite nervös för att det kommer att behöva bli en i varje färg...
    Tack! Är den normal i övrigt kommer min blygsamt tilltagna byst att rymmas i så fall!
    Drar stl 4 i liknande plagg och det är så hopplöst trist när de är små i storlek för då är det ju liksom kört!

• triathlet
    Mabimao skrev 2009-07-25 22:40:43 följande:
    Men jag vet ju inte om denna är alls som den förra i storleken....
    Sant. Får fortsätta sväva i ovisshet ett tag till!
    Eftersom de är rätt lika i modellen kanske man kan misstänka.

En sak jag funderat på: Varför får utländska webbutiker lägga upp pre-order men inte svenska förresten?
  • triathlet

Snart är det augusti och då kan man börja hålla utkik efter höstleveranserna! Är det inte konstigt att man kan bli så upphängd?

Idag fick jag hem en 329 från vårkollektionen, smårutig i blått och chalk. Haft ögonen på den ett tag och blev positivt överraskad för den var ännu snyggare än jag förväntade mig! Små manschettknappar! Underbart! Har hemmaskruttardag men funderar på att göra mig något ärende så att jag får visa upp den!

Skrutt... nu regnar det igen. Sista riktiga semesterdagen. Typiskt.

• triathlet

Ni som har mer koll än jag - vilken är största storleken som bubble dress gjorts i? (Den ärmlösa med korslagda band över bysten)
    Jag spejar efter en 4 men blev plötsligt fundersam över om den kanske inte gjorts i 4?

• triathlet

Oiiii!
    Insirerad av någon av er som vågade göra Trendsales-affär har jag precis bärgat en klänning!
    Ska bli spännande att se.
    Det verkar som om TS-marknaden generellt är LITE mindre het än Tradera på OM-plagg?
    Fler som handlat? Goda/dåliga erfarenheter?

Mambiao: SKITSURT! Jag grämer mig länge efter missade auktioner. Lider med dig!

• triathlet

Skönt att höra!
    Det är alltid lite scary första gången på nytt ställe, typ.
    Men man får väl anta att folk där är måna om goda omdömen efter genomförd affär också.
    Nu är det bara att - som vanligt - längta och vänta på leverans!
    Kanske ska betala först dock...

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna