Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ullis 10 skrev 2009-07-18 16:51:35 följande:
    men liksom,,, jag är ju sån här med barnkläder (danska) men odd molly skulle jag ju bara ha nåt plagg av..? vad hände liksom?Vågar ngn köra givealot i maskin???dessutom försäkrade jag mig om två förbokade 327:or...
    Jag kör iaf min livealot (samma material) på 30 grader (i tvättpåse) i tvättmaskin.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-18 18:11:47 följande:
    Jag är kanske något av ett UFO, men jag har inte ett enda pointelle-linne, trots att jag är ett OM-freak av stora mått och garderoben är överfull.Jag har liksom aldrig riktigt fallit för dem, tycker de är så tunna och korta ... Men nu när jag surfat runt på diverse bloggar och ser hur fina de är under kläderna, inser jag att jag nog måste ta klivet in i pointelle-världen.Men hur är de i storlek? Jag har 3 på de flesta OM-plaggen, 4 på en del.Om jag köper en pointelle långärmad i samma färg, vilken storlek ska jag köpa då?Linnet ska väl sitta lite tajt, men inte tröjan, eller?Tacksam för tips!
    Jag är en stor 4 i vanliga fall men kör 3 i alla mina linnen. De är stora i storleken. Tröjan har jag oxå i strl 3.

Ska du ramla in i cupcake-träsket oxå så är de ännu större.
  • Puffig Pingla
    gambia90 skrev 2009-07-18 18:50:45 följande:
    malin o skrev 2009-07-18 18:38:21 följande: åhh vill också ha sådana i frotte? Fanns blå stl 4?
    Mathilde hade oxå kvar en massa blå badisar (gula oxå). Kolla med dem.
  • Puffig Pingla
    Micjah skrev 2009-07-18 19:07:42 följande:
    Har råkat fastna för Odd Molly och undrar hur Give First 981 är i storlek och om den kan finnas på rea någonstans?
    Ajabaja hade den iaf på rea för någon dag sedan. Har inte koll på storleken.
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-07-18 19:00:54 följande:
    Köp samma stl som du brukar ha på allt annat. Jag har flera Pointelle linnen och pointelle toppar och jag har stl 0 i alla. De sitter inte tight alls. Cupcake töjorna är heller inte stora i storleken så man ska absolut inte gå upp ngn stl.Har flera bilder på pointelle linnen under andra plagg i min blogg.
    Men vad säger du nu? Cupcaksen är ju jättestora???? Har inte träffat någon som inte varit tvungen att gå ner i storlek.
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-07-18 19:17:59 följande:
    Näe, det går inte att gå ner i stl när man har 0. Så jag gav min till min syster som har stl 1. Jag skrev ju att man absolut inte ska gå UPP en stl iaf.
    Det var meningen innan jag reagerade på "Cupcake töjorna är heller inte stora i storleken" men det kanske blev lite omkastning av orden.

Det var det jag blev lite förvirrad över.
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-07-18 19:25:22 följande:
    Jag utryckte mig konstigt. De ÄR stora i stl precis som pointelle linnena och OM t-shirtsen. Jag ser nu hur konstigt jag skrev. Sorry!
    Har beställt en hatehate i strl 4. Har redan ångest att den kommer vara förstor. Den ska ju sitta snävt för att vara snygg.
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-07-19 08:49:44 följande:
    Tack för välkomnandet!Jag måste vara allvarligt sjuk eller något - jag är inte alls supersugen på något ur höstkollektionen *knäpp*
    Välkommen tillbaka honey.

Ororar mig inte ett dugg för det tillståndet. Du lär preciiiiis som oss andra falla ur balans så fort du ser något ur höstkollektionen gå förbi.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna