Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

Odd Molly tråd för oss inbitna

Cashew skrev 2009-06-08 20:53:39 följande:
    Hejjag har tidigare tittat lite på OM men tyckt att det varit för mönstrat för min smak. har precis upptäckt märket Melmelli som jag bara älskar och tycker att det påminner om OM så jag har tittat lite närmre nu på deras kollektion och det finns en hel del snygga lite "neutralare" plagg också som jag är grymt sugen på men de är ju ganska så dyra tyvärr. är det någon som vet om de fortfarande finns i Gällstad eller om de finns någon annan outlet i närheten av Göteborg som säljer OM?
    Åh jag älskar både Melmelli och odd Molly! Finns en butik i ystad som säljer båda! Jag tänkte gifta mig i en Molly-klänning men det blev en Melmelli istället De har lite "renare" stil.

I morgon ska jag klämma på lite Mollysar då jag ska till storstan och klippa mig
  • Milliemolly

Men herregud.............konstiga knappar nu på Fl. Jag hmande visst i juni med min läsning så ursäkta att jag svarat på mkt gamla saker

Jag trodde "senast läst" skulle ta mig dit jag slutade läsa igår.

Nåja, det blev ett hopp från sidan 44 till sidan 311 Kunde ju suttit här halva natten om jag inte upptäckt det

• Milliemolly
    pumbalumba skrev 2009-07-16 22:43:48 följande:
    Tror ni de skickar?
    Ingen aning. Men chansa och ring och kolla!
  • Milliemolly

Ett litet billigt tips: (så det blir mer pengar till höstkollektionen)

HM har ett basic vitt (finns fler färger) baslinne med liten spetskant vid halslinning och på banden som passar så bra under Mollys urringade kläder..............!

Fynda det för 79,50 kr!

Är ju bra när alla pointelle ligger i tvätten

• Milliemolly
    annatje77 skrev 2009-07-23 13:10:23 följande:
    Pointelle linnena 215. Hur är de i storlekarna...Jag har ett i st 3, men har upplevt det som lite stort efter ett tags användande. Slog till på två stycken i storlek 2. Är de ryslig mycket kortare tror ni? Är lång, 1,76....Kanske blir för små...dessa eviga I-lands problem ;)
    jag gick upp en strl för att få dem längre............det killde knappt 2 cm från strl 1 till 2
  • Milliemolly
    Innerjoin skrev 2009-07-23 22:35:53 följande:
    Ett tips, om ni har gammalt guldskräp: söndriga, fula guldsmycken utan "affektionsvärde", sälj till SMS-guld! Sköna slantar att shoppa Mollysar (eller annat) för! www.smsguld.se Lite"despo-varning" kanske, men söndrigt i byrålådan gör de ju ingen nytta! Funkade hur smidigt som helst!
    Jag skickade in mitt skräp-guld och fick 2.600 kr rätt i börsen Gött! Tar en dag sedan får man ett sms om summan

Jag skickade in smycken från mitt ex, trasigt halsbandslås och någon gammal ful ring!
  • Milliemolly
    Solskensmamman06 skrev 2009-08-02 20:41:04 följande:
    Hej i tråden.Ni som har kolla - vilken kollektion / vilket år hade odd molly en broderad ros med texten odd molly på sin kollektion?Någon som vet?Tack på förhand!
    Jag köpte en "julaftonsblus" ur den kollektionen till julen 2005. Jag fick även en stickad tröja med stora rosen på magen. Så hösten 2005 är kollektionen.
  • Milliemolly
    Kajsan skrev 2009-08-02 20:58:13 följande:
    Har hudvårdsprodukterna kommit ut i butik nånstans? Jag är sååå nyfiken !
    I sthlm på Odd Molly-butiken. Men fy fasen 395 kr för bodybutter..............jag stoppade mig själv där faktiskt! Tycker redan att 165 kr är i dyraste laget på Body Shop
  • Milliemolly

Åh äntligen har jag köpt en grå taradiddle dress rose i grå...............men vad 17 sak man ha under?

Tror ni kan kan klippa ett tajt linne så det blir ringat i ryggen?

Läst om någon som hade en djupt ringad body under? Var hittar man en sån?

• Milliemolly

Här är svaret som jag fick av säljaren på T:

Hej

Sommar slut rea på rest. sort från vår butik molly4you.

Sincerely

molly4you

Men vad tror ni menas med rest.sort???????????

• Milliemolly
    Pokergirl skrev 2009-08-06 15:40:10 följande:
    Det står ingen mailadress då så man kan spåra säljaren?
    mailadressen är

info@molly4you.com

Nje, verkar ändå mysko...............får vara så med koftan. Vill inte ha en kopia.
  • Milliemolly
    One skrev 2009-08-09 20:28:25 följande:
    Jag har "bara" en lovely knit i bomull. Hur är ullblandningen i storleken? Jag har stl. 2 i bomullen och det är precis. Provade en stl3 men den var jättemycket förstor. Min 2:a är också för lång i ärmarna men det är nästan allt på mig. Jag har ganska kraftiga (??) överarmar.Ska man då ha en 2:a eller 3:a i ullkoftan? Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag vill/måste kunna ha något under annars kan jag inte ha ull. Kliar för mycket...Men det brukar vara svinkallt på jobbet under vintern så hela vinterklädkontot brukar gå till varma koftor och cardigans..är därför lite sugen på en lovely knit i ull.
    Jag har strl 1 i bomull och strl 2 i ull. Bomullen töjer sig tycker jag och 1:an är nästan för stor om jag bara har linne under. Ullen blir lite lång i ärmen men det funkar. Är 1,60 och 60 kg. Har strl 1 överlag på mollysar.
  • Milliemolly
    alias skrev 2009-08-12 22:28:57 följande:
    Finns på butikcha.dk ...
    Tack.............men usch vad dyrt det blev där över 1400 för tunikan och över 1800 för lovely kniten...........

för visst gångar man Dkr med 1,5? eller har jag fel?
  • Milliemolly
    gambia90 skrev 2009-08-14 19:50:35 följande:
    en check me tunic från folkart blev det till mig.Tycker den är mycket finare än blusen.
    bidde en här också........fraktfritt på folkart

tur, var nära att kpa den från buticha igår med frakt och kortavgift och Dkr
  • Milliemolly
    Duntoffla skrev 2009-08-14 20:20:35 följande:
    Hej tjejer!Smet in i OM-butiken på väg hem från jobbet. Kom ut med en Check me tunic i blå/vitt. Så skön!Dessutom hade min Lovefirst tunic i chalk som jag fyndade på Trendsales kommit på posten så nu får den rosa andra vandra vidare. Har ett paket på Posten som jag hoppas att sambon ska hämta ikväll. Tror det kan vara min blus från T. Härligt när garderoben börjar få lite nya kläder Jag hittade även en brun kjol på OM som jag nog ska köpa framöver. Blir nog bra i höst till bruna stövlar (måste bara hitta nya såna också )Det fanns några fler saker jag blev lite sugen på men jag får nog vänta till lönen Skrutteruttan- Supersnygg du är i BT!
    hur ser denut i blå/vitt?

är det den som bambi provade................

jag trodde isåfall att denhette chalk????
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna