Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

maruttan skrev 2009-07-20 08:02:34 följande:
    Tack! Då ska jag börja leta efter en 4:a. Någon som har någon aning var det kan finnas en? Spelar ingen större roll vilken färg men helst en rosa.
    Mathilde på Biblioteksgatan hade den gröna i strl 4. Vrålsnygg.
  • Puffig Pingla
    SooJuicy skrev 2009-07-20 11:16:00 följande:
    Jag lyckades dra sönder ett OM baslinne.  Pga min in jäkla migrän så har jag fått  en blodtrycksmanchetter påsatt idag med slangar och grejs som jag ska ha ett dygn och skulle byta kläder nu när jag kom hem o trasslar in den o drar sönder linnet
    Åååååh, trist. Både ang linnet och migränen. *klappar om*
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-20 12:04:47 följande:
    Nu har jag precis beställt ett grått och ett cerise pointelle-linne från shirtstory, 29 euro styck, kunde inte låta bli.Så nu vidgar jag mina OM-vyer in i pointelle-träsket också.Är lite sur över att jag inte hängde på låset när Sid and Sally startade sin rea, hade spanat in ett par gamla godingar där, men nu är de redan slut i min storlek.Ser dock att de har cupcake-topar kvar, får se om jag orkar stå emot ...
    Missade oxå. Nåväl. Plånboken blir väl lycklig.
    Välkommen in i Pointelleträsket.

Har cupcake på mig idag, såååå skön. *komsi komsi in i cupckake-landet*
    Bild finns på slappis-mig i bloggen.
  • Puffig Pingla
    Ullis 10 skrev 2009-07-20 12:44:58 följande:
    Och nu hemma med en 9th sweater, måste sluuta.. Han skrattade i butiken, jag lovar.. Men verkar ju väldigt användbar (trång över armarna dock). Powder.. Vilket linne ska jag ha under??
    Antingen spoiler (funkar i nästan alla färger till powder).
    Eller pointelle eller cupcake. Alla funkar med 9th sweater.

Här är en ny färsk combo http://mollydolly-ina.blogspot.com/
  • Puffig Pingla
    Mamma2001 skrev 2009-07-20 12:59:15 följande:
    verkligen superfint...! Smart ide faktiskt att ha en separat blogg för Odd Molly... Blir inte så rörigt då heller.
    Bara så alla har koll - det där är inte jag. Det där är Ina som har Franssohnska gården som startat mollyblogg.

Jag kommer fortsätta köra mitt vanliga röriga race.
  • Puffig Pingla

En liten fundering ang Tradera. Har tyckt att det verkar vara stiltje på Tradera nu under sommarperioden men vissa plagg verkar bara galoppera iväg. Såg en good t-shirt som är uppe långt över vad den kostar i butik. Just nu ligger den på 520 spänn och Åhléns säljer samma för 399kr utan rea. Fattar noll.
    Är det för att folk har svårt att komma till eller? Men samma t-shirt säljs ju i flera webbshoppar för 399kr.

Märkligt.

(inte min auktion såklart)

• Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-20 17:19:22 följande:
    Paketet från Tyskland här!!!!Allt utom makeout blouse var toppen.Den skulle jag haft i 3:a.......och jag orkar inte skicka tillbaka och greja så det får bli T.
    Varför var den fel? Är den stor i storleken?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna