Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-06 22:11:33 följande:
    Funkar inte att lägga det i frysen. Det får fötter och smyger ut och shoppar på natten. Iaf mitt
    Det måste gå......OM samlingen har växt med 8 plagg på mindre än en vecka!!!!
    Visserligen på rea & tradera (köpte idag) men ändå!!!!
    Köpte denna, inget fynd pris men ville ha den.
    www.tradera.com/odd-moly-kofta-st-3-auktion_94877630
    Och har lovat mig själv att inte impuls handla annat heller. Hade tänkt försöka ändra shoppingbeteende.....(hahaha)....helt.
    Skulle vilja sälja av allt i garderoben som jag inte använder och i framtiden satsa på de jag verkligen vill ha. Inte shoppa en massa på kedjorna bara för att det är billigt.
    Hur många koftor och tröjor hinner du använda. Face it, stor del av garderoben används inte.
    Hellre en liten garderob, men fylld av godingar!!!!!!
  • Mabimao
    pumbalumba skrev 2009-07-06 22:26:27 följande:
    det förklarar saken.
    Undrar hur många dagar det håller.......???
    Men att rensa är ju bra ändå, och det känns ju alltid bättre när det kommer in lite pengar efter att man haft shopping orgie.....
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-06 22:35:57 följande:
    Nu är det kört! Jag vill verkligen ha en Berry dress i strl 4 i powder.den lär ju vara omöjlig att hitta Varför ska jag alltid komma på sånt för sent?
    Kanske klämma ner dig i en 3:a. Finns på Tintin
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-06 23:04:11 följande:
    Mabiano - jaså var det du som knep den??? Jag vill verkligen ha en svart basic cotton. *avis*Kajsan - Bina har en Berry, kolla storleken med henne. Har du en 3:a i Grandmas gissar jag att du nog ska ha en 3:a i Berryn oxå.
    Den knep jag.....tänkte att jag skulle få en massa användning av den i höst och vinter, inte bara nu.
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-06 22:50:41 följande:
    Jo jag har spejat in den, en jag tvekar.Hur är den i storleken?4;a har jag i allt annat, fast min grandas coat är för stor i 4;an, den skulle jag ha 3 i egentligen...
    Har hört att de är rymliga. Men frågan är om man kan gå ner en storlek?
    Har för mig att Bina tyckte den var stor men inte så stor att hon skulle köpt en tre.
    Jag tycker du skall prova. Du får väl returnera den annars.
    Det enda du spelar med är väl returkostnaden. Tänk om den är borta i morgon?
    Har du ringt till fysiska butiker som skickar? Jag gjorde ju stor fynd på Mathilde PK-huset idag......de kanske har?
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-07-06 23:31:53 följande:
    Mabimao.. vad fanns i PK-huset? jag har en vän som skall dit en sväng i morgon.. hon sade att hit and run, biarritz och trosor fanns.. berätta pliiiiiiis
    Jag hade ju dem bara i telefon. Bor långt bort.
    Jag var ute efter jeanskjol och köpte den i 3 fast jag nog vet att den blir för liten.
    (Har 3 på annat, men antagligen inte nertill)
    Sedan när hon i affären var så trevlig frågade jag lite till.
    Och det jag ville ha fanns ju. En livelot powder stl 3 och en robe velvet stl 3.
    Inga linnen fanns.
    Sedan kunde jag inte med att fråga mer...
    Men när jag först ringde och frågade om kjolen och om de hade mycket annat så sa hon ju -ja, det har vi.
    Vore jag i närheten av stockholm skulle jag definitivt åka. Helst skulle jag vilja ha en lista av dem...haha.....
    Men jag kände att jag inte kunde fråga hur mycket som helst.....fast jag ville.
    Får du tips från väninnan vad som fanns får du gärna återkomma med det.
    Sorry att inte kunna vara mer till hjälp.
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-06 23:41:53 följande:
    Nä, jag  letar vidare, fast det är nog kört Orkar inte med ett till retur-helvete o den skulle vara för liten
    Tänkte inte på det.....på deras sida står det i och för sig att man alltid har 14 öppet köp.
  • Mabimao
    freemind skrev 2009-07-04 19:20:55 följande:
    Tack!Bor en bit ifrån Skövde men ska dit och hälsa på en kompis.Kanske tar en tur dit på måndag och kollar :)
    Hittade du något på Yap?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna