Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

alias skrev 2009-07-09 19:38:13 följande:
    Hm, ska se om jag minns allt, tar med en del jag redan skrivit om, minns ju inte vad jag skrivit ....Confetti Tunic i rött och beigeBerry i rött, powder och vittJeansjackorJeanskjolarFields of LaceBiarritzJane loves terry - klänning och bikinisPlyschjackor långaPlyschbyxor 3/4Lovelier Knit blåSchottis & Kobe dress, plus den korare varianten i samma (blusen)trosor och scarfesLovealot blus, endast i stl 0 och 1Sidenkjolen i olikfärgade vådorHit and run dressWraptunikan i grått, gult och rosaFull embroidered smock tunic i lime, endast i stl 2Full embroidered dress med underklänning i vitt/limeDudette dressComma top i rött och blåttArtology tunic i powderNån enstaka grandmas coat i rosa och cerise i stl 4På NK som har 30% på Odd Molly fanns bl aLamy dressAngelina dressGivealot tunic i powderBerry dressDet är väl det jag kommer ihåg.Obs att allt inte fanns i alla storlekar, men jag tyckte det fanns en hel del i stl 3,som jag tittar efter. Mathilde rear ju Hunky Dory också, med 50% - såååå mycket fint. Men jag spar de pengarna till höstkollektionen från OM, OM DEN NÅGONSING KOMMER?????
    I love you!

Tack så hemskt mycket. Jag har nu surfat runt då jag inte tvärsäkert visste vilka alla var.....det blir beställning i morgon. En comma top, Dudette dress. Du skrev Jane loves terry, menade du halterneck klänningen? Inte tunikan väl?
    Vad är det för underklänning i full em. smock eller lace dress? Vilken var det?
    Är färgen "skrikig"

Hur är plysch byxorna? Känner man sig som en clown i längden, om man som jag är en 3:a? Är de mycket utsvängda någon som vet? Storlek på dem, normal?
  • Mabimao
    alias skrev 2009-07-09 20:37:24 följande:
    Tack!Ja, halterneckklänningen, tunikan och roben TROR jag är helt slut.Underklänningen är THE UNDERKLÄNNING, den i powder som syns på alla Odd Mollys lookbooks, samma som till Pilgrim dress, bl a. Och för priset ca 1300 kr för klänning och underklänning är det rena fyndet, bara underklänningen är värd det.Den fanns i stl 2 och 3 idag.Plyscbyxorna har jag aldrig provat, vet tyvärr inte alls hur de är. Kanske någon annan här inne vet.Lycka till!!!
    Tack, men vilken av klänningarna var det? Smock eller lace? Tycker du att färgen lime är gäll?
    När du skrev Jane loves....klänning och bikini, vilken klänning menade du då?

Gud vad jag tjatar på dig.......sorry.......är bara såååååå fyndsugen.

Tack, tack och åter tack.......vilket minne!!!
  • Mabimao
    Stargirl skrev 2009-07-09 20:39:24 följande:
    I min blogg finns bild på vad jag gjort med byxorna för att jag tycker de är så vida nertill. Gillar nämligen inte det.
    Tack...smart...men sådana har jag med och störs inte alls av vidden.
    Jag menade 3/4 byxorna....
  • Mabimao
    Här komme rjag som inte kan hålla mig ifrån blogg o FL! jag måste bara säga vad jag tycker om haight panten. jag tycker de är normala först men de töjer sig! jag har min normala 2 på alla mina haights men skulle kanske kunna ha en 1a t o m. men det är vad jag tycker!Tror ockå att de kräver en viss längd för att sitta snyggt. jag är 168 o för mig slutar de mitt på vaden. men grannen som knappt är 160 köpte ett par o de är som långbyxor på henne o hon ska lämna tillbaka dem.men det är som alltid en smaksak!
    Tack.
    Jag har 3 på alla plagg utom en t-shirt och plyschbyxora.....de långa.
    Då tycker du jag skall ta 3? Är de ok tok tajta? Har hört en liknelse om Inga Jill här på FL? (det kanske var om Agneta dressen)
    Jag är 173, kanske för lång då?
    Finns det foto på någon med sina på?
  • Mabimao

Jag vill ju inte att de skall vara som de som precis kom ut på tradera i frotté i längden......men inte för korta heller.

• Mabimao
    Audrey Will skrev 2009-07-09 21:09:51 följande:
    Jag tror 1.73 är en optimal längd för Haights! Jag är 1.78 och kanske de är en smula för korta på mig egentligen, men jag älskar dom ändå
    Tycker du 3:a eller 4:a? Jag har 3 på jeanskjol och 4 på plysch byxor långa.
    Du tycker de är små....töjer de sig?
  • Mabimao
    alias skrev 2009-07-09 21:18:53 följande:
    Jag tror den heter Full embroidered lace dress, i lime/peach (det ligger minst en ute på tradera). Men dubbelkolla för säkerhets skull, de lär ju veta, så jag inte snurrat till det.Jag tror det är den som ligger ute på tradera, auktion 95134272 (inte min!)Lycka till!
    Tack för all hjälp!
  • Mabimao
    Audrey Will skrev 2009-07-09 21:23:47 följande:
    Åh vad svårt. Iom att de är i plyschmaterial är ju storleken mindre viktig än om de tex handlat om åtsittande jeans. Jag tror bägge storlekarna hade kunnat funka på dig. Jag är tumstorlek 29 eller 30 i jeans och jag har 3:or i mina haights, och då sitter de lagom, inte för tight.
    Jag är mer 32.33 tum, tror jag. Länge sedan jag köpte jeans......så kanske 4:a då?
    Hellre för stora än korvskinn.
  • Mabimao
    Siabellon skrev 2009-07-09 21:29:15 följande:
    kan inte låta bli att länka till denna annons med tanke på inläggen om längden på haightsen......www.tradera.com/Odd-Molly-plyschbyxa-stl-2-au...
    I know......det var den bilden jag menade förut.
    Jag vill ju inte bli Hippie!
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-09 21:38:44 följande:
    klockren definition om hur längden kan bli helfel.

Det är jag som är Inga Gill-varning. Min rumpa är inte gjord för att synas i velour. Den gör sig bäst osynlig, dvs i fladdriga kjolar.
    Jag skrattar varje gång jag ser I-J framför mig i den dressen. HiHi.
    Jag får se om jag vågar köpa high pants i 4:a. Svarta eller velvet.......inga vita eller rosa.
    Jag vill se en bild på någon som har lite större storlek som jag med sådana på. De bilder som finns är ju på smalisar (rimmar på lyllosar....)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna