Baptista skrev 2009-05-21 15:29:14 följande:
Hej!jag skrev ett långt och ganska förvirrat inlägg i en egen tråd. Men jag testar med er här och ser om ni kanske kan ge svar på en fråga som jag har angående äggdonation. Jag är mycket positivt inställd till att donera ägg OM jag hade kunnat vara anonym. Vet ni hur mycket "ansvar" jag får för de ev. barn som föds. Om barnet har rätt att veta sitt ursprung osv.. måste jag då träffa barnet och berätta om ex mina föräldrar och syskon och visa bilder? Kan jag neka barnet att träffa mig? Om barnet ringer på min dörr, måste jag släppa in det då osv.Jag vill inte framstå som en oempatisk j-vel, utan det är mer så att jag gärna donerar (om jag blir godkänd) för att hjälpa ett barnlöst par men jag vill inte råka ut för konsekvenser senare i livet.
Hej!
Jag är en som kommer att behöva ett donerat ägg för att få barn.
Jag har själv en adopterad systerdotter och en kusin från korea och dom har aldig nämnt något om att söka sina "riktiga föräldrar" eller åka till sitt ursprungsland trotts de rest mycket.
Tror inte det är så många doerade ägg el sperma "barn" som söker upp sina genetiska föräldrar om man täker på hur många barn som är adopterade hit från olika länder och aldrig söker sitt genetiska föräldrapar.
Men visst kan det komma frågor och kan då söka sig tillbaka först och främst till det sjukhus de blev till och läsa vad det står där, och det kanske räcker för många vem vet.
Jag blir så glad av alla snälla som kan tänka skänka ett gäng ägg till ett par som verkligen behöver, och som kommer älska det barnet/barnen oerhört mycket livet igenom