Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-15 11:27:14 följande:
    Ugglan71 skrev 2009-08-15 11:22:38 följande:
    Tror inte att detta är en kopia. Den är för en ganska tidig Odd Molly kollektion, det är de senast kollektioner som kopierats?
    ok,tack. får be om mått och se om det passar min rumpa

Ja, det kan nog bli lite kopior på de där plaggen.
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-08-15 12:23:49 följande:
    Hmm ringde OM idag. De hade "min" blus (nr17) men tog 150 kr i frakt!!! Blev snål o tackade nej men vet inte om jag ångrar mig.. Men ärligt! 150 kr i frakt!! Ok 69 - 79 kanske 89... Men 150!? Eller är jag för snål?
    Är det rekommenderat då? För det är ju 50 kr extra på ett vanligt porto. ÄR det det så är det kanske ok men annars skulle jag inte ta det. Blir ju billigare om ngn köper åt dig och skickar (om det inte ska vara rekommenderat)
    villemina skrev 2009-08-15 12:21:28 följande:
    *arg* Idag ska vi på bya-fest och jag hade tänkt ha min fina blå Dudette Dress på mig. GÅR JU INTE i detta skitvädret!! Ösregn och helt mörkt!! www.familjeliv.se/hem/villemina/gallery/phpzc... Eller kan man ha jeans och kofta (mörkblå Long Cardiganhttp://www.familjeliv.se/hem/villemina/gal lery/phphnmoql.jpg , tack Bina ) till...? *funderar*
    Kan du inte ha klänningen, ett par leggings/strumpbyxor, stövlar och cardigan då? om ni ändå ska vara ute?
  • Duntoffla
    MrsFreckles skrev 2009-08-15 12:22:31 följande:
    Hej! Har tjuvkikat lite har ett tag och blivit sugen pa att prova lite Odd Molly - har egentligen kopstopp men kika och planera kan man ju alltid. Bor i UK sa inte lika latt att fa tag pa kanske men har kollat lite pa online-butiker och pa ebay (Tradera). Hoppas det ar OK att jag hoppar in har och staller nagra fragor? Etik ar viktigt for mig vad det galler klader dvs att arbetarna har bra villkor, miljomedvetenhet mm - verkar som Odd Molly har det tanket men vet ni mer? Ar det vanligt med kopior? Och hur vet man att det inte ar det om man nu koper online? Storlekar - ar en kurvig 38/40 (mer 40 just nu ) sa ar stl 3 OK da? Brukar armarna vara valdigt smala? Har hittat dessa pa ebay - vad tror ni? Akta? Antar att klanningen ar fran en aldre kollektion? Tack pa forhand! cgi.ebay.co.uk/ODD-MOLLY-SEXY-VELOUR-DRESS-SO... cgi.ebay.co.uk/Odd-Molly-Chalk-390a-Continent... cgi.ebay.co.uk/ODD-MOLLY-LONG-SLEEVE-ADORABLE...
    Hej och välkommen hit!

Jag kan nog egentligen bara svara på storleksfrågan. Jag har 38/40 upptill och storlek 2 funkar i det mesta men några plagg har jag 3 i . Nertill är jag större och har strl 3.

När det gäller kopior eller inte så är det vissa plagg som tydligen kopieras mer än andra ex velouren.

Nu har jag inte kollat dessa säljare men jag kollar mkt på om de har många nya plagg ute (många av samma sort) inte egentagna bilder mm.

Odd Molly är ju inte billigt så om en person har ex 4 nya klänningar av samma modell så blir jag misstänksam
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-08-15 13:55:37 följande:
    Det kan ju vara så att de drar till med en högre summa bara för att de tycker det är meckigt.
    One skrev 2009-08-15 13:38:23 följande:
    "Olympia sa: Tack for svar och valkomnande! Ja, det ar nog alltid lite risk med att kopa nagot fran ebay tex. Ska kolla upp svenska butiker och se om de levererar till UK, och det finns ju lite har med. Ar lite kar i velouren dock, och 390a " Men det finns ju flera englandsbaserade nätbutiker, kolla in bambis lista på bambi.blogg.se (tror jag adressen är annars går det att googla på bambiblogg... ) Vet någon förresten om Lovely knit koftorna kommit i denna sändning? Skulle så gärna vilja ha en sådan för min kalla arbetsplats i höst/vinter.... Sedan, är det någon som sett Check me wrap i färgen rose? Och vad är det egentligen för färger på den som är i chalk? Blå och chalk rutigt eller vad? Jättesvårt att se på bilder. Ngn som sett irl? Ang skärpet på t88 dress. Alla, jag upprepar, alla andra som säljer den beskriver den med ett medföljande skärp..så jag vet inte vad ajabaja pysslar med...om jag hittat alla mina andra favvisar på andra ställen hade jag nog inte köpt hos dem, bara för att jag surar till på det där med skärpet...men kanske om många nog ifrågasätter så får de ge sig, om inte så kan ju OM- huvudkontor klargöra vad som faktiskt gäller ang t88 dressen... Tjenix, nu ska jag försöka hålla mig från att klicka hem en t88 smock i pink...
    Jag har inte Check me wrap men check me tunic i chalk. Tycker att Om´s bilder är lite missvisande. Den är blå/vit rutig med cerisa linjer och cerise band baktill. Lägger strax in en bild i BT.
  • Duntoffla

God kväll!

Äntligen är sonen nattad. Sambon har jobbat och ska snart springa Midnattsloppet så jag har det lugnt och skönt

Sitter och fnular på T88 Smock blouse. Var inne på att köpa grå först men funderar nu på om man ska ha röd istället?{#lang_emotions_undecided} Grå är ju mer stilren men frågan är hur blek jag kommer bli i den...

• Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 21:16:15 följande:
    Jag röstar på röd!! Älskar färg!
    Ja, jag gillar rött också men har sällan något i det. Däremot får jag höra att jag passar i rött de få gånger jag har det på mig. Bra till jul också
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 21:24:00 följande:
    Ja, men där ser du. Då borde du ju passa på och handla det. Jag själv blir så blek på vintern i svart m m.
    Jag är nog blekare i grått än svart på ngt underligt vis. Och konstigt nog brunare av färg.

Har du hittat några godbitar ur nya kollektionen som du tänker köpa så småningom?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 21:40:13 följande:
    Jag tänkte prova och se om en Ligth Cotton Emb i Cherry skulle kunna passa mig. Sen funderar jag på T88 Button down men kan inte bestämma mig för vilken färg. Blå eller blossom. Sen vill jag väldigt gärna köpa en Parkas och det blir nog i brunt.
    Låter som en fin liten lista. Hur ser parkasen ut?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 21:52:10 följande:
    Vet ju inte riktigt men Sylt länkade till den som var i fjor. Finns bild på de gamla även hos madsogmilles.dk har jag för mig. Vad har du för några önskemål från höstens kollektion?
    Aha. jag ska kika där.

Jag har lite saker jag eventuellt är sugen på. Man måste nog se en del IRL

100 g frill l/s almost black
    T88 frill blouse
    T88 dress grå
    Glazing check skirt
    Pointell me dress (kanske)
    Light cotton emb dark blue
    Cotton Twill skirt brun (såg bättre ut IRL)

Sen finns det lite annat som jag nog behöver kolla närmre på. SYnd att alla cardigans har ull och akryl. Allt sticks på mig
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-15 22:22:00 följande:
    Jag ska verligen hålla mig denna höst, tror det blir en kappa förutom makeout blouse. Kanske nåt annat om jag känner mig rik i höst
    Apropå rik , brukar OM vara med på Ajabajas kalender?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 22:31:21 följande:
    Vilken härlig lista. Ja där är en del jag skulle vilja köpa men jag måste nog prova först för jag har ingenaning om vilka storlekar jag ska ha m m. T88 tunic i grått är intressant samt den där frilled (kommer inte ihåg fullständiga namnet och kan inte hitta den nu) i Cherry. Har för mig att jag såg den någonstans men nu står det still i huvudet.... Ja, cardigans tror jag att jag väntar med tills våren då det är bomull. Men vi får se, den där cherry är jag väldigt förtjust i...märks att jag gillar den färgen va?
    Ja, listan är härlig och ouppnåelig om jag inte byter jobb eller vinner på Lotto

men önska kan man alltid. Fyller ju år om inte alltför länge.

har du ngn bild på just Cherry? Kan inte helt se färgen framför mig annat att den troligen är körsbärsfärgad. men vilken nyans?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-15 22:37:57 följande:
    äsch, de funkade ju sådär... men längst ner har du lovely knit i Cherry iaf på första länken t ex.
    Snygg!
    MinSeth skrev 2009-08-15 22:43:36 följande:
    Är det någon som har koll på vad Suede tassel bag och Suede bow wallet kommer att kosta?
    Tyvärr ingen aning. har inte sett den i ngn butik än.
  • Duntoffla
    Tuffelisa skrev 2009-08-15 23:03:13 följande:
    Har ni sett denna i någon affär: "cotton twill str shape skirt" kjolen som har en spetskant under och finns i blått, brunt och rosa? Skulle så gärna vilja veta vad den kommer att kosta.
    Jag provade den i OM-butiken men minns såklart inte vad den kostade...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna