Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Siabellon skrev 2009-06-25 08:45:53 följande:
    Morrn alla! Ni MÅSTE gå in på min sida och hjälpa mig! www.mollyholic.seÄr det så här stor skillnad mellan storlekarna eller har jag fått en ovanligt liten 3a eller en ovanligt stor 4a? Eller båda?Måste def sälja min blåa nu......Pratar om Lovely Knit
    Oj då... Skiljer ju onekligen en hel del på de två!
    Jag köpte oxå en Lovely Knit från CD i grönt, fast i storlek 3. Tyckte den var helt normal i storleken, kanske lite stor i ärmarna...? Trodde ärmarna skulle sitta lite tight, men det gör de inte på mig, trots att jag har ganska grova överarmar.
    Snygg i både grönt och blått!
    Blir ju sugen på att köpa din blå... *lägger band på mig*
  • villemina

Iiiih! Nu har jag lagt undan en jeanskjol i storlek 3!!!! Enligt expediten är måttet från sida till sida i linningen 43 cm och det vore helt perfekt.
    Skulle ju inte handla mer men jeanskjolen är ju så snygg!!! Nersatt från 1500:- till 999:-.

Ska jag slå till??????

• villemina
    malinoski skrev 2009-06-25 10:48:26 följande:
    Självklart ska du slå till!Det är en superinvestering! jag har kjolen själv och använder den mest varje dag - den passar till allt och är superfin! :)
    Tycker du det? Sitter här o har värsta ångesten (nåja - lite överdrivet, kanske)... Vet inte hur jag ska göra...
    Behöver en jeanskjol, liksom.
    Hade en Esprit jeanskjol, men den har blivit för stor.
    Har försökt hitta en liknande kjol (lite billigare, alltså!) men det finns ju för tusan inte!! OM-kjolen är snyggast.
    Har lite grejer ute på Tradera nu (bland annat Esprit-kjolen) och jag kan ju köpa den för de pengarna.
  • villemina
    malinoski skrev 2009-06-25 12:21:17 följande:
    Om jag får lite ångest över vissa inköp brukar jag resonera så här att man faktiskt får tillbaka det mesta på Odd Molly plagg om man ångrar sig och säljer det vidare på tex Tradera. Då känns beslutet inte lika stort.. :)Go for it!
    Tack! Jag köpte den! Satt som en smäck på höften. Passar ju till ALLT!

*glad*

NU är det slutshoppat!!!!! Promise!
  • villemina
    Siabellon skrev 2009-06-25 13:32:59 följande:
    Slutshoppat?det tror du bara!snart kommer nåt mail fr nån webshop med smaskiga oddmollyerbjudanden. Det är så jämt! Grattis till din investering föresten
    Tack för grattiset!

Jo - jag LOVAR, det ÄR slutshoppat!

Denna månaden har jag köpt livealot, lovely knit, #327 Light cotton embroidered och så nu jeanskjolen...
    Många pengar blir det ihop.

Nu har jag varit duktig och lagt ut lite på Tradera (ej OM), så snart rullar det lite kulor.
  • villemina
    freemind skrev 2009-06-28 22:20:31 följande:
    Tog mig till NK i Göteborg idag och fick köpt en helena loves terry sundress i midblue och en spoiler underskirt i rose på rea :) Mycket nöjd!
    Oj, var klänningen på rea?
  • villemina

Hej!
    Vill bara berätta hur NÖJD jag är med min jeanskjol!! Velade över om jag skulle köpa den häromdagen, men jag slog till då "min" lokala OM-butik sålde ut kjolen för 999:-. Kunde inte få den ur huvudet så jag köpte den.
    Skönare kjol får man leta efter!
    Såg dessutom att Bambi sålt sin på Tradera för 1500:- (blev såld via KÖP NU).
    Tror jag gjort ett bra köp.

• villemina

Hej! Hjälp med storlek behövs!!

Denna:

Ska jag ha storlek 2 eller 3?? Jag är 174 cm lång, drar mellan 2-3 i OM-kläderna (2,5 hade varit det bästa! ). Har små (nästan inga ) tuttar, så för den sakens skull behöver jag inte en stor storlek.
    Vad hade ni tagit i denna? 2 eller 3??

• villemina
    Mariajac skrev 2009-06-29 14:47:02 följande:
    Man kanske kunde göra en lista på vilka modeller som är kända för att kopieras, tror faktiskt inte att det är mer än ca 10 plagg, så man kan vara uppmärksam! Dessa vet jag, (fyll gärna på!):* Turkos och rosa velour, både jacka och byxor * Tenfold knit #506, rosa och blå* Summer of 2007 tunic #400, chalk* Poplin smock "Love" blus #100, vit* Makeout dress #912, blå, rosa, och lime
    Jag fyller på med Everyday long cardigan som jag vet kopieras flitigt. Trist!!
  • villemina
    villemina skrev 2009-06-29 12:14:09 följande:
    Hej! Hjälp med storlek behövs!!Denna:Ska jag ha storlek 2 eller 3?? Jag är 174 cm lång, drar mellan 2-3 i OM-kläderna (2,5 hade varit det bästa! ). Har små (nästan inga ) tuttar, så för den sakens skull behöver jag inte en stor storlek. Vad hade ni tagit i denna? 2 eller 3??
    Ingen som vet hur denna är i storlek?? Se inlägg nr. 1626. Tvekar på om jag ska ha den eller inte...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna