• 1814

Tråden för oss äggdonatorer 9

Wow 9 trådar! Kul att det fortsätter... Det är så spännande att följa alla andra, även fast det är långt kvar för mig...

• 1814

Nångång till hösten, har inget datum än... första gången!

Mjölk skrev 2009-05-16 15:28:14 följande:
  • 1814

Hur nära inpå själva behandlingen fick ni reda på när det var dags att börja? Så man kan planera lite... Fick bekräftelse på att jag blev godkänd och att vi kan "fortsätta med planeringen" men sen blev det tyst.

• 1814
    Morgana skrev 2009-06-03 10:42:44 följande:
    säger ett litet "hejhej"
    Hej hej, vad kul att du tittade in! Tur att det finns snälla människor som du som vill hjälpa andra, tänk vad mycket glädje en ändå relativt liten handling kan ge... {#lang_emotions_laughing}
  • 1814
    Heureka skrev 2009-08-13 07:39:25 följande:
    Hej hoppar in här och hoppas att ni kanske kan svara på mina frågor. Kommer inte på alla nu, men det dyker säkert upp fler. Jag är nu gravid genom IVF, BF i januari. Äggen eller simmarna är det inge fel på utan det är blockerade äggledare som är vårt problem. Har fått tillbaka toppägg alla gånger. Jag vill donera så fort jag kan efter förlossningen, jag vill ge tillbaka liksom. - När kan jag komma på tal för donation? alla undersökningar är ju gjorda iom IVF, och jag kommer troligen att spraya synarela direkt efter förlossningen mot endometriosen. - Jag har tidigare fått ut ca 9 ägg/gång, går alla dessa ägg till samma mottagare eller till 9 olika mottagare? Är det något jag bör tänka på???
    Fråga nr 1 - ska du amma?

Gällande äggen så tror jag man kan ge till max 2 olika mottagarpar om man får ut mer än 10 ägg. Om man donerar många gånger får man ändå max ge upphov till 6 barn.
  • 1814

Japp, de vill inte att man ammar när man tar hormonbehandling osv... eller ja inte där jag går, men jag tror det är samma överallt.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9