Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sara Mia skrev 2009-07-30 15:47:34 följande:

Fick min biarritz summer top i white från Idyll interiör idag. den är verkligen söt som socker. Jag tycker "stuket" på den påminner lite om FoL fast i blusmodell. Det känns som om blir bra till mig som är kort (160 cm). jag ska kombinera den med ett par ljusa jeans och ta ett kort lite senare idag. Sedan kom ett par extra Molly-dollars från OM-kontoret. Så nu blir min Hit & run komplett. Jag satte mig och sydde fast alla andra lite extra igår kväll för säkerhets skull. det får jag mog göra på min Biarritz blus också tror jag. Nu vill jag inte tappa fler.
    Nu har jag lagt upp ett par bilder i mitt bildgalleri. Ett med lovely knit till. Ja, jag är en notorisk koftmänniska, jag vet...
  • Sara Mia

nick name skrev 2009-07-31 09:12:46 följande:

Sid & Sally har specialpris på t-shirts nu; fredag till söndag.De kostar 279:-Skynda fynda!
    Tusen tack för tipset. Där fanns ett par t-shirts (blå + ljusgul) som jag gärna ville ha och nu är de förhoppningsvis på väg hem till mig snart. Denna tråd är förträfflig (eller förödande) vad gäller tips på fynd m.m.
  • Sara Mia
    elma skrev 2009-07-31 09:47:14 följande:
    godmorgon tråden,jag är bara för velig, min gröna full emb lace dress är för stor, det är bara att inse, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska lägga ut den på tradera eller om den skall få hänga fint i garderoben, "den kanske krymper" där....den är ju så fin och jag älskar färgerna. Det gick en likadan på tradera förra veckan fast i stl 1 och min är stl2.....hur görni med plagg ni tycker är superfina men som inte riktigt passar i storleken???
    Passar det inte så säljer jag det och försöker ev. få tag på en likadan i rätt storlek. Hade samma sorgsenhet med min nyinköpta Bubbles tunic för någon vecka sedan. Men nu känns det faktiskt helt Ok, för den hade nog mest blivit beundrad i garderoben.
  • Sara Mia
    isako skrev 2009-07-31 13:39:24 följande:
    Här är dom. Ursäkta bild kvalitén. Min kamera sjunger på sista versen...
    Jag har samma lovely knit som du från sommar-kolektionen, men min är limegrön. Jag har köpt den från en svenskt nätbutik och den har ingen lapp i nacken där det står made in china. Utan endast den ordinarie ljusbeiga OM-etiketten där storleken syns. Däremot finns en isydd vit lapp nertill på höger insida med tvättmärkning och där står: Odd Molly inc, s los angeles st, los angeles CA. därefter står made in china samt 100% cotton/coton/algodon mm. + tvättråden. Jag har även tre till både i bomull och ylle och de är märkta på samma sätt som ovan.
  • Sara Mia
    isako skrev 2009-07-31 13:01:11 följande:
    Tjejer jag måste fråga er som är experter!Har köpt lite saker på T sista tiden. En bubbles tunika, en lovely knit i turquse och en "bombar" jacka den rosa/créme. Ingen av dem luktar rosor.Haha jag vet inte om de skall göra det men då jag fick en fråga av en tjej som ville köpa min ena cardigan där hon sa att det florera många falska Odd Mollys så undrar jag.. Vilka Odd mollysar finns det kopior av och hur upptäcker man dem??Tex i min Lovely knit står det en liten lapp under lappeni nacken "made in china" ÄR dom tillverkade i Kina?? Gav liksom fullpris för den...
    Det där med lukten kan vara olika: då måste oftast plagget vara förpackat i sin originalpåse. När jag nu senast beställde från Idyll interiör så hängde blusen framme i butik och då finns knappt någon doft kvar.
  • Sara Mia
    One skrev 2009-07-31 22:42:02 följande:
    Så där, nu är jag tillbaka i stan. Var idag och hämtade något på posten som får mig att le hela tiden....var jätteorolig att jag skulle bli lurad eller att det skulle vara fejk, men det gick som det skulle äkta vara och i kanonskick..!!Det första plagget från OM som jag blev kär i...och som var så himla svårt att få tag i....är nu mitt...Den bläckblå kappan från Amore Spare Integritas kollektionen...Åh jag bara ler så där fånigt! Var bara tvungen att skriva av mig!
    Vi är nog många Molly-systrar som gläds med dig. Jag förstår precis känslan av att få hem det man trodde var "ouppnåeligt". Den kan man leva länge på...
    Sweet dreams.
  • Sara Mia
    jojoa75 skrev 2009-08-01 11:28:48 följande:
    ja exakt den jag menar! Den har jag i strl 2, den är för stor i allt annat men perfekt över tuttarna.Jag är def. inte storbystad.. Bkupa, C om jag har tur Så Xstitchdressen skulle isf tom vara liten på mig i en 3-a över bysten?? Låter ju helknasigt..
    Hej! kom in i diskussionen om denna tunika lite sent. Läser ikapp efter en dygnskryssning till Åland. Jag har denna tunika. Det är en av mina första OM-plagg. En riktig favorit till jeans och grövre stövlar. Jag har normalt strl. 1 på alla koftor tex. Jag har även 1 på denna tunika. Jag har B-(C kupa), och den sitter ganska precist fast inte trångt. Man behöver ju inte använda den mest fylliga push-up behån under. Då kan det bli för mycket. Men med en ordinär modell är det inga problem tycker jag. Risken om man går upp i storlek kan vara att det "bllir mycket tyg och veck över".
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2009-08-01 21:09:20 följande:
    Förlåt om jag kastar mig in men hur är makeout blouse i storlek? (den fanns inte i Bambis blogg)
    Jag köpte den ljusgröna i somras. jag brukar oftast ha 1, men tog en 0 och den är perfekt. Man reglerar ju vidden med knytbandet.
  • Sara Mia
    One skrev 2009-08-02 11:38:16 följande:
    Går fortfarande och myser över mina blåa kappa...helt underbar...och den sprider fortfarande en svag mollydoft, trots att den inte legat i sin påse...I´m so happy!Men tjejer, jag är lite sugen på indy dress i chocolate...men tror ni att man kan ha det...jag är 3o+....passar den verkligen på hösten också med sina fjärilar? Jag gillar den men jag har en annan klänning som jag vill ha som kommer snart...om den inte kostar skjortan förstås...och om man hinner med att få den när man fått reda på hur storleken är på den. Jättejobbigt förresten att man inte kan veta hur storlekarna är...då är det ju liksom ursvårt att förboka....suck.
    Klart du kan!
    Jag är 40+ och slog till på en hit & run dress. Man får "klä ner" det flicksöta lite om det känns för puttenuttigt. Jag tycker tex. att det blir kanonsnyggt med en skinnjacka till plaggen som är "riktigt söta" tex. de med fjärilar och rosor. Eller varför inte jeansjacka?
  • Sara Mia
    Bina skrev 2009-08-02 21:09:27 följande:
    God kväll ... kikar in och berättar att min dagens molly ligger online först nu everydaymolly.blogspot.com/Hoppas ni andra haft en bra helg!
    Superläckert Bina!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna