Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Skrutteruttan skrev 2009-08-11 21:45:27 följande:
    Åh vilket ståhej det är här i tråden....Med tanke på allt snack om kopior skulle jag INTE köpa en OM på Tradera...Inser ju att ens egna plagg kommer att bli svårsålda om man någon gång vill göra sig av med dem....Jag längtar och väntar på nyheter i butikerna nu så man kan shoppa loss lite grann!
    Duntoffla: Fin den är jeanskjolen förresten! Vet någon om den finns i utländska webbutiker, svår att få tag i förstår jag...
    Det finns en butik i Marbella som verkar drivs av en svensk, NinaB: ninabshop.blogspot.com/
    Hon har i alla fall kjolen på bild och den är nedsatt till 50%. Det står att man ska maila om man är intresserad av något plagg. Har själv inte gjort det, men någon hade fått kontakt och någon annan tyckte att hon inte svarade så snabbt, men det kan ju vara värt ett försök att kolla om hon har kvar, kanske?
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2009-08-11 22:00:40 följande:
    Är så sugen på denna men nu vågar man ju knappt köpa någonting www.tradera.com/ODD-MOLLY-NY-STORLEK-2-auktio...inte min annons!
    Ja, nu får man väl vara noga som tusan och spara kvitton och skriva ut orderhistorik på de plagg man köpt/köper via nät-butiker. Då kan man ju i alla fall lättare bevisa/intyga att varan är äkta. Dessa fasoner med FAKE drar ju ner priset en hel del för oss som är ärliga och kanske vill avyttra ett plagg. Som tur är kan man många gånger gå tillbaka i internetbutikernas historik (om man loggar in) där man tidigare handlat. Jag gjorde så senast idag och där kunde jag skriva ut beviset på att min Everyday long cardigan faktiskt är äkta.
  • Sara Mia

Nej nu ska jag gå och knyta mig. Måste tyvärr avbryta semestern i förtid och ta ett extra-pass. Så imorgon bitti ringer uret 05.20. Huga!

• Sara Mia

Hej på er!
    Är just hemkommen efter första arbetsdagen och en IKEA-sväng.
    Hade min snart 15-åriga son med som ville införskaffa lite doftljus till sitt ommöblerade och nystädade rum. När vi vandrar i de smart uttänkta shoppingstråken (för att man inte ska missa något) utbrister han plötsligt: -Kolla mamma, Odd Molly-kuddar! och ta mig rackarn´ där fanns ett par nya modeller av kuddar (som i alla fall jag inte dett tidigare) söta som socker och fulla med broderier. Den större av kuddarna har ett härligt rutigt tyg på baksidan. Efter den associationen var jag naturligtvis tvungen att köpa ett par som nu placerats ut hemma. När vi sedan står i kassan frågar även sonen: -När skulle Odd Molly börja med herrkläder, för det har jag för mig att du har sagt? Ja, vad ska man säga? Han har lärt sig ett och annat av värde här i livet. Ett par mindre bra mobilbilder finns i mitt personliga bildgalleri om någon vill se dagens IKEA-fynd.

• Sara Mia

Lillla My skrev 2009-08-12 16:41:52 följande:

Var i Åkersberga idag, tyvärr hade de inte rätt stl för mig. Annars hade det blivit en Hit-and-run för halva priset. Är det nån som vet vart den finns inne i stl 2 el 3, helst rosa. Har hittat den hos NinaB (vet inte om hon har stl hemma dock), är det nån som handlat därifrån?Sugen på en #911 Makeout blouse också :P
    För ett par veckor sedan fanns den på Sivi shop, Gävle i de storlekarna till 50%. Ring och kolla för de kan skicka har de sagt. Fanns flera rosa då.
  • Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-08-12 19:40:00 följande:

Lillla My skrev 2009-08-12 16:41:52 följande:
    För ett par veckor sedan fanns den på Sivi shop, Gävle i de storlekarna till 50%. Ring och kolla för de kan skicka har de sagt. Fanns flera rosa då.
    Hit & run alltså, ursäkta
  • Sara Mia
    jompa skrev 2009-08-12 19:20:29 följande:
    www.tradera.com/Odd-Molly-Tunika-kort-arm-Gro...Här är den ena.www.tradera.com/Helt-ny-Odd-Molly-Poplin-slee...Och här är den andra.
    De där tror jag är äkta varor. Såg att säljaren med rosa poplin sleeve bor i Gävle och hon hänvisar till att blusen är köpt på Sivi och det är den enda butik som säljer OM där så det borde stämma. Fast det är klart vill man luras så kan man, men det kändes seriöst tycker jag.
  • Sara Mia

Antar att det är fler än jag som tycker det är kul med lite OM-koll i kändisvärlden. Jag brukar titta detaljerat på mingelbilder i tex. skvallertidningar och ofta kan man se en skymt eller mer av ett Molly-plagg här och där. Magdalena Graaf verkar nästan sponsrad för henne har jag sett flera gånger i OM-outfits (tänk om man vore det ändå). I Hänt extra nr 33 har hon en 893 couqette dress på sig och man blir som vanligt riktigt sugen på den när man ser den på.
    Sedan har vi Hemtrevligt (augusti 09) där hela omslaget pryds av Go´kvälls Anja Kontor i en vit/grå 390 4 continent x-stitch dress. Sedan som pricken över i finns ett mode reportage i samma tidning med en otroligt snygg bild (tjuvkika gärna i affären på sid 50) där modellen har en ljusrosa 108 once in a lifetime coat från nya kollektionen. Den har matchats med ett par smala jeans och mörklila stövlar och det är sååå SNYGGT. Jag vill ha den nu, men inser att min vardag och lön inte passar för denna skapelse. Keep on dreaming....

• Sara Mia

Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande:

Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga..El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)?Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.
    Jag använder i stort sett alltid tröja eller blus med kort eller lång ärm. Vintertid funkar Pointelle-tröjorna bra tycker jag. Åtminstone när det gäller ullkoftorna. Man vill ju inte tvätta dem i onödan. Oftast räcker vädring. Så linnen använder jag endast sommartid när det gäller bomullskoftor som är mer lättvättade
  • Sara Mia
    MinSeth skrev 2009-08-13 12:40:34 följande:
    www.redheofsweden.se har lite nyheter. Men vad är nu detta, inga 0:or?
    Jag såg samma sak, men jag chansar i alla fall på en strl 1 och skickar tillbaka om den inte blir bra. Jag hittade en Frilled longsleeve i almost black som jag tror blir ett "piffigt" vardagsplagg till mina stuprörsjeans och stövlar. Det känns ju som om en del plagg ska vara lite mer oversize just nu, så jag chansar på att en 1:a i denna funkar. Den kanske krymper lite också.
  • Sara Mia
    Stargirl skrev 2009-08-13 16:18:42 följande:
    Roben är på igen....jag kommer att ha den på mig varje dag. Den slår munkjackorna med hästlängder. Det blir garanterat en i velour till vintern. Men ni kommer att se denna som dagens varje helg. (för er som kikar in i min blogg) så hojta till när ni tröttnar eller när ni ser roben i velour hos ngn webbis om jag inte ser dem först
    Får man fråga hur den är i storlek. Jag brukar ha o-1 på OM och oftast 36 på vanliga storlekar.
  • Sara Mia
    Kajsan skrev 2009-08-13 17:01:29 följande:
    Nä nu är en makeout blouse i brunt beställd.den ser underbar ut!
    Den är fantastiskt fin! En av de första plaggen jag verkligen fastnade för, men jag tror jag håller mig. Jag har den i ljusgrönt redan och den används mycket. Jag tror absolut du blir nöjd och förstås fin.
  • Sara Mia
    alias skrev 2009-08-13 17:55:14 följande:
    Jag har shoppat loss rejält i Odd Molly-butiken idag, härligt! Kläderna är ännu finare IRL än på bild.Och som vanligt hittade jag nya älsklingar, såna som jag inte direkt suktat efter på bild ...Det var så underbart att bara få välja och vraka - allting fanns ju, i alla storlekar och färger!Mest kär är jag i #016 check me blouse, den är helt ljuvlig!!!Jag rekommenderar varmt ett besök ...
    Hoppas det finns något kul kvar åt oss "lantisar" när det blir OM-träff. Jag tror inte jag kommer dit före. Men något ska vi väl alltid hitta om vi hjälps åt.
  • Sara Mia
    MinSeth skrev 2009-08-13 20:13:29 följande:
    Milk&Honey hade heller inga nollor, men jag gjorde som du och tog några ettor ist, så desperat är jag efter gobitarna jag suktat efter sedan veckor tillbaka! Förresten, Sivi ringde mig igår för att berätta att de fått in lite nyheter. Jag var där imorse och kikade, det var dock inte några av de plagg som finns på min önskelista. Fick även kolla igenom bilderna på plaggen som de beställt. Har "bokat" en vinterjacka...läääängtar!
    De är riktigt serviceminded tycker jag, men jag har endast bokat en Lovely knit cherry, men den har ju inte kommit än. Hoppas de ringer mig snart.....
  • Sara Mia

Sandra G skrev 2009-08-13 20:43:48 följande:

Vad kommer Lovely knit att kosta nu? Den är i ull nu eller hur?
    Har för mig att den ligger på ca. 1600:-
  • Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-08-13 20:46:37 följande:

Sandra G skrev 2009-08-13 20:43:48 följande:
    Har för mig att den ligger på ca. 1600:-
    Och ja, den är i ull
  • Sara Mia

En lite dum fråga kanske. Hur förvarar ni era stickade plagg tex. koftor? Jag har fått för mig att den kanske mår bäst fint ihopvikna, men jag har dem på galgar i nuläget. Borde man ändra på det månntro?

• Sara Mia

Nä, nu har jag suttit en stund här och på övriga nätet medan glassmaskinen (från vårt bröllop-89) har gjort sitt. Så imorgon vankas det hemgjord hallonglass och grillkväll. Undrar vilka Mollysar som ska få lufta sig då?
    God natt gänget.

• Sara Mia
    SooJuicy skrev 2009-08-14 09:59:58 följande:
    Jo. sett det men va nån annans blogg jag va o snurrade i som hade skrivit lite om de olika kollektionerna  och tankar kring dem, ingen koll på vems blogg det va.
    Jag tror det var hos bambi. Kolla runt lite där.
  • Sara Mia

Ja, jag vågade kika in på country dreams, men jag köpte en Frilled longsleeve från REDHE igår lite på impuls så nu ska jag hejda mig. Jag vill vänta till den 26/9 då jag ska på OM-träffen och se vad jag hittar då. En del plagg vill man liksom "klämma och känna" på IRL. Sedan skadar det ju inte att få prova också. Men jag gläds med alla andra som väntat och längtat och hittar sina efterlängtade pärlor dag för dag. Det är så kul att dela detta intresse med andra.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna