Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Stargirl skrev 2009-07-30 12:19:44 följande:
    Dagens molly ligger uppe....men gud så läskigt det är att ta kort på sig själv (närbild) lägga upp den för allmän skådan och dessutom tycka själv att man ser ut som skit....Men det är säkert bra för mitt sjävförtroende Ang Nylon parker coat från förra året. Jag har den i en olivgrön nyans och jag älskar den jackan!!! Ett av mina bästa köp. Ska genast ta ett kort och lägga upp på bloggen
    Nope, ångrade mig...har ju ingen som kan fota mig så det blir fult. Men lägger upp den så fort ngn är hemma för att fota.
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-07-30 12:49:05 följande:
    Men självutlösaren då, har du ingen sån?
    Hej hopp....säkert har jag det. Men vet inte hur den funkar. Ber sonen fota när han kommer hem från sin kompis
  • Stargirl
    lycra skrev 2009-07-30 15:07:16 följande:
    Hej på er OddMollysar! Har en undran, den gröna 327:an.. vilken kollektion kommer den ifrån? Är det detta året eller förra? Vet ni om den finns att få tag på eller det är begagnatmarknaden man får söka sig till?
    Från förra våren. Den finns nog inte att köpa någonstans längre.
  • Stargirl
    lycra skrev 2009-07-30 15:23:41 följande:
    Jaha det var så pass länge sen. Vet du vad den kostade i nypris? Är den normal i storleken?
    899? Minns faktiskt inte riktigt. Men den har nog kostat samma sak som föregående kollektionen. Den är helt normal i stl.
  • Stargirl
    lycra skrev 2009-07-30 15:35:07 följande:
    Ah okej, tack för svaret! Är det en återkommande modell varje år fast i nya färger?
    Ja just den modellen är en klassiker. Så den kommer till hösten igen i lite olika färger.
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-07-30 19:31:09 följande:
    Jag blir inte riktigt klok på OM´s prissättning, ni som är experter, hjälp mig . Tittar lite på en crochet lovely knit , varför ligger de på typ 3 200 kronor medan en vanlig lovely knit kostar runt 1700? Och hur kan en jacka kosta runt 2000 när en del blusar kostar runt 2 200...? Har det med antalet de är uppsydda i? Eller detaljer? Material? Bara nyfiken...
    Inte så svårt att räkna ut.

Vissa brodyrer kräver en massa jobb medan andra mindre. Vissa plag görs i billigare material (bomull) och andra i siden. Några plag görs i tusentals medan andra i några få. Det kanske krävs flera färgningar av ett plagg för att få rätt nyans och andra är bara enfärgat bomull med en enkel brodyr. En del plagg har en massa detaljer som är dyra att sy osv....

Men det är ibland svårt att räkna ut vilket plagg som kostar mycket att tillverka och vice versa.
  • Stargirl

Har lagt upp ett par OM inspirerade knästrumpor i min blogg....om man vill ha ett par söta sockoar att skrota i hemma eller ett par extra.

• Stargirl
    Kajsan skrev 2009-07-30 20:03:21 följande:
    Så stilettklackar är ingen höjdare? Jag tycker den ser vardaglig ut på bild , men sen på är den så vid i kjolen att den liksom blir en finklänning...
    Näääe. jag har min angelina dress till vardags. Lite samma sak med den....Men den funkar med platta skor.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna