Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

annatje77 skrev 2009-07-23 13:10:23 följande:
    Pointelle linnena 215. Hur är de i storlekarna...Jag har ett i st 3, men har upplevt det som lite stort efter ett tags användande. Slog till på två stycken i storlek 2. Är de ryslig mycket kortare tror ni? Är lång, 1,76....Kanske blir för små...dessa eviga I-lands problem ;)
    Jag går alltid ner en storlek på dem. Är 1.72, har 4:or i vanliga fall men kör 3 på pointelle.
  • Puffig Pingla
    annatje77 skrev 2009-07-23 13:29:28 följande:
    Tusen tack för din hjälp ;)Jag är ibland 2, ibland 3 (upptill). Tur jag gick ner en storlek då ;)Bara att hoppas att inte hela magen syns....eller att de sitter för hårt vid armhålorna.
    Tror man kan stretcha ut dem lite på längden vid tvätt.

Fick paket från Shirtstory i tisdags. Håller med - livsfarlig.
  • Puffig Pingla
    One skrev 2009-07-23 14:17:07 följande:
    Back in town, a short while! Har liksom småförälskat mig i indydress och fulllembsmock dress i chocolate...vilken är egentligen snyggast? Och går det att få tag i smockdressen överhuvudtaget? Helst en i stl 2? Eller är de jättestora i storleken så man kan gå ned en storlek?
    Välkommen tillbaka.

Jag ska precis skicka tillbaka min full emb smock dress, chocolate pga den är förstor. Det är så himla mycket tyg i ryggen vilket gör att jag ser ut som ett fjärilstält. Du kan gott gå ner en storlek i den.
  • Puffig Pingla
    jompa skrev 2009-07-23 14:51:00 följande:
    Tack för hjälpen.Låter som fler har problem med den shoppen och med min vanliga otur vågar jag inte chansa. Får nog försöka ta mig till stan eller kolla T om de inte stige för mycket.Hur är den i stl?
    Skulle nog säga att den är normal i storleken.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-23 20:45:19 följande:
    Vilken fest att komma hem från landet idag ... I posten lågFields of Lace, från Deepfling - helt underbar, levererades på en vecka från USA!Full embroidered smock dress choccolate från Juniform såååå fin!Native shirt i powder i ett fantastiskt fint paket från MissGreta - ljuvligOch imorgon ska jag hämta ut godsaker från shirtstory.eu -Tenfold Knit Jacket i chalkBubbles dress i vittMulti bagTvå pintelle-linnenYippeee!!!Ska också läsa ikapp i tråden, så kul!
    Men Jeeeez!!! Det är ju rena rama julafton. Så avis att jag blir grön.
  • Puffig Pingla
    nick name skrev 2009-07-23 22:24:22 följande:
    Även jag har shoppat idag!Det blev en cupcake, purple (shit vad stora de är!)
      Det är exakt samma kommentar som jag kläckte i tråden efter att ha provat min första cupcake.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-24 19:58:09 följande:
    Var på Smögen-bryggan idag. Det var så mycket människor klädda i OM att det inte var klokt. Istället för att tycka att det är kul att möta en annan OM kvinna så blev det nästan löjligt. Jag klär mig inte i det för att vara ensam.....utan för att jag älskar kläderna. Men det var inte kul när man mötte en i minuten heller
    Välkommen till mitt område. Alla kvinnor är runt 30, högavlönade, mammalediga lattemammor i Odd Molly. Jag smyger nästan till bilen för att det är pinigt att träffa alla clooner.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-24 19:58:09 följande:
    Flera ställen som sålde OM, en med 20% och en butik med stoor sortering men ingen rea, och en med liten sortering.Kommer ni ihåg att jag frågade ang. en jacka som såldes på blocket för ett par dagar sedan? Från kollektionen "Vive la differance" höst 2006. Hur konstigt det var att de såldes nu?I en affär (ingen kvalitéts butik) på smögenbryggan såldes exakt samma jacka.......8 st för 50% alla i storlek 0........Stange!!!!! Och allt detta om kopior och att kopiorna inte existerar utan att de alla kommer från samma ställe........Jag vet inte vad man skall tro? Tråkigt om det är sant. Har nån kollat tv4 intervjun?
    Tycker inte att det är så konstigt med jackorna. En väninna till mig hade en "sommarbutik" för några år sedan. Det enda de sålde var gamla restlager som de krängde ut för 20-50% av priset. Kollektionerna var ofta 1-2 år gamla.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-24 20:38:08 följande:
    Jag har idag fått en ny Odd Molly-kärlek.En block scarf, paisleymönstrad med låååånga fransar ... helt fantastisk! Så trots mitt shoppingförbud fick den följa med hem från Åhléns, men det var ju 30% på reapriset ...
    Nääääeä!!!! Den ligger ju jag och ninjar på. Har gått förbi där varje gång jag varit i stan för att kolla om de skulle sänka priset mer.
    Sist jag kollade låg den på 799 tror jag.

Vågar knappt komma hem med en scarf till. Maken ställde frågan om jag är en förkyld giraff som behöver täcka hela halsen.
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-07-24 21:06:31 följande:
    Får man fråga er Superpleatedägare hur denna blus är storleksmässigt? köpte en i dag på Tradera i min vanliga 3a men har för mig att jag provade en i rosa på OMbutiken i våras o den var rymlig som bara den. Tror ni den blir för stor?*orolig*
    Den är stor. Jag är en 3a i den. Valde dock inte att köpa den pga den skärningen gör mig till ett litet tält.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna