• Kajsan

Odd Molly tråd för oss inbitna

VARNING för Country Dreams.
    Hon svarar ju inte på mejl så nu skrev jag ett ganska rakt och hårt brev att jag vill veta vart jag ska skicka paketet och hur vi gör med betalning.
    Får då ÅTERIGEN tillbaks  EN RAD " Du har inte öppet köp på rea".
    Va fan! Tror hon att hon står över lagen?{#lang_emotions_yell} Jag har ju redan frågat henne hur hon tänker eftersom konsumentköpslagen gäller.

Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kajsan

Precis. Och här är det ju distansköplagen som gäller.
    Nu vågar jag knappt skicka tillbaks paketet, tänk om hon vägrar återköp ändå.
    Då står jag utan vara och utan pengar
    Fy för oseriösa butiker!

• Kajsan
    Cashew skrev 2009-06-26 13:38:43 följande:
    kajsan vänd dig till arn om hon vägrar återköp. lite lurigt bara när man ska skicka med posten då hon kan hävda att hon aldrig fått tillbaka något paket.
    Precis
    Men jag skickar ju naturligtvis rekommenderat.
    Fan , hatar strul och bojkottar därmed denna skitbutik!
  • Kajsan
    Cashew skrev 2009-06-26 13:59:51 följande:
    de flesta webbutiker vägrar hämta ut rekomenderat, så skicka inte innan du fått bekräftat att det är ok, annars kommer det bara tillbaka till dig.
    Varför slulle de vägra det? Klart man måste skicka rekommenderat när det är en vara som är värd så mycket.
    Hon svarar ju inte på mejl och vägrar återköp öht så hon godkänner ju inte att jag skickat tillbaks öht
  • Kajsan
    Cashew skrev 2009-06-27 21:48:11 följande:
    jag vet flera webshoppar som vägrar hämta ut rekomenderade brev. de anser sig inte ha tid med det, så som sagt i värsta fall får du tillbaka paketet och har lagt ut en massa pengar på porto. det brukar stå i deras köpinfo.
    Ja fast nu gör det inte det, bara att jag ansvarar för frakten och att det kommer fram.
    Så då är det ju självklart.
    Har aldrig hört talas om att n¨ån inte går med på det Galet!
  • Kajsan
    Cashew skrev 2009-06-27 23:35:29 följande:
    vill bara höja ett varningens finger. om hon nu inte är sammarbetsvillig så kan hon ju hitta på den regeln i efterhand. jag hade aldrig vågat skicka tillbaka varan innan jag fått okejat det. men du gör givetvis som du vill. lycka till!
    Nej, och det är ju det som jag skrivit är problemet, jag får inte ett ok att skicka tillbaks, alltså vågar jag det inte.
    För om jag skickar orekommenderat så kan hon ju enkelt säga att hon inte fick det.
    Men nu är Kreditor inblandade som står för fakturan, de har fryst den och kontaktat henne och bett henne lösa detta.
  • Kajsan

På tisdag ska jag premiärinviga min secret button, jag har väntat så länge på att få tag i en så nu vill jag attt den ska lukta sådär gott när jag ska ha den

• Kajsan

Fortfarande inget svar från Country Dreams, trots påtryckningar från Kreditor.
    Jag har bett henne kontakta mig OMGÅENDE för att reda ut detta, men möts av total tystnad, i 4 dagar.
    Så sjukt dålig kundservice, hon skiter fullständigt i vad konsumentköplagen säger och att öht svara på kunders mejl.
    Sanslöst att man får fortsätta sköta en butik i det läget

• Kajsan
    Bina skrev 2009-06-29 11:14:49 följande:
    Vad tror du Odd Molly skulle säga om det? Undrar om de vill sälja sin kollektion via en åf som beter sig så här?
    Ja man undrar ju ...{#lang_emotions_undecided}
  • Kajsan

Tillbaks från en underbar minisemester i Köpenhamn.
    Secret button hade jag på Depeche konserten
    Kommer hem och mejlboxen ekar tom efter svar från Country dreams.
    Jag är faktiskt chockad.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna