Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-06-14 20:53:31 följande:
    Citatet verkar ha ramlat bort.....

men det SKA gå att lämna kommentarer ju! Vad gäller den där koden så håller jag med men pliiiiis traj agään!

Föresten: du har möjligtvis inte boppat en grå privatedress i strl 3 på Haven?
  • Siabellon

just ja, hittade en kul skylt med ett mycket klokt citat på min lilla utflykt idag
    Tror det skulle passa våra respektive här i tråden.

"Smartest thing a man ever said:
    Yes dear!"

• Siabellon

håller på dona lite. återkommer strax!!!

• Siabellon

Prova nu! jag har mecklat lite så jag kunde iaf lämna anonymt.....

pst: bilden är super!!ska spara o skriva ut o rama in o ge maken i present!

• Siabellon
    malinoski skrev 2009-06-14 22:16:18 följande:
    Funderar på en Basic Cardigan i turkost, men får nog hejda mig ändå. Har precis shoppat loss på missgreta efter att ha läst ett inlägg här tidigare.. *hrm* Vågar mig knappt in på Tradera ikväll.. Är det förresten någon som har provat att shoppa från USA? Råkar man alltid ut för att få betala tull och moms?
    Men hittade du rea på missgreta? den enda OMgrej som fanns när jag var in var skinnjackan........Som tur var för mig för nu ska jag banne mig inte handla nåt mer förrän höstens grejer kommer.

LOVAR LOVAR LOVAR!!!

Jag har köpte en jacka en gång fr Greenapple o då fick man introduktionsrabatt + att det var rea på den så med dessa avdrag men + tull o moms(som man inte slipper undan men som är olika summor beroende på vad det är för sak) blev den iaf billigare än att köpa den i Sverige.
    Har köpt massa saker fr Victorias Secret också o det är helt smärtfritt! Men kolla tullverket först är mtt tips!
  • Siabellon
    Puffig Pingla skrev 2009-06-14 22:24:28 följande:
    Wohey!!!! *vågen* Lämnat kommentar.
    OCH boppat min prajvet dress. *S* icke att förglömma!

Tack btw(för kommentaren, boppet får vi väl se om jag blir glad över, beror ju på om du var nyduschad eller inte!
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-06-14 22:24:56 följande:
    Haha, vilka trevliga citat och skyltar! Själv lever jag efter mottot: "Life is too short to drink cheap wine"
    Så sant som det är sagt!

• Siabellon
    Puffig Pingla skrev 2009-06-14 22:29:47 följande:
    Nu är det nattinatti i storstan. Måste sova mig snygg till stort party i morgon kväll (märklig dag va?). Blir ingen Molly på kalaset utan en sån här (fast lång). Kommer se ut som en tuttig Leila bakar men bordskavaljern kommer få trevlig utsikt
    Åh, de är vrålsnygga! partypingla där! natti natti
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-06-14 22:32:33 följande:
    Då det gäller tull så är det en regel på att ett paket med ett värde över 200 kr alltid ska förtullas. Ibland slinker paket som är märkta med "gift" igenom utan tull men risken är stor att man åker på tull vilket innebär 25 procent påslag. Dock kan jag tipsa om www.ebay.de, där finns lite fina kläder om traderas utbud tryter, riskfritt ur momssynpunkt. Siabellon: Det funkar!
    Du får lära mig hur ebayshopping funkar!
    eller kanske inte...........

*svettig vid tanken på alla pengar som kommer gå åt då*

bra att det funkar nu!

natti alla!
  • Siabellon

MEn hjälp mig nu!

SKa jag behöva bli orolig? Beställde lovelier knit fr Tintin i tors kväll o har ff bara fått en prel bekräftelse! Blir ju orolig att nåt är fel nu.......

Bina: NU har du väl fått cuppisen?
    Jag fick velourroben fr Ajabaja idag och har fått avisering fr MissGreta om att jag har paket att hämta: poplinblusen. Jippie!!!!

Tänker INTE gå in på den där fittsandcompany sidan eller vad den hette. har inte råd!!!!
    *kli kli i fingrarna*

Näpp, det blir lite vila här. har varit vaken hela natten med jättesjuk 2åring......

natti natti på en stund

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna