• Marelb

Tråden för oss äggdonatorer 9

Hej hopp! Jag hoppas på att kunna få donera i framtiden. Kul att läsa om era resonemang. Det är mycket möjligt att jag blir korsdonator. Jag förstår inte riktigt hur ni tänker? Jag menar, om jag korsdonerar, det blir ju inte en mindre i kön. En försvinner till dem men jag kommer ju till för någon annan. -1 och sen +1. Hade jag donerat "i alla fall" så hade det ändå blivit -1 eftersom "mitt" par så småningom fått en donator och +1 pga av mig. Tänker jag knas eller? Förstår liksom inte grejen...

• Marelb

Visst, att de kommer före i kön kan ju ses som orättvist mot de andra. Men å andra sidan har de "skaffat" en donator till vilket inte de andra par i kön har gjort. Inte mer än rätt att de som skaffar donatorer får gå före tycker jag. Eller vad tycker ni?

• Marelb

Det där med att alla inte tar för sig lika mycket kanske, det kan jag nog hålla med om och förstå. Ja, jag vet inte... Kul att läsa era resonemang i alla fall. Man vill vända och vrida på saker ordentligt innan det är dags. Det är ju svårt att tänka på alla aspekter själv så därför är ju detta forum kanonbra!

• Marelb

Nej, så har jag aldrig menat. Håller helt och hållet med dig anmonessussegotta. Skulle inte göra korsdonation med någon okänd för att de vill fram i kön. Om jag nu ska göra det är det med min bästa barndomsvän. De är värda att hoppa fram i den kön, jag lovar! Men, men... det är inte alls säkert att det blir aktuellt och jag vill donera i vilket fall som helst och då blir det ju på vanlig väg om man säger så.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9