Inlägg från: oOrosamarängerOo |Visa alla inlägg
  • oOrosamarängerOo

Odd Molly tråd för oss inbitna

Stargirl skrev 2009-07-30 19:38:56 följande:
    Har lagt upp ett par OM inspirerade knästrumpor i min blogg....om man vill ha ett par söta sockoar att skrota i hemma eller ett par extra.
    Kollade in dem  tidigare på halens, men tycker de va lite korta. Jag vill ha over knee.
    Ska ut på strumpjakt i stan nästa v tror jag
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-07-30 20:16:14 följande:
    Aaaah, jag gillar inte när de blir då höga. Tycker om när de sysn lite ovanför stöveln men inte över knät. HM brukar ha sånna i mängder på hösten.
    Ja, ja har flera från hm, bla gråa och offwhite i ull med jättefint mönster ...lite OM över dem, men gått hål i som alla mina ullstrumpor gör, därför lite skeptisk till att slänga ut så mycket på orginalen{#lang_emotions_undecided}
    Varför har inte ON snygga benvärmare istället, som handledsvärmarna? skulle va mer praktiskt.
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-07-30 20:24:18 följande:
    Jag har flera i bomull men de ser stickade ut. Jag kommer att köpa OM sockorna men de ska inte användas till vardags. Bara vid kundbesök hos kunder som uppskattar orginalen de andra får klara sig med de falska hehehe.
    Haha, så kan man göra ju För att inte slita dem (orginalen) i stövlar kan man ju kanske dra ett par låga sockor utanpå som får ta det mesta av slitaget  
  • oOrosamarängerOo

FAN va förbannad o lessen jag är. Skrev om en livealot puder jag köpte på T som helt nyvara. Hämtade ut den idag och knappast ny, luktade svett, syntes att den va använd o en lite dock minimal fläck men ändå, så hade den inga tags heller.

Skrev såhär i mail till säljaren:
    *Hej!
    Det här kallar jag inte bra affär annat än från din sida!
    Blev VÄLDIGT besviken när jag öppnade paketet.
    I auktionen har du skrivit: att den är helt ny och under kategorin som enbart nya varor får va under.
    Det finns inga tags med och är det inte det så skriver man det i auktionen, det sänker priset!
    DEt värsta, tillråga på allt så är den ju försjutton 
    ANVÄND vilket både syns och doftar, bla svett i ärmhålormna och så finns en svag liten fläck på baksidan längst ner i linningen, liten men syns gör den.
    Fy så besviken och lurad jag känner mig, hade aldrig köpt denna förr 1000:- + frakt om jag visste den såg ut såhär, inte ens för utropspriset.

Hur gör vi nu tycker du? Hör av dig via mailen snarast med lösning tack!!
  • oOrosamarängerOo

Va inne istan idag o snurrade runt i alla om efter ett lace som jag tillslut hittade i sturegallerian för 700:- så lite glad iallafall

• oOrosamarängerOo
    elma skrev 2009-07-31 19:35:05 följande:
    sooJuicy: Fy va trist men livealoten! Du gjorde helt rätt att skiva mailet, man skall ju inte betala för felaktiga varor. och vad roligt att du hittade en lace, avis blir jag...
    Ja vekligen! trist när det ska bli så här, hoppas hon är tillmöstesående!
    Ja, nu va jag bara tvungen att ha ett lace , är ju så gräddbakelsefina
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2009-07-31 19:48:49 följande:
    Äh men för faen, vad är det för fel på folk?! Förstår de inte att det inte håller när du får plagget?!
    Stargirl skrev 2009-07-31 19:50:32 följande:
    Fy vad trist hoppas du får lämna tillbaka blusen!!
    Det verkar lösa sig. Fick svar på mailen jättsnabbt:
    Hej *** Jag förstår att du är besviken skyller inte på någon men jag sålde denna för min dotter och har litat på hennes ord
    Jag tar självklart tillbaks och för över pengarna till dig snarast du har väl swebank?maila över ditt kontonr
    Mvh ****** ********
  • oOrosamarängerOo
    Pokergirl skrev 2009-07-31 20:35:05 följande:
    pepparkakan: ingen fara på taket men vi vill ju ha kvar tråden, du kan anmäla ditt eget inlägg och be att få det bortplockat, då löser det sig på smidigast sätt. Hos bambi.blogg.se finns "molly-mall" med möjlighet att byta, köpa och sälja OM-plagg, kolla där! SooJuicy: Trist med ditt fynd, du kanske borde höra om du kan behålla den mot lite rabatt?
    Har gett det förslaget, så får se...inte fått svar än.
  • oOrosamarängerOo
    elma skrev 2009-08-01 18:47:28 följande:
    ajabaja har 50% på sommar kollekitonen nu och jag la en beställning på en hit & run i blått stl 1. Jippie!
    Upptäckte det med tidigare idag, så slog till på en angelina dress...rosa varianten vid broderit blev lite förälskad i den, men bestämde mig att vänta till en bra rea
    Den är så snygg med jeans under förresten, så inte bara som klänning.
    Minns ni livealot strulet jag skrev om igår som jag köpte på T och mannan skyllde på dottern. Det hela löste sig och fick halva summan tbax, så batalde alltså bara 500:- för den, och som ny efter tvätt med lite ättika och en tvål jag har som luktar lite OM *{#lang_emotions_laughing}
    Och fields of lacen jag va så glad över igår till priset, hohoho. När jag skulle ut idag med linnet på mig så upptäcker jag att det sitter ettn jäkla larm på, måste suttit två o glömt larma av ena, haha min vanliga otur.
    Ringde butiken vid stureplansgalerian, dravel dravel.får väl ta mig förbi imorron för att få den avlarmad.
    Känns bara lite extra tid och pengar, borde ju kräva en kompensation, eller är det för pinsamt??  {#lang_emotions_embarassed}
  • oOrosamarängerOo

Få se hu jag lägger fram det imorron,hihi. Är inte så gamig sågår säkert därifrån avlarmad, snäll o tyst {#lang_emotions_undecided} hon lät så trevlig jag pratade med.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna