Inlägg från: triathlet |Visa alla inlägg
  • triathlet

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hejsan!
    Usch, jag är så kluven. Vill SÅ gärna ha en grå smocktunika från höstkollektionen, men det enda ställe som jag sett lagt upp den är Marengs. Den vita varianten finns på fler ställen. Käns ju som om det kanske skulle kunna vara ett plagg som inte alla svenska webshopar och butiker heller kommer att ha då. Suck. Ska jag ta smällen att förhandsboka den för 949 danska (behöver stl 4 och det är ju också ett krux. De har den kvar i 4...) eller ska jag ha is i magen och invänta de svenska?
    Suck.
    Dagens i-landsproblem.

• triathlet

Pokergirl:
    Tack! Behöver logiska argument!
    Ligger lågt lite till då.
    Och OM jag inte får tag i den kanske jag överlever ändå... Om jag tänker efter. Men VILL HA!

• triathlet

Innerjoin:
    Vet du händelsevis även när de lägger ut dem på sidan...?

• triathlet

Innerjoin:
    JAAAAAAAAA! Tack snälla för tipset!
    Ska definitivt försöka reservera! Så kan jag släppa det och jaga på nästa...
    Jag som har kollat och kollat efter höstkollektionerna på svenska sidorna men inte sett - måste varit nyligen?
    Super!
    Bra dag, har fått en danmarksinköpt Pilgrim-dress med posten också. Skojjigt värre!

• triathlet

isako:
    Vet precis...
    Jag kör LCHF för närvarande som ju ska vara SÅ bra och alla rasar i vikt minsann. Händer inte ett skit...

• triathlet

Usch ja.. O då ammar jag tom fortfarande! Undrar hur det ksall gå när jag slutar amma.. Ja förutom att tuttarna lär hamna söder om naveln då alltså... {#lang_emotions_tongue_out}
    Fniss... Ja, där vill man ju helst inte ha dem, det är ju så opraktiskt!
    Det är en ständig kamp.

• triathlet

Äsch så dumt det där blev...
    Ja, ja det var riktat till isako i alla fall!

• triathlet

Innerjoin:
    Nu har jag snyftmailat Idyll!
    Tack än en gång för tipset!

• triathlet
    Kajsan skrev 2009-08-06 22:48:59 följande:
    På mig funkar det Ge inte upp! Och ät mer fett!!
    Va underbart! Grattis!
    Nej, jag ska inte ge upp, läste i nån bok att det kan ta bra länge innan det "släpper". Har inte så förfärligt mycket och det kanske kan bidra.
    Ska strax gå der och frossa i lite fet mögelost...
    Mår i alla fall attans bra, så jag fortsätter - även om jag knappt tål se proteinrik mat snart.
  • triathlet
    Innerjoin skrev 2009-08-06 21:51:41 följande:
    Hihi, ingen insider alls Den finns på Idylls sida, och det är den du länkat till på Marengs. Konstigt att inte länken funkar... Gå in på www.idyllinterior.se sedan Butiken, sedan Kläder/skor/väskor. Maila henne och hör om du kan reservera! Mailadressen hittar du under kontakt. Någon här var inte nöjd med Idyll, men för mig och flera andra har köp funkat kanon. Mollysarna har hon portofritt på!
    Jippi, jippi!
    Hade fått svar idag att hon lägger undan en till mig så snart de kommer in! Kostar 1200:- men det får den ju vara värd.
    Tack igen för tipset! Du har lärt mig något jag misstänker att jag kommer att kunna ha en del användning för - och som kommer anstränga ekonomin en smula.
  • triathlet
    pumbalumba skrev 2009-08-07 20:23:19 följande:
    Måste förresten delge en rätt komisk situation. Jag har ju hitintills bara lyckats samla på mig 5 OM plagg. I alla fall häromdagen så träffade jag för första gången frun till en kusin till mig(en kusin jag inte träffat på 15 år) Jag hade min makeout dress rosa med matchande trällor och där kommer hon i makeout dress gul i matchande trällor. Till råga på allt hade vi i princip samma frisyr. Helt klart var klädvalet en riktig isbrytare
    Wow, vad är oddsen för det! Vilken kul grej!
    Jämförde ni fler plagg? Hade ni samma smak i övrigt OM också?
  • triathlet

Appropå ingenting - är det någon som har sett Pow Jacket på någon webbutik i stl4 ännu?

• triathlet

BURR! Usch va trist det är med alla dessa kopior!
    Och jag som PRECIS slant med shoppingfingret och roffade hem en bubbles dress som jag ALDRIG sett i min storlek. Och ganska dyrt också tyvärr, men vad gör man... Hann knappt tänka efter liksom. Den var vintage, så det känns rätt safe ändå. Tur att min man är ute på övning hela veckan, då hinner klänningen komma hit utan att han skulle råka ta posten innan mig...
    Önskar bara att jag kunde lära mig att sälja också. Hopplöst dålig på att skiljas från ALLT.

Läste med igenkännande diskussionen för några veckor sedan om hur andra gör för att undanhålla sin shopping för sina respektive. Fniss.

• triathlet
    NovaAlexandra skrev 2009-08-10 20:48:50 följande:
    någon hade en lista på kollektionerna, jag undrar när "in odd we trust" fanns.
    Stargirl har en lista i sin blogg - minmolly.se/- och enligt den kom "In odd we trust" våren -06.
    Hon gör ett jättefint galleri med foton av "tatueringarna" från respektive kollektion! Kika in!
  • triathlet

Typsnittet är onekligen skumt. Om de gör sig sådant besvär att kopiera plaggets utförande, hur kommer det sig att de slarvar så med resten?
    Har precis kikat igenom alla mina sparade tags och ingen av dem har sådant typsnitt. Hm...

• triathlet

Frusna flickan skrev 2009-08-14 23:22:21 följande:

Jag reagerade också på det och blev arg. Jag har ju sett klänningen flera ggr men först nu när jag skulle beställa mna varor från ajabajakiids förstod jag hur det låg till. Skitdåligt och svindyrt blir det ju... Det är väl ändå först agången det är på detta sätt? Det är verklgen skillnad på att ha ett underplagg eller en kjol till än ett skärp som ser ut att höra till. Inte mycket till klännng utan det skärpet.
    Håller med, det är lurendrejigt! Återstår att se om alla webshopparna kommer att hanterar det likadant!
  • triathlet

Frusna flickan skrev 2009-08-14 23:48:47 följande:

Jag tror nog att skärpet ska vara med när man tänker efter... det måste ju var så om flera inte nämner att det ej ingår. Och med tanke på priset. Jag är deppig. Det jag hade bestämt mig för fanns givetvis inte hos en och samma leverantör så jag väntade på ajabaja.. La min beställning nyss och då var 327:an redan slut i cherry stl 2.......... *deppar Vet någon vilka fler som har cherry? Jag beställde check me blouse  chalk, smockshirt i grått (ville helst haft pink men jag har en pink smockskjorta redan så det blir nästan samma men ÅH vad fin den är) och den där figursmickraren som bambi visade för 799 kr.. i svart
    Nej, va surt.
    Jag har också gråa smocken på väg hem, inte sett cherryn någon annan stans i Sverige dock. Har för mig att den fanns i någon av de danska.
    Längtar som sjutton efter Pow Jacket också men den var ju inte med i den här svängen så det är bara att vänta på nästa. Suck.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna