• nirakkarlsson

Tråden för oss äggdonatorer 9

Måste fråga er som har gort donation, nu har jag sprayat nässpray i 9 dagar och ska på mitt första ul på måndag, tänkte höra om man får lov att ta något mer blodprov????

för jag fick hem ett doseringsschema hur mkt jag ska spruta mig i magen med och där stod det ev att man tar några extra blodprov som man måste skicka in själv.

• nirakkarlsson
    HannaS86 skrev 2009-05-20 14:23:30 följande:
    jag fick ta extra blodprov två gånger nu när min donation blev försenad, de var tvugna att kolla så jag fortfarande var nedreglerad. Jag har antingen fått åka till Repro eller göra det på vårdcentralen och därefter posta provet. Det har känts lite skumt att skicka det med posten så jag har föredragit att åka till Repro eftersom jag inte har så långt dit. Jag fick med provrör och etiketter att sätta på provrören samt adresslappar att sätta på de vadderade kuverten jag skickade in dem med. Vad har du fått för sprutdoser nirak?
    Ok, jag har inte fått med några rör för blodprover så jag kanske inte ska ta nått då.

Min dos är 125, hur mkt fick du ta?
  • nirakkarlsson

Var på mitt ul idag efter att ha tagit sprutan i 7 dagar -125...men det visade sig att det var bara på den högra äggstocken det hade blivit fina bäggblåsor.

Nu måste jag höja dosen till 200 och göra ett nytt test på måndag igen*phu*

Det blit mkt bilresor för min del och kommer att gå back på ersättningen jag kommer att få

Har räknat ut att jag kommer att åka 120 mil totalt....undra om man kan få mer ersättning?!

• nirakkarlsson
    mammatillmiranda skrev 2009-06-04 19:38:10 följande:
    vet inte om man kan få höjd ersättning mot uppvisande av kvitton osv... men jag har för mig att jag läst det någonstans? ring din fertilitetsklinik och fråga!förresten... skattar man ersättningen?jag har fått tid för äp på måndag, får se hur det går. mina äggblåsor hade tydigen vuxit våldigt ojämnt, vissa var stora och vissa var små. hade flest på vänster sida... tror det fanns minst 12 äggblåsor på den sidan. De var lite fundersamma på om jag skulle plockas imorgon eller på måndag, så jag hoppas de gjorde ett bra beslut!när har du beräknat äp, nirakkarlsson?
    Jag ska få äggplock nästa vecka om blådsorna blir större!Så jag hoppas på det!

Vart ska du plockas??
  • nirakkarlsson

Måste bara fråga en liten pinsam fråga...

Hur har Ni med flytningar efter alla hormoner Ni har fått tagit?

Jag har fått extremt mkt så det bara rinner,måste minst ha trosskydd annars ser det ut som jag har kissat på mig

• nirakkarlsson
    mammatillmiranda skrev 2009-06-08 15:08:46 följande:
    hejsan! nu har jag precis kommit hem från Huddinge, äggplocket gick jättebra! de fick ut 10 fina ägg, och jag sov som en stock under hela plocket tror de gav mig lite för hög dos lugnande, haha. har ett svagt minne av att de försökte få mig att stå och gå tillbaka in till sängen, men de fick lägga mig igen och sedan köra in mig i rullstol... vilket jag inte minns alls.nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på tv, är lite öm i magen, men inget farligt alls! är så glad att två par kommer få dela på "äggskörden". detta kommer jag säkert att göra om!
    Härligt att det d gick bra,jag ska plockas nu på onsdag
  • nirakkarlsson

Igår var jag till uppsala och genomförde donationen,allt gick jättebra dom fick ut ett 20 tal ägg
    Har dessvärre ont idag...men det ska nog gå över hoppas jag snart!

hur många ägg brukar man få ut per plock??

• nirakkarlsson

Hej alla!

Måste fråga.hur länge dröjer det innan man får sin ersättning efter man har donerat ägg??

• nirakkarlsson
    mammatillmiranda skrev 2009-06-21 19:10:37 följande:
    trebarnsmamma: ersättning får alla , oavsett vad man gör i övrigt. den summan ska täcka förlorad arbetsinkomst, resekostnader osv. det är ett schablonbelopp, de kollar inte upp vad du haft för omkostnader nirakkarlsson: jag donerade 8/6, fick pengarna 18/8. donerade på HS. hur har det gått för dig?
    Det har gått bra,jag var väldigt öm i magen i ca 4-5 dagar efter men nu känner jag inget.

Ska på återkontroll imorgon.
    Men då borde mina pengar komma snart oxå då. jag donerade den 10 juni.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9