Njurbäckeninflammation, någon?
Hej där!
Är det någon som kan beskriva hur det känns att ha njurbäckeninflammation?
Tack snälla!
Hej där!
Är det någon som kan beskriva hur det känns att ha njurbäckeninflammation?
Tack snälla!
För mig kändes det som om jag hade kramp i njurarna. Åkte in för man misstänkte njursten men det var fel. Dessutom mkt hög feber och väldigt matt. Jag orkade inte ens gå upp på toaletten.
Jag trodde jag hade en rejäl muskelsträckning i ryggen (i svanktrakten) i några dagar, tills jag fick över 40 graders feber.
Första dagarna hade jag bara vanligt ont i ryggslutet. Sedan blev det mycket värre.
Att röra sig var en pina, jag hade mycket ont i ryggen, tunnelseende, mycket hög feber.
Samma här, ont i njurtrakten, hög feber, matthet... åk till sjukhus på en gång om du misstänker något! Jag vet inte hur de behandlar det i Sverige, när jag blev dålig (utomlands) för några år sedan blev jag inlagd i två dagar, fick både morfin och antibiotika i dropp. Men kolla med en läkare på en gång så att det blir rätt! Krya på dig!
/ping
(Oj, nu utgick jag ifrån att det är du som ev. är sjuk, såg att du bara ville veta hur det kändes...)
Har haft problem med urinvägsinfektion (i över en månad) och äter andra kuren furadentin nu. Har är även väldigt ont i svanken och speciellt på ena sidan. Var på sjukuset och de klämde mig på sidorna av ryggen och sa att det skulle göra ont om det var en inflamation i njurarna. Kan man lita på det?
Jag har kronisk njurinflamation, så jag kan intyga att det gör ont om de klämmer på och runt där njurarna sitter...
FÖr mig känns det som om jag har träningsvärk vissa dagar (de bra dagarna), andra kan jag knappt ta mig ur sängen...
Jag tycker det känns bättre om jag badar eller duschar varmt eller solar solarium... Har ingen aning om varför...