Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Duntoffla skrev 2009-08-01 16:12:42 följande:
    Goddagens tjejer!Hemma igen efter en vecka på Västkusten. Tror jag sonderat alla butiker som säljer OM utan något kul resultat. Har spanat i Falkenberg, Halmstad, Varberg mm. Skralt utbud! I alla fall fynd Dock har jag kommit fram till att jag drar storlek 3 i vissa blusar vilket är bra att veta. Så nu blir det ännu svårare att köpa över nätet då vissa kräver storlek 3 och andra 2.Nåväl...något kul att berätta? Reor någonstans?Jag är på jakt efter lite smått och gott Fina tjejer i BT förresten!
    Inget kul OM i Halmstad alltså, är på väg dit nästa vecka.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-08-01 16:33:05 följande:
    Nope, inte för mig i alla fall. På Nordic safari fanns lite gul velour (jacka och byxa), den rutiga ärmlösa toppen (kan ej namnet), dudette dress blå strl 3, rosa make-out dress.Fina saker men inget som passade mig. Velouren var superfin men inte prio för mig och det andra satt inte alls bra på mig. Sen fanns det lite annat som inte var på rea.På Nicco fanns mest satinkjol och linne nersatt lite grann plus några sockar
    ......och jag som vill ha en dudette blå stl 3.....men den lär ju inte vara kvar om en vecka. Var det rea på den? Kommer ej ihåg fullpris på den......
    Har aldrig provar nån, den har aldrig funnits i min stl. Vet nån hur den sitter på?

Jag är ju lite allergisk mot om midjan hamnar för högt upp och det sedan blir för mycket vidd i kjolen för högt upp......
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-08-01 17:48:58 följande:
    mabimao-- inser nu att jag kanske tog fel namn på det jag trodde var Dudetten. DEt var INTE den med blommor utan den ser liknade ut men är marinblå/ljusare blå...
    Dudette finns som blommig blå och blommig vit och enfärgad i två blå toner.
  • Mabimao

Är det nån mer än jag som funderar över att det på OM sida stått test i den stora rutan sedan igår. Undrar om det kommer fungera ikväll?

• Mabimao

Hur är solklänningen i frotté i stl?

• Mabimao
    Stargirl skrev 2009-08-01 19:10:44 följande:
    Helena loves terry? Den är iaf inte liten i stl. Jag har en i stl 1 då jag ville ha en rymlig och den är verkligen rymlig. Kunde köpt stl 0 utan problem.
    Tack, då skall jag inte köpa den i stl 4 på ajabaja.
  • Mabimao

NewYorker: Den 4 continent.....jag köpte på tyska sidan som du ville ha finns som blus på T i stl 3. Tyvärr bara 2:a som tunika.

• Mabimao

Stargirl: Jag försökte kommentera senaste inlägget. Men det publiceras inte....det står: Your comment is awaiting moderation......är det jag som är trög?

• Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-08-01 20:10:37 följande:
    Nu är jag lite brydd... om jag verkar ha storlek 2 i tunikor men 3 i frilled och smock blouse, bör jag då ta 2 i cupcake longtop, pointelle och lovealot? Provade en livalot och där verkade 2 bra.Frågade ju förut om Lovealot men då trodde jag att jag hade 2 i blusar. Tror ni att man bör ha 3 i den eller är den rymlig?Samma fråga gäller de blusar som är gröna och blå med vit brodyr. Sorry för miljarder frågor men jag försöker lista lite storlekar på olika plagg
    Cupcake stooora.
    Pointelle ganska stora.
    Lovealot vet jag ej.
    Vilken blus menar du, blå och grön men vit brodyr?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna