• Tabby

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:36:20 följande:

Nu har jag lagt upp bilder på tunikan i mitt bildgalleri! Titta gärna in och se efter......"pepparkakan" har du köpt av samma säljare??
    Ser inget bildgalleri när man klickar på ditt namn.
  • Tabby
    Bina skrev 2009-08-11 20:15:16 följande:
    Självklart kommer jag polisanmäla om det är så att jag inte får kontakt eller leverans.. jag har i första läget mailat tradera och payson för att höra vad de kan hjälpa mig med. Säljaren hade varit smart och valt paysonbetalning... jag trodde såklart det innebar en garanti men tji får nog jag.. det innebär inget alls mer än personen har MINA pengar samtidigt som jag klickar ok. Jag som var novis på betalningar trodde såklart att det var som de två gånger tidigare i mitt paysonliv.. jag godkänner varan och sedan betalas det ut
    Men vad surt Bina. Fattar inte att folk håller på så .
  • Tabby

Har någon varit i kontakt med OM ang kopior? Om ja, vad har ni fått för svar??

• Tabby
    HardcoreHunny skrev 2009-08-12 14:46:33 följande:
    Idag kom min efterlängtade Lovely Knit , underbart mjuk bomull, härligt djup i den lila färgen & såklart döta rosa band! Så långt allting toppen, men nu börjar jag tvivla på om den e lagom lr förstor...helt klart förstor med bara linne under, men ganska så lagom med tunn bomullströja under...Så stora velandet handlar om ifall jag ska behålla, å mysa i den, lr om jag ska sätt ut den direkt på tradera & hoppas på att snubbla över en i strl 3.Depp & glädje påsamma gång...
    Stickad bomull brukar töja sig lite efter ett litet tag tycker jag..
  • Tabby
    freemind skrev 2009-08-12 15:22:13 följande:
    Det beror ju lite på hur du vill att den ska sitta. Vill du ha den löst sittande, så blir nog 1:an bra :)Jag är en 3-4:a och har både en 3:a och en 4:a på denna och kan ha båda
    Attans. Ville ha den lite tight....

Tack för svar.
  • Tabby
    alias skrev 2009-08-12 20:40:06 följande:
    Hur kan det komma sig att man kan shoppa Odd Molly Fall 2009 i danska, engelska, tyska och amerikanska webshoppar, och tom har kunnat förboka från en del - medan vi i Sverige bara sitter och väntar, och väntar ...Jag har surfat runt en del och hittar massor att köpa ur hösten 2009 - i andra länder. Även om det är ganska biligt att handla från USA just nu är det ju ändå lite omständigt, så jag vill helst undvika det.VARFÖR uppdaterar ingen annan med fall 2009?! Country Dreams har ju varit på G, vad hände?Fast, jag har å andra sidan bestämt mig för att vara på Humlegårdsgatan kl 11 imorgon bitti, sharp.Kan inte vänta längre!!!Har någon stockholmare rekat läget på NK, Åhléns eller Mathildes? Igår fanns ingenting nytt där, bara pre-fall och rea-rester ...
    Vilka webshopar finns det i USA förutom de allra vanligaste som kommer fram via goggle?
  • Tabby

Idag har jag spanat på nyheter in real. Mycket fint. En del var finare än man trodde på.
    Nu vet jag lite vad jag har i storlekar .

Men jag undrar hur väl måtten på redheofsweden stämmer??

Jag testade Spoiler underdress i st 0. Jag fick knappt på mig den eller av. Testade sedan 1. På deras sida står det att 0 är 78 cm under byst är den . Var ha de då mätt?? Jag är 72 under byst.....

• Tabby

Mamma till N o N skrev 2009-08-14 11:51:47 följande:

HejJag behöver lite råd ;)Jag har fastnat för två olika tunikor, T88 smock och T88 buttondown.Har inte råd att köpa båda och undrar nu om någon kan hjälpa mig?? Hur är dom i storlekarna? Vilken är mest användningsbar?? Hösten är fylld med födelsedagar och årsdagar så då kanske buttondown är bäst? /M
    T88smock var lite tajtare över axlarna tycker jag. I den skulle jag välja 1 (0 funkade oxå men som sagt inte riktigt så skönt om plagg är lite för tajt) medans det skulle blivit st 0 i buttondown om jag skulle köpt någon av dem. Men jag verkar ligga mellan st 0 och 1.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna