Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-06-22 14:52:46 följande:
    Åh jag var och ryckte i den men jag hejdade mig - måste tänka tre gånger före jag tokshoppar vidare.. Har du fått den? Den ser helt ljuvlig ut!!
    Förhoppningsvis finns den i brevlådan när jag kommer hem.
    Ska bara smuggla in min gigantiska NK-påse lite diskret så maken inte får psykbryt.
  • Puffig Pingla
    Sommarbebben skrev 2009-06-22 16:32:59 följande:
    hi hi, är så glad. Har redan "smygköpt" en Full Embroidered Smock dress i Royal.Bild finnes i mitt album, om någon som har plus vill lägga upp den i tråden är det ok! Jag har inte sett den fägen på någon preview annars ännu? Grymt snygg med rosorna är mitt omdöme i alla fall!
    ? Hittar en barnvagn och en åkpåse? Eller är jag på fel ställe?
  • Puffig Pingla
    Sommarbebben skrev 2009-06-22 16:37:03 följande:
    Nu skall det nog funka - det var jag som inte fick till tekniken riktigt!!!!
    Cheesuz vad snygg. *avis*

Har lekt bildassistent och lagt in bilden i bildtråden.
  • Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-06-22 19:21:57 följande:
    Fortsätter på tipset om Mathilde i PK-huset - såg att det fanns stora jeanskjolar (3 eller 4) också!Minns att jag har läst att någon efterlyser en sådan men minns inte vem..Själv gick jag rakt ut ur butiken igen (men ångrar mig redan..)
    gaha - hur ska jag kunna smyga in ett Citybesök på lunchen i morgon då??? Vill ju ha jeanskjolen... Klurar på om jag har någon kund jag kan tvångsbesöka.....
  • Puffig Pingla

Ang Countrydreams:

Jag har fått orderbekräftelse och ok kontakt (men kortfattad) vid båda gångerna jag handlat. Jag tror hon försöker snurra runt webb-butiken ensam och har tagit sig vatten över huvudet vid reorna.

Dvs tror inte att det är något skumt el ovilja från hennes sida. Bara det att hon inte hinner med. Många av de andra butikerna har ju även "vanlig butik" vid sidan om och därmed mer personal som kan hantera mail, telefon och packning.
    Det som vi uppfattar som kort i tonen i ett mail behöver ju inte vara ovilja från hennes sida. Det kan ju tex vara att hon försöker avverka mailen extra snabbt el bara inte förstår att hennes språkbruk i skrift uppfattas som "kort el ilsket".

Inget försvarstal för Countrydreams utan bara ett försök till att förstå hennes situation.

• Puffig Pingla
    Innerjoin skrev 2009-06-23 13:11:06 följande:
    Vilket år var "The art of non sense" kollektionen? Var det våren 07?
    Japp, våren -07.
  • Puffig Pingla

Var oxå inne på Mathilde på lunchen. Provade både jeansjackan och jeanskjolen men de kräver några kilo ner ytterligare för att sitta snyggt (men de går på iaf ).

Blev lite basplagg. En pink tankett, en purple tankett, en långärmad pink cupcake. Nu har jag handlat nog för sommaren och känner mig lagom nöjd.

Min kofta från Molly Mall (cashmere silk pocket cardigan) kom igår och är sååååå skön och söt. *happy*

Ps. Den som sa att Mathilde hade lådor fulla av lovlier knit hade verkligen rätt. De måste tokförköpt sig på dem.

• Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-06-23 14:00:43 följande:
    Åå.. jag tittade en tankett skulle jag också behöva som bas. Vad kostade de nu?
    440kr. Det fanns powder, pink och marinblå (?) i strl 0-2. Men det var vääääldigt urplockat.
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-23 14:46:33 följande:
    Hittade en av tofsarna från min sjal *jippie* (nu saknas det bara några) ATTANS att jag inte provdrog dem och testade trots att jag blivit informerad. //Bina med dumstrut på huvudet.
    Annars kanske något av dina barn kan göra fina garnbollar och fästa på den. En kul hobby för hela familjen.

Själv har jag tofsar lite här och var efter att inte ha säkrat dem innan.
  • Puffig Pingla
    villemina skrev 2009-06-23 15:46:53 följande:
    Haha, ja en sån ball hobby. Men vad ska man göra innan man använder sjalen? Sy fast dem en och en?? Eller det räcker att köra med symaskinen över allihopa? De är ju snyggast om de sitter fast på sjalen, inte liggandes golvet...
    Jag tror på att säkra dem med genomskinlig björntråd el liknande.

Svågern tittade jättemärkligt på mig när jag fiskade upp en tofs ur fickan. Han frågade om de skulle sitta på bh:n
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna