• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bambiblogg skrev 2009-06-09 21:05:25 följande:
    Bina: Jag såg på din blogg att du hade köpt en Berry. Är den stor i storleken?
    Ja den ser jag som rymlig sitter lite lösare än Light cotton embroidered - Summer of 2007 - Love smockblouse i samma storlek.
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-09 21:13:18 följande:
    Bina din lilla morrhoppa!!!!  Du har köpt en Berry!!!!!!!! Är grön av avund! Fullkomligt storknar av avund.
    livebilder kommer till helgen *kär*
  • Bina
    Bambiblogg skrev 2009-06-09 21:26:53 följande:
    Bina: Så du säger att man skulle kunna ta en storlek mindre? Men du tog din vanliga storlek?
    Mjae.. den är rymlig till normal i sin storlek men jag tror inte jag hade kunnat ha storleken mindre men så är jag en stl 4-3:a med betoning på 4:a och 4:a på Berry dress. Påminner om Commatop i storlek och modellen med sin brodyr runt livet. (går det att bli något klokare tro?)
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-09 21:33:44 följande:
    Hmmmmm.... skattepengarna kom idag... *klurar* Paris med maken el en Berry??? Undrar om man kan lura maken att om jag ska med till Paris så behöver jag en Berry för att passa in där? (han ska på tjänsteresa dit och tycker att hans snåla, lata fru borde följa med)
    wohoooo låter väl utmärkt med båda
  • Bina
    Kajsan skrev 2009-06-09 21:39:57 följande:
    Jag klämde på en Berrydress idag till 20% men jag höll mig, mest för att det inte fanns min storlek
    Grattis - ja jag får väl vara nöjd med att jag betalade fullpris men lyckades få tag i den..
  • Bina
    Bina skrev 2009-06-09 21:53:28 följande:
    Grattis - ja jag får väl vara nöjd med att jag betalade fullpris men lyckades få tag i den..
    Eller grattis o grattis - jag tolkade det som om du köpt - sorry.. attans att den inte fanns
  • Bina
    Kajsan skrev 2009-06-09 21:54:37 följande:
    Din storlek fanns inte ändå, så du gjorde ingen dålig affär
    Kan du övertyga min man? (nej han tittade faktiskt på den och gillade vad han såg.. och utbrast - ja vi konkar ju inte på grund av en klänning) undrar om han menar att jag borde sluta shoppa nu när jag köpt den?
  • Bina
    ÖNadja skrev 2009-06-09 22:11:28 följande:
    hallå i tråden! behöver lite storlekshjälp.. Ja äger inget Odd molly plagg än, men oj vad dom är sjukt snygga! Skulle vilja ramla över nåt plagg billigt, men har ju ingen aning om vilken storlek man i sånna fall ska ta. Ja har i "vanliga" kläder stl 40/42, men över bysten klarar ja mej med 38...vilken storlek borde ja ta i sånna fall? 3? tips på nån bra rea..? =)
    Hej! Jag skulle säga 2-3 med betoning på 2.. de är lite olika i storlekar beroende på modell så det bästa är om du har möjlighet att prova alternativt hojta här och fråga om just det plagg du är intresserad av så finns det oftast någon härinne som har det och kan säga några ord.

Reor.. om du backar lite bakåt så finns det tips. Lycka till men akta dig - det är lätt att bli beroende
  • Bina
    Audrey Will skrev 2009-06-09 22:21:56 följande:
    Ah - gick inte att länka. Letar annan länk...
    mm de påminner om varandra - jag vet vilken du menar men leta gärna länk åt andra. Det enda jag hakar upp mig på med den är att den är lite intagen en bit ner och det är lätt att det ser ut som om man har mer fluff-fluff än man har B-)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna