Inlägg från: Sommarbebben |Visa alla inlägg
  • Sommarbebben

Odd Molly tråd för oss inbitna

Siabellon,

Vilken underbar blogg du oxå har! Skulle ju nämt dig oxå i inlägget över, men du är oxå en utav mina "inspiratörer". Koftan måste helt klart vara felmärkt, det kan inte skilja så mkt på en strl!

• Sommarbebben

Hej,

Det var min kofta som åsyftades tidigare, och ja, den är äkta, så det är troligtvis din vänninas också! OM hade, såsom någon skrev tidigare, en lite mindre bohemisk / bondromantisk stil från början, och det är ju det som är charmen med äldre kollektioner anser jag själv.

Kopior finns det gott om idag, men ej från äldre kollektioner än 2009/2008 , är min personlig uppfattning.

Trevlig kväll!

• Sommarbebben

Precis vad jag skulle skriva! Gud va läcker den va på henne!

• Sommarbebben

Kikar in och säger hej! Länge sedan jag skrev i tråden efter det att jag börjat blogga! Men nu tänkte jag be att få göra en liten efterlysning:

Är det någon som vet någon butik där de har kvar cupcake longtop i str 2, gärna i chalk? Letar land och rike runt just nu efter denna, tillsammans med min dröm kofta Crochet Lovely Knit Cardigan 233A, även denna i chalk till rea-pris!
    Du finner mer info på min blogg mollyflickan.blogspot.com/

Håller tummarna att någon kan tipsa om någon butik med rea nu!

• Sommarbebben

Siabellon,

säg inte så, nu blir jag helt knäckt! Jag är alltid ute för sent känns det som. När kollektionen typ är över, då har jag vaknat till liv och insett vilka underbaringar jag inte kan klara mig utan, typ denna då. Ringde faktiskt OM butiken idag, och de hade inte heller några. Fick dock lite Rea-info - mer info finns i bloggen.

Men du, kan vi inte slå våra kloka huvuden ihop, om vi hittar någon affär så kan vi väl tipsa varandra?

• Sommarbebben
    Kajsan skrev 2009-08-03 21:45:25 följande:
    Berry dress köpte jag på mathilde för nån vecka sen.Sen finns den i min lokala butik till otroliga 70 %!
    Du vet möjligtvis inte om den finns i strl 2 hos din lokala butik? *blink blink*
  • Sommarbebben

Om någon här skall till OM-butiken imorgon kan de väl messa mig.
    Jag har en sjuk craving för en cupcake longtop i strl 2, färg spelar ingen roll!

Hör av dig så för jag över pengar så att du inte behöver lägga ut!
    *håller tummarna nu!*

• Sommarbebben
    Duntoffla skrev 2009-08-06 10:36:32 följande:
    En kanske lite dum fråga men var ser man vilka kollektioner plaggen tillhör? Ex på OM hemsida?
    Du ser det lättast på den "taturering" på ärmen som plaggen har, sedan kan du enkelt se vilken kollektion plagget tillhör, och sedermera vilket år det kom.

En förteckning finner du bla på min blogg: mollyflickan.blogspot.com/2009/08/tankar-kring-gamla-kollektioner.html

Annars så kan du säkert beskriva hur logon ser ut, så kan säket någon här i tråden hjälpa dig!
  • Sommarbebben
    isako skrev 2009-08-06 10:45:05 följande:
    När när näääääääär!!! Kommer resten av höstens OM? Sitter här med kortet i högsta hugg. Måste ju vara beredd när man är en 4a! Ngn som vet vad 17 & 22 kommer kosta??
    Jag har hört det viskas om att plaggen skall nå butikerna med start imorgon....
  • Sommarbebben
    Höst06 skrev 2009-08-10 13:02:30 följande:
    Denna säljaren är det. Usch, vill ju inte ha en kopia...Tror ni den är ok?www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Den säljaren hade jag personligen ej köpt av...
    LV väskor, Mollysar - mja - min egen varningsklocka ringer.
    (Uttrycker mig lite vagt men jag tror att insatta personer förstår vad jag syftar på).
  • Sommarbebben

Såg nu när jag läst ikapp att du redan fått svar! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Vill dock påpeka att det kan vara väldigt lätt att sno bilder från tidigare auktioner, och lägga upp som sina egna. Ett annat varnings exempel hittade jag på den här bloggen: oddmollylove.blogspot.com/2009/08/copyright.html

1800:- för en OM tunika
    Själv råkade jag ut för denna oseriösa säljare - www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx
    - fullföljde dock aldrig köpet eftersom jag anade oråd, då säljaren ej fanns på den uppgivna adressen och ej hörde av sig efter ett mail från mig där jag bad om att mötas upp på allmän plats och genomföra affären, eftersom mobiltfn nr ej heller det stämde. (Mobilnr gick till en högst ovetande äldre dam förresten - fy vad elakt gjort!) Denna säljare är nu som tur är avstängd, men han säker kränga iväg en hel del "Mollysar". Mig försökte han blåsa på 1800 för en tunika exkl 100 i rek & porto. Totalt 1900:-. Ta den summan x 10 så förstår man att det kan vara en lönsam affär... Såg själv ett 10-tal annonser med både stulna som "egen tagna" bilder från denna säjare, så det där men "eget fotat" behöver inte vara någon trygghet. Kläderna gick snabbt, då det var många "gamla godingar" han låtsades sälja. Exempelvis veranda coat från Burn Baby Burn kollektionen för 1800 på köp nu. En snabbsåld vara, vilket denna säljare säkert var väl medveten om...
    Beklagar romanen, men jag blir så besviken på dessa oärliga människor som smygit sig in i Mollyvärlden!

• Sommarbebben
    HardcoreHunny skrev 2009-08-10 21:42:27 följande:
    Kan man få be er länka till en lapp med "rätt" typsnitt?!!
    Länka kan jag tyvärr inte göra då jag inte har någon bild tyvärr. Men sitter just nu med en tag från en solid cotton tee framför mig och typsnittet är helt klart annourlunda. Mer "mollys egna" eller hur jag skall föklara det istället för det lite spetsig/hårda som är på den tagsen jag länkat till.
    Strl 2an är också helt centrerad i ringen, och inte så slarvig som den är på den länkade bilden.

Men som alltid, det är de små detaljerna, eller i detta fall, misstagen som gör det... Eller rättare sagt, skiljer agnarna från vetet!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna