• jompa

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sylt skrev 2009-08-08 08:45:13 följande:
    Godmorgon!Jag har ca str 38 (1-2 i OM) och provade en strl 2. Tyckte att den var ganska stor till mig, mer som "träningsjacka" än "fin liten jacka"
    Ok då ska jag nog satsa på en 2:a, vill nog ha den lite som mysplagg här hemma.
  • jompa
    Puffig Pingla skrev 2009-08-08 20:46:20 följande:
    Jag tycker de är normala i storleken. Men den blir ju inte enorm om du går upp en storlek.Däremot hade jag kanske tagit mig en fundering till på att handla på den auktionen. Alla plagg som är upplagda av den säljaren är de som är kända för att kopieras. Därmed inte sagt att det ÄR kopior men jag ser lite varningsflagg.
    Ohh tack för varningen, då ska jag inte köpa av den säljaren.

Nån som vet om det finns några såna här på rea någonstans? Gärna denna turkosa, eller gul funkar bra det med. Stl 2 eller 3.
  • jompa
    Puffig Pingla skrev 2009-08-08 20:50:59 följande:
    OM-butiken hade lite kvar när jag var där idag. Köpte velvet pantsen i gult. Men jag var ute efter en kofta så jag spanade inte efter jackorna.Bild på koftan (som jag hittade finns i bloggen). Är så glad parlorforpinglor.blogspot.com/
    Ahh ok, har de möjligen öppet i morgon söndag?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-08-08 21:57:56 följande:
    God kväll!Äntligen lite FL tid (sonen nattad och sambon jobbar kväll)PPP- Fint fynd! Blir lite sugen på att besöka OM-butiken igen. ÄR lite sur över att min superpleated inte funkade i storlek. "tur" att den var lätt att bli av med i alla fall... alltid något Alltså, ibland är jag lite väl impulsiv för att vara en planerande människa. Denna knappade jag hem på 3 röda. Vet inte ens om jag vill ha den...www.tradera.com/-ODD-MOLLY-BLUS-TUNIKA--STORLEK-2--JATTEFIN--aukti on_96678504Inte min annons men tydligen snart min blus
    Men jag kan inte se vad för fint du har köpt, länken funkar inte.
  • jompa
    Sara Mia skrev 2009-08-08 22:14:26 följande:
    Nu har jag också sett ditt senaste fynd. Vilken söt liten karamell! Den bllir nog snygg till jeans och stövlar. Var lite svårt komma vidare på länken, men om man sökte på auktionsnumret gick det bra.
    Men var söker man på det någonstans, vill ju oxå se det fina fyndet
  • jompa

Nu fick jag till det {#lang_emotions_cool}, sånt tekniskt snille man är

Superfin, kommer passa dig perfekt.

• jompa

Ni som har sån koll kommer det att komma frilled blouse i höst, eller har de slutat med dem?
    Och kanske ni till och med har koll på färgerna som möjligen kommer

• jompa

Ser att ni pratat mycket om kopior som cirkulerar på T. Jag har ju köpt två plagg på T, hur ska jag veta om de är en kopia eller inte?
    Den ena kom med tags och var ny.

• jompa
    SooJuicy skrev 2009-08-12 19:52:00 följande:
    Den översta tror jag inte förekommit bland de kopierade plaggen, vet inte med den andra? Men en koll på storlekslappen i nacken, kolla typsnittet, sedan sömmarna, detaljerna och tyget allmänhet. Lägg upp bilder om du är osäker på om nåt inte stämmer kanske.
    Sara Mia skrev 2009-08-12 19:53:00 följande:
    De där tror jag är äkta varor. Såg att säljaren med rosa poplin sleeve bor i Gävle och hon hänvisar till att blusen är köpt på Sivi och det är den enda butik som säljer OM där så det borde stämma. Fast det är klart vill man luras så kan man, men det kändes seriöst tycker jag.
    Tack för hjälpen. Jag tror nog att de är äkta men som nu i detta träsket är det så klart svårt att veta.
    Den gröna var ju tyvärr lite trån i ärmarna så den fick vandra vidare, så synd för det är min färg.
  • jompa
    MinSeth skrev 2009-08-12 20:59:10 följande:
    Pling i inboxen!
    Pling tillbax.
  • jompa
    SooJuicy skrev 2009-08-14 18:54:15 följande:
    DE va inte mycket de hade fått in, trodde de skulle ha störst utbud
    De håller på just nu för det kommer nytt hela tiden
    Varje gång jag ska byta sida så är det fler plagg.
  • jompa
    SooJuicy skrev 2009-08-14 18:56:45 följande:
    Det är spoiler underdress som är under.
    Men är det inte nån kant med annan färg på den i lite volang? och sen är det den ljusa glansiga som är spoilern?
  • jompa
    SooJuicy skrev 2009-08-14 19:04:02 följande:
    _Ja, precis
    Tack då var den så fin som jag tyckte då
    Har sett några tänkbara plagg nu men vill prova dem på först så man vet om de passar ens kropp och så.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-08-14 20:20:35 följande:
    Hej tjejer!Smet in i OM-butiken på väg hem från jobbet. Kom ut med en Check me tunic i blå/vitt. Så skön!Dessutom hade min Lovefirst tunic i chalk som jag fyndade på Trendsales kommit på posten så nu får den rosa andra vandra vidare. Har ett paket på Posten som jag hoppas att sambon ska hämta ikväll. Tror det kan vara min blus från T. Härligt när garderoben börjar få lite nya kläder Jag hittade även en brun kjol på OM som jag nog ska köpa framöver. Blir nog bra i höst till bruna stövlar (måste bara hitta nya såna också )Det fanns några fler saker jag blev lite sugen på men jag får nog vänta till lönen Skrutteruttan- Supersnygg du är i BT!
    Dunnis, vi måste gå dit nån gång och prova prova prova, så man vet vad man passar i, vill ju inte köpa fel med så pass dyra plagg
  • jompa
    SooJuicy skrev 2009-08-14 21:03:49 följande:
    Jag beställde den idag, är oftast en stl 1, om plaggen är små i stl eller om jag vill ha lite större så tar jag 2. I denna valde jag stl 2 av den anledningen att jag såg i bambis blogg och hon provade en 1:a och skriver att den är stor i stl, men jag tycker inte den sitter så bra på henne. Lite förkort och lite för tight tycker och jag vill ha den rymligare och längre.
    nån som har länk till bambis blogg
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna