Inlägg från: Innerjoin |Visa alla inlägg
  • Innerjoin

Odd Molly tråd för oss inbitna

Pokergirl skrev 2009-06-20 12:53:21 följande:
    Den t-shirten är superskön, ett riktigt bra köp. Jag har en i blått.
    Ja, jag har den i Almost black men den är stooor i strl tycker jag - hoppas den är ok i strl 0.... Lite kul att det är olika mönster fram i urringningen på de två.
  • Innerjoin

Bina: Såg att du bor i metropolen Borås Vet du om de ff kan ha OM på Lager 157?

• Innerjoin

Vågar man handla på Blocket utan sån där "Betalgaranti" (kommer inte ihåg vad det heter)? Hur gör ni?

• Innerjoin
    villemina skrev 2009-06-21 21:23:02 följande:
    Hej! Menar du en sån här: Supersnygg i almost black, tycker jag! Försöker förgäves komma in på ajabajakids.com, men det funkar inte... Tycker att jag sett sådana där.
    Ja, den är supersnygg i Almost black! Men jag som inte har någon Grandmas coat, tänker så här: Jag tror jag skulle använda den som jacka på våren+ hösten (om det inte regnar förståss) Men använder ni den mycket annars? Som kofta inne på vintern?
  • Innerjoin

Vilket år var "The art of non sense" kollektionen? Var det våren 07?

• Innerjoin
    Bina skrev 2009-06-25 14:01:48 följande:
    Stayhard... ange Radio i kassan och handla för 500 så får du 100 rabatt (så tolkade jag reklamen iallafall)
    Jo det var Stayhard, synd de inte har nåt kul där....
  • Innerjoin
    Siabellon skrev 2009-06-25 11:05:17 följande:
    Smaskigt! Ska genast läsa! Men först! Har kollat på Zoovillage, de har måtten på Lovelier Knit och enligt den listan så är min blåa Lovley en 2a! Hur f*n ska jag göra om jag ska lägga ut den på Tradera! Ingen vill väl köpa om jag skriver att den är felmärkt. Då tror de väl att det är en kopia.....Cirkulerar såna priatkopior också? Nån som vet? BLÄÄÄÄÄ! *sur som den värsta sura "sura grodor"-godis*
    Jo, Lovely knit fanns som piratkopia, men tror det var den grå med orange knytband...(?)
  • Innerjoin

Tips! Denna fina tischa har inte funnits i så många svenska webshopar i just denna färg. Superpris här: Hmm, värsta megalånga länken..Går inte att få in här. Sök på Itemnummer 330340051930 www.ebay.com
    Stora i storlekarna!

Själv knep jag en Pointelle tank för 275:- med frakt från samma säljare!

• Innerjoin
    Pokergirl skrev 2009-06-26 11:02:27 följande:
    Vilket supertips! Just den har jag ju sökt med ljus och lykta efter, och i min storlek! Puss på dig!
    Hihi, puss på dig själv Kul när man kan hjälpa någon! Väldigt bra priser, och billig frakt!
  • Innerjoin
    Kajsan skrev 2009-06-26 10:52:24 följande:
    VARNING för Country Dreams. Hon svarar ju inte på mejl så nu skrev jag ett ganska rakt och hårt brev att jag vill veta vart jag ska skicka paketet och hur vi gör med betalning. Får då ÅTERIGEN tillbaks  EN RAD " Du har inte öppet köp på rea". Va fan! Tror hon att hon står över lagen? Jag har ju redan frågat henne hur hon tänker eftersom konsumentköpslagen gäller.
    Dålig service, men jag hittade detta på en sida:

"Om konsumentköplagen
    I konsumentköplagen från Konsumentverket (KO) finns reglerat vad som gäller för dig som köpare om du inte är nöjd med varan och vad du kan kräva av butiken. Lagen är tvingande vilket är till en stor fördel för dig som konsument. Samtidigt är det i många fall upp till butikerna själva vilka köpvillkor som ska gälla.

Öppet köp
    Angående öppet köp och rätten att lämna tillbaka en felfri vara och få pengarna tillbaka, så är det upp till butiken vad som gäller hos just dem. Det finns alltså ingen lag som automatiskt ger dig den rättigheten. Därför är det viktigt att du frågar vad som gäller innan du betalar för din vara.

Många affärskedjor, varuhus och enskilda butiker tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det. Det brukar stå på kvittot hur lång öppet-köp-tiden är. Spara därför alltid ditt kvitto; det är ditt bevis om du vill byta eller reklamera.

Om affären gör ett undantag från sina regler och går med på öppet köp i alla fall, måste du se till att få skriftligt på hur många öppet-köp-dagar du har innan du måste lämna tillbaka det du köpt. Butikerna brukar anteckna detta på kvittot. Tänk på att du lämnar tillbaka varan i samma skick som den var när du köpte den.

Bytesrätt
    Vissa butiker som inte alls har öppet köp kan i stället erbjuda bytesrätt som service till kunden. Det betyder att du får lämna tillbaka det du handlat och välja en annan vara i stället. Då gäller samma regler som vid öppet köp, det vill säga att varan lämnas tillbaka före utsatt datum och att den är i samma skick som innan den lämnade affären. Ta alltid reda på hur lång bytesfristen är och spara alltid kvittot."
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna