Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly tråd för oss inbitna

Lillpinglan skrev 2009-08-04 00:06:49 följande:
    Hej!Ska sälja två av mina tre nyinköpta Odd Molly-plagg (chansade på storlekarna då jag är helt grön gällande klädmärket och inte har nån återförsäljare i min stad så jag kunde prova först..) men .. var sjutton hittar jag beskrivningar på plaggen (för att göra annonserna bättre)? På butikens hemsida (där jag köpte dem) står bara nummer på plaggen, inte vad de heter.. Googlar men finner icke! Nån som har nåt bra tips? Plaggen är från vårens/sommarens kollektion så de finns inte på oddmolly.com heller tyvärr.
    Bambi har bloggat om de flesta av vårens plagg, du kan kolla där. Hon brukar ha bra beskrivningar också.
  • Bambiblogg

Någon som ska till OM-butiken imorgon? Såg att bambi hade varit där idag och att det fanns massor med fint kvar. Vill dit, men kan nog inte!

• Bambiblogg
    Innerjoin skrev 2009-08-04 18:33:42 följande:
    Har ni sett att Idyll Interiör har bilder på det de kommer få in? Delar, eller allt..(?)www.idyllinterior.se/default.asp
    Jag har bara haft strul med Idyll... rekommenderas INTE (ungefär som country dreams)
  • Bambiblogg
    Ugglan71 skrev 2009-08-04 19:54:41 följande:
    Jag ska kanske dit beror på.

Jag kanske ska dit ). Det är ju 50% det kan man väl inte avstå ifrån ........
    Vad hade du t'nkt köpa?
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2009-08-06 11:50:37 följande:
    Aaah, då får ngn annan svara....vet tyvärr inte.
    Är det inte att de tillhör sommarkollektionen, där de flesta har dessa "jewels"... men inte alla?
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2009-08-06 14:57:35 följande:
    de kanske menar resterande sortimentet. Det som finns kvar av gamla kollektionen innan den nya kommer. Men varför hittar man inte molly4you´s hemsida?
    Låter väldigt oseriöst med "molly4you" som inte ens har en hemsida...
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2009-08-07 09:06:24 följande:
    Enligt min lokala butik som iofs inte alltid är helt 100 med sin info sa att leveranstiden på fall kollektionen är från mitten av Augusti till mitten av September.
    Läste i bambis blogg att höstkollektionen redan hade kommit till OM-butiken men att de skulle inte packa upp den förrän nästa vecka.
  • Bambiblogg

Jag trodde att tråden var till för att dela med sig av tips... känns lite tråkigt när folk börjar hålla bra reor hemligt!

• Bambiblogg
    Bina skrev 2009-08-08 06:45:09 följande:
    Jag startade igår en Swapsida där man själv lägger upp sina efterlysningar.. när man sedan sålt-bytt-köpt skriver man ett nytt inlägg och det gamla raderas. Det är således den enda administrationen som krävs av någon annan. everydaymolly.blogspot.com/2009/08/swap-kop-s...
    Men hur vet vi då att inte dom som luras hittar dit också?
  • Bambiblogg

Frusna flickan skrev 2009-08-09 19:19:09 följande:

Åh kan någon hjälpa mig. Trodde jag hade koll på de flesta klänningar men inte.. Säkert för att jag endast sett  någon fårg jag inte gillade. Vad på kalas idag och såg en så sööööt sak.Detta är en klänning med u-ringning i tunt materal som en comma topp och tyget var i "snusnäsduksmönster" fast stort med vit bakrung och själva krumelurerna i blått och rött. Den var ärmlös och axelbanden ej tunna men ej breda som på en comma top. Ingen spets uppttill men liite veckat  u-ringningen. Sedan under bysten en rosa spets (som på comma top) och kjolen som går tll knät är det underbar spets  två olika färger rosa och benvit. Ganska grov spets som i livefirst ungefär.. Det är alltså samma tyg upptill som nedanför spetsen. Förstår någon vilken detta är och har numret?
    Menar du den här? bambi.blogg.se/2009/july/sondagsoutfit.html
  • Bambiblogg

Frusna flickan skrev 2009-08-09 21:35:59 följande:

Tack för svar! Nej inte missing dress. Denna är ärmlös och har spets under bysten (så att huden bakom spetsen lksom är bar) Spetsen är rosa. Mycket tyg i kjolen och sedan härlig tjock spets i två lager - två olika spetsar.. Supersöt.Men missing dress är också jättefin!
    Det var den första jag tänkte på när du pratade om Comma top.
  • Bambiblogg

Mamma till N o N skrev 2009-08-14 11:51:47 följande:

HejJag behöver lite råd ;)Jag har fastnat för två olika tunikor, T88 smock och T88 buttondown.Har inte råd att köpa båda och undrar nu om någon kan hjälpa mig?? Hur är dom i storlekarna? Vilken är mest användningsbar?? Hösten är fylld med födelsedagar och årsdagar så då kanske buttondown är bäst? /M
    Såg att bambi hade provat en del plagg nu, kika där.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna