Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

SooJuicy skrev 2009-07-19 10:31:44 följande:
    Hoppsan det går visst inte att citera. Aha, då vågar man ju knappt köpa annat än i butik{#lang_emotions_undecided} Fasen att allt ska kopieras dit och dit
    Stargirl skrev 2009-07-19 10:37:14 följande:
    Den är från Tiffanys....jep äkta vara. Heart tag halsband fick jag i morgon gåva av min nyblivna make. Har även armband från samma serie som jag fick när jag fyllde....hmmm 30 tror jag. (nu tänker ni att han är snål men så är icke fallet, det var precis vad jag önskade mig är ingen sucker för diamanter).
    Det var väl typiskt att det skulle vara något tokdyrt Superfint är det i alla fall. Jag får väl beundra på håll istället. Jag är inte heller ngn diamantsucker så jag skulle blivit galet nöjd om jag fått ett sånt halsband. Jag gillar inte för mycket lulllull.
    maruttan skrev 2009-07-19 10:35:10 följande:
    Hoppar in här med en fråga! Hur är lovelier kniten i stl? Har hittat en i stl 3 och jag är en 42/44 på överkroppen, tror ni den skulle funka på mig?
    Jag undrar detsamma. Jag provade en 2:a som satt rätt precis. (fast bra alltså men då hade jag ett tunnt linne under bara) Hur stor skillnad är det mellan storlekarna? Blir 3 tokstort på en som har breda axlar, små boobs och relativt normal midja?
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-19 10:47:16 följande:
    Aaah, svårt att ge bra råd. Jag är en stl 0 normalt men går upp i stl till en stl 1 då jag gillar att koftor har långa ärmar och stora nog att ha en blus under på vintern.
    Ok, så du går upp i dem? Hmm...det finns ju nämligen lite 3:or på olika ställen men 2 verkar tvärkört.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-19 10:49:45 följande:
    Ok, det var ju inte sååå farligt mot vad sånt kan kosta. Sambon har förut köpt smycken till mig i present och så men de har mest blivit liggande trots att de varit fina. Skulle däremot behöva ett litet kortare halsband så jag får önska mig ett i present. För min del kan det lika gärna vara silver också. Gillar inte rött guld utan antingen silver eller vitt guld. Vi får väl se till att gifta oss snart
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-19 11:02:13 följande:
    Nej inte alls. Kanske kostade halsbandet 4000? Men Tiffanys finns ju inte i Sverige vilket gör det extra roligt. Jag älskar både armbandet och halsbandet och då det är sånt klassiskt smycke så kommer jag med stor sannolikhet använda det resten av livet samt låna ut dem till dottern.
    Ja, det är ju roligare att ha något som inte precis alla har. *önskar mig en NY-resa i bröllopspresent OCH ett fint halsband* Och ett bröllop

Alltså, jag måste vara helt sjuk! Har inte minsta sug efter danska barnkläder (utom den order som redan är lagd från Molos nya kollektion) och sitter typ bara och googlar OM nu. Särskilt Lovely knit. Blir ju knäpp snart!

Har ngn beställt från Green apple?
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-07-19 11:17:36 följande:
    Igår kväll kom vi hem från Stockholm, och jag har precis packat upp alla grejjer. Hann ju shoppa lite Molly plagg också. (snabbshoppade 3 till igår) så nu har jag handlat 6 stycken under en vecka så nu ska jag kunna hålla mig ett tag hoppas jag.....
    Hoppsan! Vad blev det för fint? Var du på några bra reor?

Aporopå reor- rear någonsin OM-butiken sina plagg?
    Ugglan71 skrev 2009-07-19 11:20:08 följande:
    Herregud man blir ju helt galen av alla fina mollysar.... har redan köpt för mycket. Maken har lovat att jag ska få onceinalifetime coat i allmost black och #153 volile dress men fanmej jag vill ha mer och mer.... Ska lägga ut endel auktioner, får hoppas på att det täcker odd molly kontot ).....
    Tur att Tradera finns!
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-07-19 11:29:03 följande:
    [citat] Hoppsan! Vad blev det för fint? Var du på några bra reor?Aporopå reor- rear någonsin OM-butiken sina plagg? Fanns ju en del rea, men jag besökte dock bara 2 butiker som sålde Odd Molly... Det jag kom hem med var: -Livelot Blouse ,Almost Black -Smock tunic jacket, Chalk -poplin s/sleeved frilled blouse , Rose -Private embroidered dress, Chalk -lovealot blouse, Almost Black och innan jag får så köpte jag mig ett Pointelle linne i vitt
    NAJS! {#lang_emotions_tongue_out}
    Mabimao skrev 2009-07-19 11:34:32 följande:
    Jag är en 3:a på det mesta. Lovely knit i ull får jag ha 4:a på. Men i bomull som din är 3:a bra. Den är inte fin om den är stor i rygg och sådant. Dern skall ju sitta ganska "skräddat". När jag provade 4:a så gick "omlotten" för mycket omlott liksom. Och jag är en 42:a med boobs.
    Tror du då att jag bör ha en 2:a som är 40 upptill? Den jag provade satt snyggt men precist. Åh, vad svårt! Man måste nästan jämföra dem
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-07-19 11:39:08 följande:
    Jag tycker den skall sitta precis. Men det är ju bara min personliga åsikt. Men man vill ju inte känna att den är för liten. Undrar hur bomull uppför sig efter tvätt?
    Ja, det är ju snyggt men frågan är hur mkt man har på sig under? Man kanske oftast bara har ett linne eller en t-shirt. Den jag provade var beggad och troligen tvättad någon gång. Synd att de ska vara så svåra att få tag på. Snål som jag är vill jag ju gärna ha rea också
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er? Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Jag har precis lagt en liten beställning på höstens kollektion av Molo men shoppar inget på T eller på reorna för tillfället. Om det beror på att jag tröttnat på de print som är nu eller om det är för att JAG vill ha kläder nu vet jag inte. Jag har lite ups and downs vad det gäller shopping till mig själv. Nu är det ups Sonen har rätt mycket kläder så han överlever. Men jag kommer i fortsättningen att shoppa massa Molo, NS, Småfolk också antagligen
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-07-19 16:03:40 följande:
    Ja, de kopior jag har sett har det synts på. Kvalitén är inte detsamma, jaghar sett kopior på lovely knit (jätteydligt en kopia, den var alldeles sladdrig och dåligt sydd) och en everyday cardigan (jättekonstig, smal, i storleken och i 100% akryl, jag lovar). Man ska kanske inte vara överdrivet mistänksam, men lite på sin vakt ... De flesta populära (och dyra) märken blir ju förr eller senare kopierade, mer eller mindre synligt ...
    Ok. Synd bara att det är svårt att se på T Jo, det är ju så att allt plagieras till slut. Trist men sant!
  • Duntoffla

OT- har någon tips på snygga jeans att ha till OM´s tunikor/toppar? Är ute efter lite ljusare och smalare modell men för någon som har rumpa som en ladugårdsvägg och breda lår

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna