• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 9

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com: www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se: www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka: www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset: www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se: www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden: www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening: www.aspef.org/

Gamla trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9
  • Mjölk
    1814 skrev 2009-05-15 22:03:32 följande:
    Wow 9 trådar! Kul att det fortsätter... Det är så spännande att följa alla andra, även fast det är långt kvar för mig...
    När ska du donera?
    Jag har bestämt mig för att donera en gång till, men det blir korsdonation den här gången o på Huddinge istället för Uppsala (eftersom paret jag hjälper går där). Det kommer förmodligen att bli i början av hösten, eftersom jag bara behöver ta om den andra omgången prover. Ska bli skoj att få hjälpa till än en gång.
  • Mjölk
    1814 skrev 2009-05-19 15:46:58 följande:
    Nångång till hösten, har inget datum än... första gången!
    Håller tummarna! Då kanske vi donerar ung samtidigt.
    AJB skrev 2009-05-19 18:48:45 följande:
    Hej! Vill tacka alla er som kan tänka er att donera ägg. Jag och min man har gjort 3 ivf försök och senaste två gångerna har mina äggblåsor varit tomma på ägg vid plock. Remiss är nu skickad för donatorägg, tråkigt att det är så lång vänte tid som 1-2 år. Nu kan det ju gå fortare också om man hittar någon kors donator men det ser inte så ljust ut på den fronten, då många runt oss själva är ofrivilligt basrnlösa. Är det någon här som kan tänka vara korsdonator åt oss så kan ni inboxa mig? Vi går på RMC i Malmö
    Håller tummarna för er! Paret jag ska hjälpa hittade ju mig via FB så kanske kan du hitta någon här.
  • Mjölk

Lycka till alla gamla o nya äggdonatorer! Himla bra att vi finns, eller hur?! Det verkar som om fler o fler nu börjar förstå att själva behandlingen inte är det jobbigaste. I början fick man ju höra så mycket runt äggdonation, men det var inte så farligt. Inte för mig i alla fall. Då var det tuffaste i så fall det psykiska tycker jag. Det är ju ändå inte bara ett ägg man donerar, utan man donerar ju liv faktiskt. Jag vet att jag kommer att tänka då och då på de barn som har blivit till efter min äggdonation, konstigt vore det väl annars?

Jag ska donera igen! Det blir en tredje donation för mig alltså och det kommer att bli en korsdonation den här gången och på Huddinge. Undrar om man får ersättning för resekostnader? Det blir ju lite resor då. Jaja, hoppas allt ska gå bra den här gången också.
  • Mjölk

Hej! Har inte varit här på länge! Och nu måste vi starta en ny tråd men jag kunde inte göra det. Nån som kan?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9