Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-29 10:52:53 följande:
    Hihi, du måste ökat mollybeståndet i huset med några 100% sista veckorna .Sa ju att du landat i Mollyträsket när du klev in i tråden.
    Precis....Köpte mina första plagg i slutet av juni och nu kan jag räkna till....16 plagg {#lang_emotions_smile}. I den takten kan jag INTE fortsätta...Idag har jag på mig den underbara superpleated blouse....klar favorit hitintills!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-07-29 10:06:23 följande:
    Dagens molly finns uppe på bloggen.
    Tänkte bara säga att 4 continent stich blouse som du har på dig i bloggen var det första OM-plagget som jag blev intresserad av, det var ett par dagar efter Midsommar som jag såg en tjej på en bjudning som hade den, supercoola blå chinos till (H&M) och rosa Converse, hon var såå snygg!!!Jag började söka efter den och har inte hittat den i en enda butik, men däremot fastnade jag för andra plagg (uppenbarligen {#lang_emotions_wink})...Du ser alltid så oförskämt fräsch ut på dina bilder!!!! {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    Bilder i bildtråden på dagens leverans...
  • Skrutteruttan
    Idag hade jag på mig min nya coquette kjol, lila hatehate tee och grå Imagination wrap, har nog aldrig fått så mycket komplimanger för min klädsel, roligt!
  • Skrutteruttan
    Jag blir inte riktigt klok på OM´s prissättning, ni som är experter, hjälp mig {#lang_emotions_dreamer}. Tittar lite på en crochet lovely knit , varför ligger de på typ 3 200 kronor medan en vanlig lovely knit kostar runt 1700? Och hur kan en jacka kosta runt 2000 när en del blusar kostar runt 2 200...? Har det med antalet de är uppsydda i? Eller detaljer? Material? Bara nyfiken...
  • Skrutteruttan
    Åh nu var den borta: Crochet lovely knit, lika bra det, hade svårt att motivera köpet av den, trots reapriset....
  • Skrutteruttan

Såg precis visningen...jeanskjolen var underbar, likaså koftan med fjärilar, många fina linnen/underklänningar som var fina..Tycker dock att det är trist att alla modeller ser ut som pinnar...Eller är jag dum som säger att vi är många med kurvor som bär OM, det hade varit roligt att se hur kläderna satt på mer "normala" kvinnor...

• Skrutteruttan
    Ugglan71 skrev 2009-08-02 10:00:19 följande:
    Expressen har lagt upp bilder från visningen www.expressen.se/1.1658621?articlePopup=true
    Kjolen med den Lovelier knit-koftan är ursnyggt!!!
  • Skrutteruttan
    One skrev 2009-08-02 22:14:34 följande:
    Just det, jo, visst kan man ha mollys även om man är 30+, det var nog inte det jag funderade mest på, utan just indyklänningen..men jag håller med att man kan dressa ned den. Nu jobbar jag inom skolan (avslöjar lite om mig själv!) kan man ha den där tror ni? Jag tycker ju det men ibland blir mina mollys hängande hemma för jag är orolig för att få massa sura kommentarer...just för att de flesta vet att de är så pass dyra och om de ser att man har flera så...och här hemma finns det barn...så här har man inte finplagg på sig direkt.. Jag tillhör de som tycker att mollysar ska kunna användas och tvättas flera gånger annars är de inte värda pengarna. Tvättråden för indydress verkar också variera, en del säger maskintvätt andra handtvätt...om man har rätt tvättmedel för silke och tvättar i handtvättsrytm borde det gå? Någon som testat?Hur tror ni förresten att pre-fallen håller i tiden? Dvs kommer plaggen att ha ett andrahandsvärde? Lite nyfiken på vad ni tror!
    Jag är förskollärare, jobbar i förskoleklass och på fritids. Jag använder mina OM-plagg på jobbet, till vardags och till fest. Vill använda dem mycket när jag investerat så mycket i dem {#lang_emotions_flower}. Väntar på ett speciellt tillfälle för att få bära Taradiddle...jag tog en röd så det kan ju bli fint till december om inte annat...
  • Skrutteruttan
    Hej hej i tråden {#lang_emotions_flower}

Idag har jag varit på Smultrongården, fikade i deras ljuvliga trädgård med alla barnen. Köpte mig ett par svarta träskor (Calou) i lack och lade handpenning på en Lovely knit jacket cherry, gick faktiskt upp till en storlek 1 på den enligt inrådan av expediten, hon menade att de i ull är mindre än de i bomull, vet ni om det stämmer? Bad henne lägga undan en rosa underklänning också, fin att ha under tröjan (och med något icke-stickigt)...
  • Skrutteruttan
    Duntoffla skrev 2009-08-05 23:50:40 följande:
    Nej, HM ger inga stora pengar. Pop drar säkert igång snart. De danska typ MOlo, SMåfolk mfl ger helt klart bästa andrahandsvärdet.
    För att inte tala om Nova Star och rätt bra för me&i tycker jag...
  • Skrutteruttan
    Hej i tråden!! Det ryktas ju om att en del butiker får varor idag, vet ni om allt kommer i omgångar? Jag trodde att allt skulle komma på stört *önsketänkande*, men Eva på Smultrongården trodde att Lovely knit kommer senare, när det blir lite kallare...Är det någon här som vet på ett ungefär när sakerna kommer in?

Jag har grejat med en önskelista nu på morgonen, men skall jag tippa på att ullplaggen kommer senare?
  • Skrutteruttan
    Är det ingen webbutik som fått in nyheter än *otålig*
  • Skrutteruttan

Åh vilket ståhej det är här i tråden....Med tanke på allt snack om kopior skulle jag INTE köpa en OM på Tradera...Inser ju att ens egna plagg kommer att bli svårsålda om man någon gång vill göra sig av med dem...{#lang_emotions_frown}.

Jag längtar och väntar på nyheter i butikerna nu så man kan shoppa loss lite grann!

Duntoffla: Fin den är jeanskjolen förresten! Vet någon om den finns i utländska webbutiker, svår att få tag i förstår jag...

• Skrutteruttan
    Sara Mia skrev 2009-08-11 21:55:16 följande:
    Det finns en butik i Marbella som verkar drivs av en svensk, NinaB: ninabshop.blogspot.com/Hon har i alla fall kjolen på bild och den är nedsatt till 50%. Det står att man ska maila om man är intresserad av något plagg. Har själv inte gjort det, men någon hade fått kontakt och någon annan tyckte att hon inte svarade så snabbt, men det kan ju vara värt ett försök att kolla om hon har kvar, kanske?
    Tack, jag har mailat henne nu, såg ju att hon hade Artology long skirt som jag varit lite på jakt efter också. Får väl hoppas på att få napp...
  • Skrutteruttan

Behöver lite hjälp...

Den här blusen är ju helt underbar, är det någon som provat den och kan säga hur den är i storleken? Det som är under, är det linnet eller underklänningen? Svårt att lista ut tycker jag..Är det smart att satsa på linnen eller underklänningar? Vad har ni under blusar (de är ofta rätt korta har jag upptäckt, blusar/tunikor/skjortor)?

http://folkart.se/produkt.php?pid=1535

• Skrutteruttan

Tack för hjälpen!!!

Nu ÄNTLIGEN är första ordrarna från höstkollektionen lagda! Det blev en  t88 tunic grå från Tintinstyle...Sedan en Spoiler undertank powder och en Light Cotton Embroided s/s - Cherry från Ajabajakids. Från folkart blev det en mörkblå cotton twill skirt...

Nu väntar jag på Lovely knit cherry som jag lagt handpenning på på Smultrongården...Vill ju ha en hearted tunic också...om jag hittar en!

• Skrutteruttan
    Duntoffla skrev 2009-08-14 20:20:35 följande:
    Hej tjejer!Smet in i OM-butiken på väg hem från jobbet. Kom ut med en Check me tunic i blå/vitt. Så skön!Dessutom hade min Lovefirst tunic i chalk som jag fyndade på Trendsales kommit på posten så nu får den rosa andra vandra vidare. Har ett paket på Posten som jag hoppas att sambon ska hämta ikväll. Tror det kan vara min blus från T. Härligt när garderoben börjar få lite nya kläder Jag hittade även en brun kjol på OM som jag nog ska köpa framöver. Blir nog bra i höst till bruna stövlar (måste bara hitta nya såna också )Det fanns några fler saker jag blev lite sugen på men jag får nog vänta till lönen Skrutteruttan- Supersnygg du är i BT!
    Tack rara du {#lang_emotions_smile}...Jag har dragit mig lite för att använda den, men idag kändes den helrätt och jag fick komplimanger *glad*
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna